TEIXITS DE SENEGAL
ESCOLA LLUÍS CASTELLS. PROJECTE METODOLÒGIC ÀLBER
Quanta saviesa pedagògica, quin goig !
Això és el que hem pogut gaudir els professors, ,alumnes i famílies de l’escola, juntament amb la catedràtica Glòria Jové impulsora del nostre Projecte Metodològic Àlber, el catedràtic anglès de la universitat de Westminster i membre de la UNESCO, la filòloga catalana de la Unió Europea de Brussel·les, dues professores especialistes en art contemporani i 14 alumnes de la universitat de Lleida les quals des de l’inici del curs escolar hem estat en contacte constant per què ens unia pedagògicament el mateix context alfabetitzador la fusió d’un edifici històric i l’art contemporani.
ELS CUCS DE SEDA
Com que estem treballant els animals, l’Arnau ens ha portat cucs de seda a la classe. Ens ha explicat el cicle de vida que fan i sorgeix un llarg diàleg entre tots. Tenim ganes de seguir descobrint coses dels cucs i com que hem vist una presentació de power point per Internet, també en volem fer una, però no sabem com es fa.
Anem a la classe de cicle superior a demanar ajuda a les alumnes de 5è i ens diuen que ens ajudaran. Fem grups i comencem a investigar els cucs de seda.
Quan tots hem acabat, presentem els treballs als companys i posem en comú tota la informació que hem trobat. Hem descobert que en realitat no són cucs, són erugues perquè tenen potes i els cucs no en tenen. També ha sorgit el dubte de si tenien ulls o no hi hem vist que en tenen, però no són com els nostres. Hem descobert un munt de coses!!!
La Bruna ens ha portat papallones i capolls perquè veiem com són. Ens serveix per fer una síntesi de tot el que hem estat treballant aquests dies de les erugues de seda.
Deixem les erugues de seda a l’aula per poder observar en directe la seva evolució.
DANSES GEOMÈTRIQUES
A la classe dels Gegants treballem la geometria amb música i moviment. Aquí us deixem les nostres danses geomètriques.
FESTA DE L’ESCOLA
CONSTRUÏM LES NOSTRES CASES
JA TENIM EL DISSENY, PERÒ ABANS DE COMENÇAR A CONSTRUIR LES NOSTRES CASES VEIEM QUE ENS FALTEN VARIES COSES COM CAIXES DE SABATES I PREPARAR TOT EL MATERIAL. AIXÍ QUE FEM UNA NOTA A CASA DEMANANT LES CAIXES I ENTRE TOTS FEM UNA LLISTA DE TOT EL MATERIAL QUE NECESSITAREM. UN COP HO TENIM TOT A PUNT, JA PODEM COMENÇAR A DEMOSTRAR LES NOSTRES HABILITATS COM ARQUITECTES!
QUAN JA TENIM TOTES LES CASES ACABADES, PENSEM QUE SERIA UNA BONA IDEA FER UNA EXPOSICIÓ A L’ESCOLA PERQUÈ TOTHOM PUGUI VEURE EL TREBALL QUE HEM DUT A TERME DURANT ELS ÚLTIMS DIES.
COM QUE NO SABEM EXACTAMENT COM ES FA, ANEM A CI A DEMANAR COM VAN FER LA SEVA EXPOSICIÓ DE DAUS. ENS DONEN DIFERENTS CONSELLS I A PARTIR D’AQUESTS I ALTRES IDEES QUE VAN SORGINT, COMENCEM A MUNTAR LA NOSTRA EXPOSICIÓ.
UN COP LA TENIM ACABADA, FEM UNA NOTA PER CONVIDAR A LES DIFERENTS CLASSES A VEURE LA NOSTRA FEINA I UNA ALTRA PER PENJAR-LA A L’ESCOLA PERQUÈ TAMBÉ TOTES LES FAMÍLIES PUGUIN ENTRAR I VEURE-LA.
CONEIXEM EN JORDI COLOMER I APRENEM A FER UN DISSENY
ARA QUE JA HEM AFEGIT UN ALTRE TIPUS DE CASA “LA MASIA” A LA NOSTRA CLASSIFICACIÓ, SURT LA IDEA DE CONSTRUIR LES NOSTRES CASES EN PETIT I ANEM A LA BIBLIOTECA A CONÈIXER EN JORDI COLOMER, UN ARQUITECTE DE BARCELONA QUE TE UN PROJECTE “ANARCHITEKTON” ON FA FOTOS D’EDIFICIS I DESPRÉS ELS REPRODUEIX AMB CAIXES DE CARTRÓ. DESPRÉS DE VEURE’L ENS ADONEM QUE ÉS EXACTAMENT EL QUE VOLEM FER.
LA PAULA ENS DIU QUE LA SEVA MARE, QUE ÉS ARQUITECTE, ABANS DE CONSTRUIR ALGUNA COSA PRIMER FA UN DIBUIX. COM QUE NO SABEM EL NOM D’AQUEST DIBUIX, ANEM A CI A DEMANAR-HO. ELLS NO HO TENEN MOLT CLAR I ENS DONEN DICCIONARIS PER BUSCAR-HO. UN COP A L’AULA EXPLIQUEM QUÈ ÉS UN DICCIONARI I COM ES FA SERVIR. I DESPRÉS DE BUSCAR DESCOBRIM QUE LA PARAULA DELS DIBUIXOS QUE ES FAN ABANS DE CONSTRUIR ÉS DISSENY. LLAVORS DECIDIM FER UN DISSENY DE LA CASA QUE CONSTRUIREM.