LA CARA D’EN ROC DOMINGO

Repassem el mapa i ens fixem que tenim la paraula cara, que la hem relacionat amb Francis Bacon però que la cara de la que parlem a la frase és la de la catifa que hi havia al museu de Lleida. Sabem que la classe del fils tenen aquesta foto en el seu mapa i anem a veure-ho.

Ens recomanen de que mirem un vídeo que està penjat a Internet on l’autor de la foto (catifa gegant del museu) explica perquè va fer aquesta foto.

Després de visualitzar el vídeo d’en Roc fem la nostra primera comprensió lectora sobre un fragment d’aquest, on l’autor explica perquè va fer aquella catifa. L’Anna Curu ens ha transcrit el tros del vídeo i intentem fer preguntes sobre aquest text. Entre tots fem 3 preguntes i les responem.

També volem provar de fer el mateix que va fer en Roc Domingo amb les nostres cares. Decidim fer-nos fotos de les nostres cares i les descarreguem a l’ordinador. L’Arnau ens diu que és molt fàcil i ens explica com fer-ho amb el word. Ho fem tots amb la nostra foto i les imprimim. Ens adonem de que no ens ha sortit com ens imaginàvem i busquem una altra manera. L’Aniol proposa estirar-nos les orelles. Ho provem i les imprimim altra vegada, però tampoc ens ha sortit igual com la de Roc Domingo.

Tot i que no ens ha sortit com esperàvem volem fer una catifa gegant a la sala amb les nostres fotos. Proposem a la resta de classes si volen participar amb aquesta gran catifa de cares. Els expliquem que el resultat no ha estat l’esperat i que nosaltres no hem aconseguit que ens surti la imatge “xafada” com la d’en Roc. Les altres classes proposen fer-ho de diferents maneres, quedem en que ho provaran cada classe a la seva manera a veure qui s’acosta més al resultat esperat.

CLIQUEU SOBRE LA FOTO

LA FESTA DE NADAL

La representació de Nadal va ser un èxit. Ens vam fer unes disfresses de soldats anglesos i amb les nostres veus enregistrades amb una audició, que vam preparar dies abans, vam anar explicant la vida i obres de Mat Collishaw.

Mireu les imatges mentre dissenyàvem les nostres disfresses i el resultat final.

CLIQUEU SOBRE LA FOTO

EL NOSTRE POEMA DE NADAL

Hem decidit que volem fer el nostre propi poema de Nadal sobre el nostre projecte. Repassem el mapa i decidim fer una pluja d’idees de paraules que surten al mapa i que volem que surtin al nostre poema. Després ens hem posat amb parelles i cada parella ha decidit 3 de les paraules de la pluja d’idees per fer un tros del poema. Un cop cada parella ha tingut els seu tros fet els hem ajuntat tots i hem fet els últims retocs tots junts.
L’Anna Curu ens ensenya una tècnica per memoritzar-nos el poema. Amb dibuixos senzills anem representant les diferents paraules que ens surten en el poema, d’aquesta manera, només mirant els dibuixos som capaços de recitar-lo.

CLIQUEU SOBRE LA FOTO,

LES CATIFES TENEN FORMES!

DESPRÉS DE VEURE LES PARTS DE LA CARA DE LA CATIFA DEL SENYOR AMB PANXA I CARA TORNEM A MIRAR LES NOSTRES DE CASA I VEIEM QUE LA QUE ENS HA PORTAT EN JAN TÉ FORMA D’OU I DECIDIM CLASSIFICAR-LES TOTES SEGONS LA FORMA QUE TENEN!

TAMBÉ TENIM ELS BLOCS LÒGICS A LA CLASSE I JUGUEM A CONSTRUIR COSES AMB ELLS I A FER EQUIPS D’IGUALS SEGONS LA FORMA QUE TENIM!

CLIQUEU SOBRE LA FOTO.

IDEES DE LA VISITA DE L’ARACELI I LA SÍLVIA  

 

MIRANT ELS DIBUIXOS DEL QUE VAM APRENDRE AMB LES MARES DE L’ENZO I L’ABRIL, PER COMENÇAR NO SABEM COM ES DIUEN ELS PAPERS QUE PORTAVEN AL FARISTOL, ON EXPLICA COM CANTAR UNA CANÇÓ. I DESPRÉS DE DEMANAR-HO A CASA, L’EDINE I LA LAIA HO TORBEN A UN LLIBRE “PARTITURA”. LA CLARA JUST ENS HA PORTAT UNA I LA MIREM.

