CATEGORITZEM LA NOSTRA PLUJA D’IDEES

Després de fer la nostra pluja d’idees, vam retallar tires de paper i vam copiar-hi les frases per a poder fer el nostre mapa.

Quan les vam tenir acabades vam començar a categoritzar-les segons la relació que tenien les unes amb les altres.

Un cop acabades d’organitzar totes les nostres frases vam pensar un títol per a cada categoria de frases i un color per identificar-lo.

Clica sobre la foto.

PLUJA D’IDEES

Durant la sortida a Lleida, teníem un llibret que ens havíem fet nosaltres mateixos on vam poder escriure totes aquelles coses que ens cridaven l’atenció o volíem recordar.
A partir dels apunts que vam agafar, vam començar a construir les frases de la pluja d’idees. Vam escriure-ho, entre tots, a la pissarra i ho vam ampliar i modificar fins a sortir-nos la pluja d’idees definitiva.
Clica sobre la foto.

ENS APAREIXEN LES COMES, ELS APÒSTROFS I ELS ACCENTS

MENTRE ESCRIVÍEM EL TÍTOL DE LA NOSTRA CATEGORIA BLAVA, “ESTRELLES, PLANETES I TELESCOPIS” ENS VAM ADONAR QUE TENÍEM LA “i” REPETIDA I NO SABÍEM COM FER-HO PER ARREGLAR-HO. VAM ANAR A LA CLASSE DELS GEGANTS I ENS VAN EXPLICAR QUE QUAN FEM UNA LLISTA DE PARAULES LES HEM DE SEPARAR AMB COMES I A LA ÚLTIMA SÍ QUE LI PODEM POSAR UNA “i”.

 

VAM MIRAR EL SEU MAPA PER VEURE A QUINES FRASES HI HAVIEN POSAT COMES I EN LLIBERT VA VEURE QUE HI HAVIA UNA COMA QUE ESTAVA POSADA A DALT I NO A SOTA. ELS GEGANTS ENS VA EXPLICAR QUE ERA UN APÒSTROF.

 

TORNANT A LA CLASSE VAM DECIDIR QUE PODÍEM FER FOTOS A TOTS ELS LLOCS ON TROBÉSSIM COMES I APÒSTROFS. MENTRE FÈIEM LES FOTOS, ENS VAM ADONAR QUE HI HAVIA UNA LÍNIA QUE LA POSÀVEM A SOBRE LES LLETRES I LA LAIA ENS VA EXPLICAR QUE ERA UN ACCENT.

 

EN PAU VA TENIR UNA IDEA, PODÍEM FER TRES PILONS AMB LES FOTOS QUE VAM FER: UN PELS ACCENTS, UN PER LES COMES I L’ALTRE PELS APÒSTROFS.

Clica sobre la foto.

RECORDEM ELS MAPES GEGANTS

MIREM LES FRASES QUE TENIM A LES CATEGORIES I EN PAU RECORDA QUE VAM VEURE MAPES GEGANTS. L’ORIOL PREGUNTA COM ES FAN ELS MAPES GEGANTS I DECIDIM DEMANAR-HO A CASA.

EN MARTÍ TÉ LA SORT DE PODER ANAR  A UNA IMPREMTA I L’ELENA, LA SEVA MARE, ENS VE A ENSENYAR UN VÍDEO DE L’EXPERIÈNCIA.

Clica sobre la foto.

CATEGORITZEM LES FRASES

ARA QUE JA HEM FET ELS DIBUIXOS I ELS HEM EXPLICAT, ESCRIVIM TOTS JUNTS A LA PISSARRA LA NOSTRA PLUJA D’IDEES. DESPRÉS PER PARELLES FEM LES TIRES DE PAPER PER COMENÇAR EL NOSTRE MAPA! I UN COP FETES COMENCEM A CATEGORITZAR.

ENS HAN SORTIT LES CATEGORIES:

  • NATURALESA.
  • MAPES.
  • QUADRES I FOTOS.
  • ESTRELLES, PLANETES I TELESCOPIS.

Clica sobre la foto.

ENTREGANT LA NOTA

El grup que escrivia la nota va pensar en com havia de ser la nota, què hi havia de dir i quin esquema tindria, van portar i mirar algunes notes…però algunes no eren notes, eren altres tipus d’escrits…

Van escriure la nota i la van repartir per les classes per tal que els alumnes de l’escola la portessin a casa i la retornessin emplenada.

Clica sobre la foto.