ELS GRAVATS

Aprofitant que l’Anna ve a treballar amb nosaltres a la classe, li preguntem si li sembla que el mapa de les illes de plàstic que hem refet s’entén bé. Al mirar-se’l, s’adona, que la foto que tenim d’una onada plena de plàstic li recorda molt a l’obra d’un artista japonès: La gran onada de Kanagawa de Hokusai.

La busquem per projectar-la millor i descobrim que va ser feta per Hokusai entre els anys 1830 i 1833, per tant deduïm que la va fer el 1831 o 1832. També veiem que és un gravat. Però ningú sap massa bé què és un gravat. Deixem 15 minuts per buscar resposta a la pregunta: Què és un gravat?

Posem la informació en comú i fem una pluja d’idees a la pissarra.

Ens apuntem a l’agenda: Portar gravats a l’escola. Al dia següent, l’Alexandre, la Llum, la Nunna i la Júlia en porten. Els observem i els comentem, en busquem semblances i diferències oralment.

L’endemà el Ferran, en Martí, la Rita, l’Olaia, el Guillem, la Mireia i en Bernat porten altres objectes que pensem que són gravats o que serveixen per fer-ne.

La Nunna porta linòleums i el material per fer-los. Ens n’ensenya un exemple que ha fet ella amb el seu pare. Després ens deixa fer una estampació a cada un amb pintura especial de linòleum. Ens agrada molt!

Amb el material de l’Olaia estampem tampons de  lletres i formes d’animals en una cartolina. És molt divertit.

La Bruna i l’Olaia han buscat gravats pel poble, n’han trobat 79! Decidim que un dia ens faran de guia i organitzaran un recorregut per Riudaura per ensenyar-nos-els. Marxem el dilluns i fem fotos a tots els gravats que trobem al llarg de la ruta que ens han preparat.

En Bernat s’anima i decideix fer una ruta pel seu compte. Ens porta les fotos dels gravats que ha trobat per ensenyar-nos-les.

Hem après força coses, però no hem acabat. Hi seguirem treballant!

Clica sobre la foto.

 

QUÈ UN RESIDU?

Intentàvem  redactar la resposta a la segona carta dels estudiants de Lleida. En aquesta carta ens demanaven que ens pronunciéssim sobre una foto que tractava dels residus produïts a la seva universitat en una setmana.

Van cercar la paraula a diferents diccionaris perquè no els quedava clar el significat. Van buscar al mapa paraules o frases que parlessin de residus. I per comprovar si ho entenien van escriure a la pissarra  paraules que per a ells són residus.

Sobre l’exemple de la definició del diccionari van començar a fer els seus exemples per tal d’entendre millor la paraula, i van fer una seqüència del residu: què és ,d’on ve, en què s’ha transformat…

Per grups, van triar un residu dels que havien escrit a la pissarra per investigar des del seu inici ,el seu procés de transformació i el seu final.

Clica sobre la foto.

ENS VISITA TXIKI TREPAX

El divendres 21 de febrer hem tingut la visita de l’il·lustrador Txiqui Trepax. Aquest curs, l’escola ha fet la subscripció al Petit Sàpiens de la qual ell n´és dibuixant. D’altra banda, és resident al nostre poble.

Ens ha explicat com és la seva feina i quina ha estat la seva trajectòria. Ens ha explicat el procés que es fa per fer il·lustracions, quina és la base i com es van desenvolupant.

Finalment, ens ha deixat una dibuix de record per a la nostra biblioteca.
Clica sobre la foto.

LA CATIFA

TENIM AL MAPA UNA FRASE QUE HI HA UNA CARA D’UN SENYOR AMB PANXA I DIUEN QUE ÉS UNA CATIFA
A CASA TAMBÉ TENIM ALFOMBRES I DECIDIM PORTAR-NE UNA I VEURE-LES COM SÓN!
UN COP LES TENIM A L’ESCOLA VEIEM QUE N’HI HA DE PETITES, GRANS, DE DIFERENTS FORMES… I LES CLASSIFIQUEM I ORDENEM! MIREU LES FOTOS!

FEU CLIC SOBRE LA FOTO

I SABEU A QUIN LLOC LES TENIM? HO HEM DIBUIXAT!

TAMBÉ ENS VENEN A VEURE LA GLÒRIA I LA LOLA I ENS PORTEN LA CATIFA DEL SENYOR AMB CARA I PANXA I JUGUEM A POSAR-NOS A SOBRE DE LA BARBA, DE LES ORELLES, … DE LES PARTS DE LA CARA!!!

FEU CLIC SOBRE LA FOTO

DEVELOPING THE MAP

We continue on our tasks on the zoetrope from the green category. Some new contents related to the red one about the museum appeared. And, even the blue category still going on with environmental issues. That’s the reason why we devote a lesson to make it visible on our map in the class. The aim was connect all the tasks to the correct category. All the group contributed to it and they organise themselves to accomplish the objective.

Feu clic sobre la foto.