FEM GRAN LA PARTITURA I DECIDIM PENJAR-LA AL RACÓ DE MUSICALS. A MÉS ALGUNS CONEIXEN LA CLAU DE SOL I COM L’HAN VIST, ENS DIUEN A TOTS COM ES DIU, I TOTS VOLEM DIBUIXAR-LA.

ALGUNS HI DIBUIXEM FIGURES MUSICALS, PERÒ NO SÓN CLAUS DE SOL, PER TANT, DESPRÉS A UN ALTRE FULL FEM ALTRES FIGURES, QUE PER DEURES DEMANEM COM ES DIUEN.

CLIQUEU SOBRE LA FOTO.

CATIFA D’EN ROC DOMINGO

REPASSANT EL MAPA ENS ADONEM QUE, A LA FRASE “VAM VEURE UNA CATIFA QUE TENIA FORMA QUADRADA AMB UNA FOTO DE LA CARA D’UN NOI” DIU QUE LA CATIFA ÉS QUADRADA I ALGUNS DE NOSALTRES NO HI ESTEM D’ACORD.

APROFITEM QUE TENIM LA CATIFA A L’ESCOLA I HO ANEM A COMPROVAR.

 

P5 MESURA LA CATIFA AMB PEUS I PASSES, S’ADONEN QUE HI HA UN COSTAT DOS COSTATS CURTS I DOS COSTAT LLARGS, I PER AIXÒ ÉS RECTANGULAR.

ELS DE PRIMER HEM APRÈS QUE QUAN MESUREM HO FEM AMB METRES O CENTÍMETRES, PERÒ SI PARLEM DEL PES HO FEM AMB KG I EL TEMPS QUE VIVIM AMB ANYS.

A MÉS, MESURANT LA CATIFA ENS COSTAVA COMPTAR QUAN ARRIBAVA A MÉS DE CENT. EN PAU PER SORT ENS ENSENYA QUE 100cm ÉS IGUAL QUE  1m. ENS  AGRADA TANT, QUE JUGUEM A INVENTAR CENTÍMETRES I DESPRÉS DIEM QUANTS METRES SÓN.

ARA QUE EN SABEM TANT, VOLEM MESURAR ALTRES CATIFES, PER SORT A CLASSE EN TENIM UNA I RECORDEM QUE A LA CLASSE DELS FILS EN TENEN I TAMBÉ ELS HI ANEM A DEMANAR.

TOTES LES CATIFES QUE HEM MESURAT SÓN RECTANGLES, PERÒ COM NO SABEM COM S’ESCRIU HO BUSQUEM AL DICCIONARI I A L’ORDINADOR, I QUAN HO TROBEM HO DEIXEM BEN ESCRIT AL RACÓ DE FORMES GEOMÈTRIQUES.

CLICA SOBRE LA FOTO.

 

SÍNTESI:EL OCELLS FEIEN NIUS AMB ELS TAPS BLAUS

DECIDIM FER LA SÍNTESI DE LA FRASE A PARTIR D’UN DIBUIX FET EN GRUP.
CADASCÚ FA UN DIBUIX I EL POSA EN COMÚ, DESPRÉS DE LA POSADA EN COMÚ LA MAJORIA EN VOL FER UNA MILLORA.
CLICA SOBRE LA FOTO.

EN DOS GRANS GRUPS EL·LABOREM UN DIBUIX COMÚ A PARTIR DELS RETALLS DELS DIBUIXOS INDIVIDUALS.

CLICA SOBRE LA FOTO.

EL RESULTAT SÓN DUES SÍNTESIS,ESCOLLIM PORTAVEUS PER CADA GRUP I PRESENTEM LA SÍNTESI AL GRUP.

CLICA SOBRE LA FOTO.

DECIDIM POSAR LES DUES SÍNTESIS EN EL NOSTRE MAPA.

CLICA SOBRE LA FOTO.