Al seguir treballant el plàncton ens adonem que al nostre mapa no hi ha res que en parli. Portem uns dies investigant i no es veu reflectit enlloc. Per això, analitzem al mapa entre totes, i al fer-ho ens adonem que no acaba d’estar ben explicat. Si algú no sap del què estem parlant no s’entén. No està prou clar.
L’hem de modificar. Així que comencem a fer-ho a la pissarra. No ens agrada el resultat que obtenim. Llavors, cadascú en un full refà al mapa de la manera que li sembla més adient. Fem fotos de cada representació i les projectem a la pissarra. Quan apareix el nostre dibuix ens aixequem a presentar-lo i entre totes en fem la crítica constructiva. Al presentar-lo, sovint ens adonem nosaltres mateixes de canvis que hi voldríem realitzar perquè s’entengués millor. Proposem de fer-ne la millora a casa, explicar-lo a les famílies per assegurar-nos que s’entengui i tornar-lo a dur a l’escola refet.
Amb el nostre mapa millorat a davant, comencem una roda de passar-nos els treballs. D’aquesta manera tothom pot veure de prop i tranquil·lament el què han fet els companys. Votem quin ens agrada més. És molt complicat perquè tots estan molt ben fets!
Acaba sortint seleccionat el del Guillem. El projectem a la pissarra i li afegim millores d’altres mapes que també ens han agradat.
Quan el tenim ben perfeccionat cadascú en copia una part per poder-lo penjar a la classe.
Per assegurar-nos que s’entén convidem a mestres d’altres classes a venir a veure’l.
Al final el mapa ha quedat així:
Clica sobre la foto.