NOS DICTAMOS LO QUE HEMOS HECHO

Después de estar unos días trabajando con el código de barras y el árbol genealógico, hacemos un dictado para explicarlo.

Corrigiendo nos damos cuenta de que en castellano la conjunción “i” se escribe con “y”. También vemos que “días” lleva tilde a la “i” y que “hemos” lleva “h” a principio de palabra como “hem” en catalán.

Escribimos los referentes para no olvidarlo.

SIGNES DE MÉS GRAN I MÉS PETIT QUE

Mentre ordenem els nostres avantpassats de més gran a més petit, en Quim ens diuen que hem d’utilitzar el “peix” per marcar qui és més gran. En Pau ens explica que el “peix” és un conte que explica que la boca del peix sempre va cap al número o la cosa que és més gran. Ens diu també que quan fem matemàtiques hem d’utilitzar els signes > o <.

Ordenem els nostres avantpassats utilitzant aquests signes i després la Nora ens proposa que ens ordenem a través dels mesos i dies. Com que alguns no recorden com van ordenats els mesos, els escrivim i els enganxem a la paret de la classe amb l’ordre que toca.

ELS FORATS

CONEIXEM LA MÚSICA DEL SENEGAL

COM QUE HEM PARLAT DE SENEGAL ELS PARES DE LA GAL·LA ENS HAN VISITAT PERQUÈ HAN ESTAT 3 VEGADES A SENEGAL! ENS HAN PORTAT 3 INSTRUMENTS MUSICALS D’ALLÀ I ENS HAN ENSENYAT COM ES TOQUEN I QUINS SONS FAN. HEM CONVIDAT ALS NENS I NENES DE QUART JA QUE TAMBÉ TREBALLEN EL SENEGAL. TAMBÉ ENS HAN ENSENYAT UN ÀLBUM DE FOTOS ON ES VEIEN COM SON LES CASES AL SENEGAL. ENS HO HEM PASSAT D’ALLÒ MÉS BÉ!

RIUDAURA NO ÉS SEC

Partint de la frase “ El Senegal semblava ser molt sec” i de la seva posterior investigació . Ho hem traslladat al nostre entorn més proper, Riudaura.  Per grups hem buscat informació sobre el clima, la situació, la vegetació , l’economia, contaminació i l’aigua i la seva falta. Aquesta informació s’ha buscat per diversos mitjans: llibres, revistes, pàgines web, alguns alumnes han anat a l’ajuntament a preguntar sobre l’economia, el fraking, la depuradora,..

Llavors cada grup exposa a la resta de la classe la seva part del treball i posteriorment els mateixos alumnes han preparat una prova pels seus companys i han estat ells mateixos els correctors.

WHERE IS SENEGAL?

A LA CLASSE HEM COMENÇAT A TREBALLAR UNA NOVA CATEGORIA: LA PANTALLA I EN AQUESTA PART, HEM VIST QUE TENIM UNA FRASE QUE ENS PARLA D’UN MAPA. DECIDIM TORNAR A VEURE EL VIDEO DEL MAPA MUDO I ENS FIXEM QUE HI HA UNS SENYORS QUE TOTA L’ESTONA DEMANEN “WHERE IS SENEGAL?”. LI DEMANEM A LA MAGDA SI ENS POT TRADUIR AQUESTA PREGUNTA I A PARTIR D’AQUÍ BUSQUEM EL SENEGAL AL MAPA. VEIEM QUE ESTÀ A L’ÀFRICA!

SÍNTESI

Ha arribat el moment de fer la nostre síntesi sobre tot el que hem estat treballant fins ara. Decidim entre tots que la síntesi la volem fer amb power point. Tots junts a la pissarra hem fet un mapa conceptual per no oblidar-nos res i després ens hem repartit les feines. Cada grup de treball ha escollit un tema i n’ha fet la presentació amb diapositives. Hem gravat en un “pen” totes les presentacions i en el nostre mapa hi hem posat una cartolina vermella amb el mapa resum i les portades dels nostres treballs.

BODY PARTS

During the first English session of this year, we were looking for a sentence to start a new topic. They wanted to work using the sentence: “ He vist una pantalla amb un mapa, gent rient, nens, mans i senyors” from the orange category.

They decided that they wanted to work the parts of the body, so they draw some of them in the IWB (interactive white board) and we wrote their names. After that we listened to a song called: head, shoulders, knees and toes, and we danced it.

The last activity and the most difficult one was to listen to a new song and every time that we listened to some words, we had to stand up and jump…can you guess the words?

They did it very good!!!!

SÍNTESI DE LA DIÈRESI

Comencem a fer la síntesi de la dièresi, ja que hem fet moltes activitats en relació a aquesta. Decidim que cadascú la farà a la seva manera, però abans, parlem de quines maneres la podem fer. Anem a les altres aules a preguntar i a mirar si en tenen alguna de feta.

Veiem que la podem fer de diferents maneres i ho apuntem en una cartolina. Surten diferents idees: fotografies, vídeo, escriure, dibuixar, escriure i dibuixar, poesia, mapa i examen.

Quan les tenim totes fetes, cadascú explica a la resta de companys com ha fet la seva síntesi i les posem en comú.

Finalment, en fem una entre tots i és la que pengem al mapa posant un fil fins a la paraula països, ja que tot va començar amb aquesta.

ENS ORDENEM ALFABÈTICAMENT

Ja fa uns dies que anem al racó de la dièresi en petits grups i  apuntem totes les paraules que trobem. Quan tenim totes les paraules apuntades, ho compartim amb els companys i proposem que les agrupin amb “pilonets” per la lletra que comencen.

Un cop tots els grups hi han passat, li expliquem a l’Anna com ho fem fet i a partir d’aquí, sorgeix la idea d’ordenar-nos alfabèticament. Ens adonem que hi ha nens que comencen per la mateixa lletra i sorgeix el conflicte: “qui va a davant?” L’Olaia diu que si passa això, hem de mirar la segona lletra del nom i mirar quina va primer a l’abecedari.

A partir d’aquí, ens posem per grups segons la nostra lletra inicial i ens ordenem alfabèticament. Un cop estem tots ordenats, sorgeix la proposta d’ordenar tots els nens de l’escola. Per poder-ho fer, el primer que fem és anar a demanar a les altres classes si ens poden donar una llista amb tots els noms.

En petits grups, comencem a ordenar mirant les llistes que ens han donat.

Go to Top