SEGUIM MESURANT

Per entendre bé les diferents unitats de mesura, creem el nostre mm, cm, dm, m, dam i hm, amb tires de paper enganxades per afegir-los al nostre mural de “Com mesurem les Balenes?”.

Al fer l’hectòmetre descobrim que és molt llarg!
1hm=2,5 passadissos de l’escola.

Ens animem a crear el nostre quilòmetre. Però no volem gastar tants fulls. Parlem sobre com podríem fer-ho. Decidim utilitzar un cordill i sortir de l’escola.
Ens organitzem en grups de tres, el primer grup haurà de fer dels 0 als 100m, el segon dels 100m als 200m, i així consecutivament fins als 1000m. Triguem una miqueta més del que pensàvem i hem de parar quan arribem als 500m. Tornem a l’escola i busquem al google maps el recorregut que hem fet. L’imprimim per poder-lo marcar amb retolador. Sortim a veure on eren exactament els punts que marcaven els 100, 200, 300, 400 i 500m.
Per completar el km decidim lligar un fil paral•lel al que ja tenim i anar-lo resseguint, marcant els punts cada 100m. Però al deslligar-lo se’ns enreda per tot arreu. Amb paciència desfem els nusos i anem lligant trossos de fil al punt on s’acaben els 500m.
Finalment, completem el km!
Fem un cartell perquè tothom de l’escola sàpiga què el hem fet i ho respecti.
El dilluns següent sortim a marcar al nostre mapa el punt exacte on hi ha els 600m, els 700m, els 800m, els 900m i el km.
Ara ja està acabat i us volem convidar a seguir-lo!

Clica sobre la foto.

MAT COLLISHAW I FRANCIS BACON

SEGUINT AMB LA CARTA QUE ENS VAN ENVIAR LES NENES DE LLEIDA HEM BUSCAT INFORMACIÓ SOBRE ELS DOS ARTISTES QUE ENS VAN DIR. AMBDOS INTERPRETEN LES SEVES OBRES AMB MOVIMENT, MAT COLLISHAW HO FA AMB LES COSES DE LA NATURA I HO VAM PODER VEURE AL MUSEU DE LLEIDA I FRANCIS BACON, NO CONEIXEM LES SEVES OBRES PERÒ HEM VIST QUE REPRESENTA EL MOVIMENT AMB LES CARES.

HEM PARLAT DELS MOVIMENTS QUE PODEM FER AMB LA NOSTRE CARA I N’HEM FET UN PETIT VÍDEO MOLT DIVERTIT.

DURANT UN PARELL DE SESSIONS, AMB PARELLES, HEM ESTAT BUSCANT INFORMACIÓ SOBRE MAT COLLISHAW I LES SEVES OBRES MÉS CONEGUDES AMB CASTELLÀ. DESPRÉS TOTS JUNTS HEM ELABORAT UN TEXT CONJUNT SOBRE LA BIOGRAFIA DE L’ARTISTA.

DECIDIM QUE LA REPRESENTACIÓ DE NADAL ESTARÀ RELACIONADA AMB LA VIDA I OBRA DE MAT COLLISHAW.

Cliqueu sobre la foto.


ENS HA ARRIBAT UNA CARTA DE LES NENES DE LA UNIVERSITAT DE LLEIDA

UNA DE LES CARTES QUE ENS HAN ENVIAT LES NENES DE LLEIDA ENS PARLA DE DOS PINTORS: MAT COLLISHAW I FRANCIS BACON. ENS DIUEN QUE TENIM UNA FRASE AL MAPA ON PARLEM DE COSES DEL MUSEU QUE ESTAN EN MOVIMENT.

REPASSEM EL NOSTRE MAPA I ENS ADONEM DE LA FRASE QUE ENS DIUEN LES NENES DE LLEIDA, BUSQUEM LES PARAULES QUE CREIEM QUE ES REFEREIXEN A MOVIMENT I LES MARQUEM EN EL MAPA. HEM TROBAT PARAULES COM: GIRAVA, MOGUÉS, RODAVA,…

ELS NENS DE LA CLASSE DE QUART ENS HAN EXPLICAT QUE AIXÒ QUE ESTEM BUSCANT EN LA FRASE QUE PARLA DEL MOVIMENT SÓN ACCIONS I ES DIUEN VERBS. ENS EXPLIQUEN QUE SI NOSALTRES DIEM A UNA PERSONA QUE FACI AQUELLA PARAULA I LA POT FER ALLÒ ÉS UN VERB.

