SEGUIM MESURANT

Per entendre bé les diferents unitats de mesura, creem el nostre mm, cm, dm, m, dam i hm, amb tires de paper enganxades per afegir-los al nostre mural de “Com mesurem les Balenes?”.

Al fer l’hectòmetre descobrim que és molt llarg!
1hm=2,5 passadissos de l’escola.

Ens animem a crear el nostre quilòmetre. Però no volem gastar tants fulls. Parlem sobre com podríem fer-ho. Decidim utilitzar un cordill i sortir de l’escola.
Ens organitzem en grups de tres, el primer grup haurà de fer dels 0 als 100m, el segon dels 100m als 200m, i així consecutivament fins als 1000m. Triguem una miqueta més del que pensàvem i hem de parar quan arribem als 500m. Tornem a l’escola i busquem al google maps el recorregut que hem fet. L’imprimim per poder-lo marcar amb retolador. Sortim a veure on eren exactament els punts que marcaven els 100, 200, 300, 400 i 500m.
Per completar el km decidim lligar un fil paral•lel al que ja tenim i anar-lo resseguint, marcant els punts cada 100m. Però al deslligar-lo se’ns enreda per tot arreu. Amb paciència desfem els nusos i anem lligant trossos de fil al punt on s’acaben els 500m.
Finalment, completem el km!
Fem un cartell perquè tothom de l’escola sàpiga què el hem fet i ho respecti.
El dilluns següent sortim a marcar al nostre mapa el punt exacte on hi ha els 600m, els 700m, els 800m, els 900m i el km.
Ara ja està acabat i us volem convidar a seguir-lo!

Clica sobre la foto.