PORTES OBERTES ESCOLA LLUÍS CASTELLS DE RIUDAURA

Escollir l’escola dels fills/es no és mai un moment fàcil ,per això l’escola Lluís Castells de Riudaura us ofereix una JORNADA DE PORTES OBERTES ,EL DILLUNS 18 DE MARÇ DEL 2019 DE LES 3h. A LES 6 h. DE LA TARDA ,us presentarem el nostre Projecte educatiu i metodològic.

Per a més informació podeu contactar al telèfon 972 266944 o mirar el nostre bloc  http://blocs.xtec.cat/ceiplluiscastells

Us hi esperem !!!

CELEBREM EL CARNESTOLTES AMB MOLTA GRESCA, FAMÍLIES I ESCOLA!

COMENCEM A TOCAR LA FLAUTA DOLÇA!!!

Seguint el treball del codi Morse acústic hem anat treballant diverses figures rítmiques, i això ens ha permès començar a llegir algunes partitures senzilles, aprenent a llegir també notes del pentagrama. Però sobretot, pel que ens ha servit, és per començar a tocar la flauta!!! Us deixem aquest vídeo de la cançó “La polca” que hem interpretat.

MÚSICA I IMATGES

Partint de la categoria CURTMETRATGE, hem estat treballant quina és la importància de la música lligada a unes imatges. Hem visualitzat i analitzat diferents vídeos i fragments de pel·lícules, i això ens ha portat a entendre el concepte de banda sonora i banda sonora original. Hem buscat informació sobre compositors de cinema i l’hem exposat davant el grup classe. Finalment hem construït una orquestra de percussió amb instruments Orff i hem interpretat una versió del tema principal de la banda sonora original (BSO) de la pel·lícula “Indiana Jones” del famós compositor John Williams. Aquí en teniu un petit tastet.

ELS OFICIS

QUÈ ÉS UN DAU?

Repassem el mapa per recordar d’on havien sortir els números i veiem que surten de la frase: “Hem vist molts bancs que tenien números per assentar-se” de la categoria “l’església”.

A partir de la pregunta: “on trobem números?” que vam posar de deures, va sortir el DAU.

A partir d’aquí preguntem: què és un dau? L’Amèlia diu que un dau és un quadrat amb volum. Ens surten 5 definicions de dau i cadascú dibuixa què és per ell un dau i ho anem col·locant sota la definició que creiem que és.

Tot i això, no ens queda clar què és un dau i la Bruna ens dona la idea de buscar-ho al diccionari. Tots trobem la mateixa definició, alguns en diferents idiomes, però ens diu el mateix. Veiem que cap de les definicions que havíem dit és correcte segons el diccionari, però alguns nens no hi estan d’acord perquè diuen que han vist daus diferents i no només com diu la definició del diccionari.

A partir d’aquí, en Guillem diu que ell creu que el diccionari ens explica què és un dau “original”, però que ara han anat evolucionant i n’hi ha de diferents i tots els companys estan d’acord amb el que diu.

Aprofitant que hem après a buscar paraules al diccionari per ordenar paraules que surten al nostre mapa per ordre alfabètic i per resoldre problemes matemàtics que parlen de daus.

ICONES D’UBICACIÓ

ARREL DE LA CARTA QUE VAM REBRE DE LA GLÒRIA JOVÉ (DE LA UNIVERSITAT DE LLEIDA), QUE ENS EXPLICAVA QUE ESTAVA DE VACANCES A UNA CIUTAT QUE ESTÀ AL MATEIX CONTINENT DEL SENEGAL, HEM BUSCAT AMB EL GOOGLE MAPS ON ERA AQUESTA CIUTAT I LLAVORS HAN VOLGUT BUSCAR ON ÉS RIUDAURA. AIXÍ QUE UN COP HEM TROBAT EL POBLE, ENS HA SORTIT UN SÍMBOL EN FORMA DE GOTA DE COLOR VERMELL. COM QUE NINGÚ SABIA EXACTAMENT EL NOM D’AQUEST SÍMBOL, L’HEM DIBUIXAT EN UN FULL, JUNTAMENT AMB LA PREGUNTA “HOLA PAPES I MAMES, SABEU COM ES DIU AIXÒ? “ I ENS ELS HEM EMPORTAT A CASA PER DEMANAR AJUDA A LES FAMÍLIES. UN COP HEM TINGUT TOTES LES RESPOSTES, LES HEM POSAT EN COMÚ I HEM DECIDIT ESCOLLIR EL NOM “D’ICONES D’UBICACIÓ”.

CLASSIFICACIÓ DE MAPES

DINS LA CATEGORIA DE LA PANTALLA, DESPRÉS D’HAVER-NOS CENTRAT EN LA PARAULA “MAPA” I EN LA FRASE “ELS MAPES SON DE PAPER”, ON VAN HAVER-HI DISCREPÀNCIES, VAM ANAR A BUSCAR MAPES A L’ESCOLA, A L’AJUNTAMENT I EN VAM PORTAR DE CASA. UN COP ELS HEM TINGUT TOTS, HEM VIST QUE NO TOTS SON DE PAPER, PER TANT HEM PENSAT QUE PODÍEM MIRAR DE QUINS MATERIALS ESTAN FETS I FER UNA CLASSIFICACIÓ. ENS HAN SORTIT QUATRE TIPUS DIFERENTS: PAPER, CARTRÓ, DE FUSTA I IMANTS I DE PLÀSTIC.

UN COP HEM TINGUT LA CLASSIFICACIÓ FETA, HO HEM EXPLICAT AL MAPA DE LA CLASSE POSANT QUATRE CADIRES AMB EL NOM DE CADA MATERIAL I HEM POSAT ELS MAPES QUE TOQUEN A CADA UNA D’ELLES.

ENS VISITA LA GLÒRIA JOVÉ, FUNDADORA DEL PROJECTE METODOLÒGIC ÀLBER

El dimarts 19 de febrer ens va visitar la Glòria Jové, mestra, llicenciada en filosofia i lletres, pedagogia i doctora en Ciències de l’Educació la qual va fundar el projecte que estem duent a terme a la nostra escola, El projecte Àlber.

Quin goig poder gaudir mestres i alumnes de la  seva saviesa !!!

COLÒNIES A CAMPRODON

Aquest any els nens i nenes de primària de l’escola hem anat de colònies a la Torre del Coll de Camprodon. Han estat tres dies molt intensos fent activitats d’aventura, a la neu i convivint tots junts. Aquí teniu un petit resum fotogràfic de com en vam gaudir.

Go to Top