ENS ANIMEM A BUSCAR TOTS ELS VERBS DEL NOSTRE MAPA I ELS ENCERCLEM.

Cliqueu sobre la foto.

OUR PETS AND BOARD GAMES

GOING ON WITH OUR TOPIC IN ENGLISH WE STILL WORKING ON ANIMALS. A STUDENT REALISED THAT IN CLASS THEY HAD A TALE ABOUT AN ANIMAL: PIPS. WITHIN THE TALE WE FOCUSED ON THE WORD PET. SOME STUDENTS HAS GOT DIFFERENT ANIMALS OR PETS AT HOME. THEY DECIDED THAT SOME PHOTOS COULD BE HELPFUL AND AS A TASK OF HOMEWORK WE PREPARED THEM. LATER ON, WE USED SOME BOAD GAMES TO PRACTICE THE VOCABULARY A BIT MORE.
Cliqueu sobre la foto.

ARRIBA EN NYAC-NYAC

Els nens i nenes d’educació infantil i primer ens hem trobat algú a la biblioteca. És el monstre menja llibres, en Nyac-Nyac. Tot i que li agrada molt mossegar llibres aquesta vegada ens ha canviat alguns títols dels llibres, els ha posat en anglès. Tot això ho hem descobert seguint les seves petjades i investigant què eren quatre objectes que ens ha deixat en una bonica caixa. Ha estat tota una aventura que ha acabat amb la lectura del conte.

Clica sobre la foto.

REFEM EL MAPA DE LES ILLES DE PLÀSTIC

Al seguir treballant el plàncton ens adonem que al nostre mapa no hi ha res que en parli. Portem uns dies investigant i no es veu reflectit enlloc. Per això, analitzem al mapa entre totes, i al fer-ho ens adonem que no acaba d’estar ben explicat. Si algú no sap del què estem parlant no s’entén. No està prou clar.

L’hem de modificar. Així que comencem a fer-ho a la pissarra. No ens agrada el resultat que obtenim. Llavors, cadascú en un full refà al mapa de la manera que li sembla més adient. Fem fotos de cada representació i les projectem a la pissarra. Quan apareix el nostre dibuix ens aixequem a presentar-lo i entre totes en fem la crítica constructiva. Al presentar-lo, sovint ens adonem nosaltres mateixes de canvis que hi voldríem realitzar perquè s’entengués millor. Proposem de fer-ne la millora a casa, explicar-lo a les famílies per assegurar-nos que s’entengui i tornar-lo a dur a l’escola refet.

Amb el nostre mapa millorat a davant, comencem una roda de passar-nos els treballs. D’aquesta manera tothom pot veure de prop i tranquil·lament el què han fet els companys. Votem quin ens agrada més. És molt complicat perquè tots estan molt ben fets!

Acaba sortint seleccionat el del Guillem. El projectem a la pissarra i li afegim millores d’altres mapes que també ens han agradat.

Quan el tenim ben perfeccionat cadascú en copia una part per poder-lo penjar a la classe.

Per assegurar-nos que s’entén convidem a mestres d’altres classes a venir a veure’l.

Al final el mapa ha quedat així:

Clica sobre la foto.

OBSERVEM PLÀNCTON A TRAVÉS DEL MICROSCOPI

Quan tornem de vacances, el Guillem, l’Olaia, la Júlia i la Rita porten pots d’aigua que potser contenen plàncton. El Guillem ha recollit aigua de la platja i l’Olaia d’un llac. La Júlia l’ha recollit d’una bassa, la Rita del mar i del riu.

En grups, observem les diferents mostres amb els microscopis de l’escola i el que porta la Júlia de casa.

Veiem uns petits puntets que es belluguen. Pensem que és plàncton. No n’estem segures. També veiem petits insectes i taques de formes arrodonides.

Ens encanta i decidim descobrir més coses sobre el plàncton!

Clica sobre la foto.


 

SKELETON’S BODY PARTS

WE WENT ON WITH OUR TOPIC, THE BODY, THROUGH DIFERENT ONLINE ACTIVITES WITH THE INTERACTIVE WHITEBOARD. THE ACTIVITES’ GOALS WERE DIFFERENT: LEARNING VOCABULARY, READING TASKS, LISTENING TO NEW WORDS OR FINISHING SENTENCES.

MOREOVER, SOME STUDENTS BRING US SOME GAMES, TALES OR BOOKS RELATED TO THE LESSON TOPIC.

Feu clic sobre la foto.