DESCRIPTION OF OBJECTS
Following the orange category, and the work dealt in class, we started describing the antiques that they had in class. We started by classifying some adjectives into different categories: size, colour, shape, texture…Then we learned some structures as “It’s a thing…” or “It’s made of ….”.
Finally, we wrote some descriptions of the antiques and we made some pictures.
The final activity of the topic was writing four descriptions of any class object and we are reading them in class to see if some of their classmates can guess the object.
Now you can see an example of these descriptions.
PRIMERA SÍNTESI
Veiem que ha arribat el moment de fer una síntesi per recollir totes les activitats que hem estat fent des de que vam començar la categoria de “DÉUS” amb la frase “HI HAVIA QUADROS DE JESÚS”. Sabem que les síntesis es poden fer de moltes maneres diferents: amb fotos, amb textos escrits, amb exàmens, amb dibuixos,… Decidim que aquesta la volem fer amb dibuixos i esquemes.
Cada un de nosaltres fa el seu propi esquema tenint de referent el nostre mapa de la classe. Un cop tenim tots els esquemes acabats, cada un de nosaltres l’expliquem als nostres companys i decidim quin és el que ens agrada més per penjar-lo a la classe.
ELS SEGLES I NÚMEROS ROMANS
Investigant en Samuel Morse i l’Alfred Vail, inventors del telègraf i del codi Morse, descobrim que van treballar junts durant el 1800. A partir d’aquí volem saber quin segle van treballar junts i la Nora ens explica que per saber els segles hem de sumar a les dues primeres xifres de l’any un any més. Així descobrim que van treballar junts al segle 19.
Fent això, dubtem entre si un segle són 100 o 10 anys. Ho preguntem a casa i descobrim que un segle són 100 anys i que 10 anys són una dècada o un decenni.
La Magda, un dia de classe ens va ensenyar que els segles es posen amb lletres i ens ho escriu: XIX. En Pau, quan veu el que ha escrit la Magda, s’adona que són números romans i ens recorda que n’hi ha molts. Els escrivim i recordem les normes de com escriure’ls. Decidim, que per no oblidar-ho, penjar-ho al nostre mapa.
VERB TO BE AND HAVE GOT
Reading the yellow category, we continue dealing with the sentence “els nois i noies estaven davant d’una pissarra preguntant on era el Senegal en diferent idiomes” They said that they asked a lot of questions, and we started writing sentences in the white board. We observed that some of them has two repeated letters: WH. Then we learn the WH questions.
We made some sentences to use them and then we decided to write an interview. After the interview, we realized that they clearly didn’t know the structure of a sentence, and neither some basic verbs as the verb to be and have got. So we made an activity where they have 4 corners in the class with information. They had to read the papers and write a summary. Then we explain to our classmates our summary and we made one synthesis altogether.
During the activity they couldn’t ask questions to the teacher, only to their classmates. They did it pretty good!!
TALLER DE LA LLUM
AVUI ELS ALUMNES D’EDUCACIÓ INFANITL HEM FET UNA SORTIDA A OLOT PER PARTICIPAR AL TALLER DE LA LLUM. HEM FET DOS GRUPS I MENTRE UNS ESTAVEN FENT L’ACTIVITAT, ELS ALTRES HEM ANAT A FER UNA VOLTA PEL MERCAT I PODER CONÈIXER ELS DIFERENTS PRODUCTES QUE ES VENEN.
L’OBJECTIU DEL TALLER ERA CONVERTIR UNA SALA EN UN FONS MARÍ I PER ACONSEGUIR-HO, ENS HAN DEIXAT DIFERENTS MATERIALS COM: COLADORS, ESPONGES, PAPER CELOFANA I LLANTERNES. AMB TOTS AQUESTS ELEMENTS, HEM TINGUT L’OPORTUNITAT DE VEURE LES DIFERENTS POSSIBILITATS QUE TENIM DE CREAR OMBRES JUGANT AMB LA LLUM.
GAMES WITH NUMBERS AND COLOURS
In the English class, following with the numbers, and as it was something that we dealt last year, we decided to invent games to practice the numbers and colours using their written form.
In groups they built the game, they explained the rules in front of the class and finally we spend a session playing in all these games.
We had so much fun that we decided to leave the games in the class, and if they finish an activity or they have free time, they can take them and play again and again.
LECTURA FAMÍLIES
Aquest divendres passat, la mare i el pare d’en Joan i en Pau, ens van venir a llegir contes a l’escola. Ens van llegir un conte sobre animals en perill d’extinció, concretament el conte parlava del rinoceront. Vam aprendre moltes coses i ens ho vam passar molt bé.
FEM LES DISFRESSES DE CARNAVAL
Com que estem amb el tema del Senegal l’Arnau ens ha portat uns vestits senegalesos de casa seva i ha sorgit la idea de fer-nos les nostres disfresses de carnestoltes.
Individualment hem fet cada nen/a el seu disseny, després hem fet la llista de coses que necessitem cadascú per poder fer la nostre disfressa.
L’Ada el dia següent, ens va explicat que passejant pels carrers d’Olot amb la mare de la Joana, la Marta, van trobar unes robes senegaleses per fer-nos els nostres vestits. A tots ens ha semblat una molt bona idea i a partir d’aquí hem començat a calcular la quantitat de roba que necessitaríem i el preu que hauríem de pagar.
Necessitem familiars que ens vinguin a ajudar a fer les nostres disfresses i demanem a casa si poden venir a donar-nos un cop de mà.
La participació ha estat meravellosa, hem passat dues tardes acompanyats d’avis, àvies i mares i ja tenim les nostres disfresses apunt. Han quedat molt xules!
EL SENEGAL
Repassant el nostre mapa ens ha sortit un nou conflicte de la frase: “En el curtmetratge la gent coneixia més Espanya que no pas Senegal”, que tenim en la categoria de curtmetratge.
En Blai Tané ens va dir que la gent del Senegal creuen que aquí treballant una mica ja són rics, d’aquí, es va obrir un debat, perquè molts nens no pensaven el mateix.
Vam decidir fer una pluja d’idees de tot allò que sabem sobre el Senegal, i després la vam posar en comú. Finalment, decidim fer un mapa dins del nostre mapa conceptual, sobre el Senegal, ja que ens han sortit moltes coses.
En el nostre “submapa” ara hi tenim set subcategories més: escola, roba, edificis/cases, menjar, jocs, vehicles i clima.