TREBALLEM AMB ELS NÚMEROS ROMANS

Treballant amb els números romans, ens animem a posar-nos reptes de passar de números romans als nostres números i al revés. Ens adonem que “els nostres números” no està massa ben dit i els nostres companys de cicle superior ens expliquen que es diuen “números naturals”.

Escrivim els passos que hem seguit per fer l’intercanvi de números i ho pengem al mapa.

Un matí la Maria ens proposa que creem un joc de sumes i restes amb els números romans per a poder jugar-hi tota la classe. En Quim li agrada molt la idea i ens proposa que també hi afegim les multiplicacions.

Jugant amb el joc veiem que quan multipliquem o sumem dos números sempre dóna el mateix resultat indiferentment de com els posem. En Pau recorda que això es diu: EL ORDEN DE LOS FACTORES NO ALTERA EL PRODUCTO i ens explica que només passa a la suma i a la multiplicació. Hem descobert la propietat commutativa.

Decidim provar si és certa i comencem a fer les taules de l’1, el 2, el 4 i el 10 que són les que ens sabem més.

COLOR DE LA PELL

QUAN ENS VA VISITAR LA GLÒRIA JOVÉ (UNIVERSITAT DE LLEIDA) VA VEURE QUE ESTÀVEM TREBALLANT LES PARTS DEL COS I ENS VA DIR EL NOM D’UNA ARTISTA, ANGÉLICA DASS, QUE CLASSIFICA A LA GENT SEGONS EL SEU COLOR DE PELL. LLAVORS, NOSALTRES A LA CLASSE HEM COMPARAT EL COLOR DELS NOSTRES BRAÇOS. DESPRÉS TAMBÉ HEM VOLGUT COMPARAR EL COLOR DELS NOSTRES PEUS I ELS D’ALTRES COMPANYS DE L’ESCOLA. HEM OBSERVAT QUE HI HA PELL DE COLOR FOSC I ALTRA D’UN COLOR MÉS CLAR.

CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

El dimecres dia 20 de Març, vam assistir, per segon any consecutiu, a la primera fase del Certamen de lectura en veu alta, organitzat per la Fundació Enciclopèdia Catalana. Aquest any els nostres representants eren en Pau Guitart de quart i la Teia Jané de 5è.
Va ser un matí ple de literatura. Ens ho vam passar molt bé.
Us deixem amb un recull de fotos d’aquells moments.

DIFERENTS TEORIES SOBRE LA CREACIÓ DE LA TERRA

Ens hem centrat en la categoria de vehicles en el nostre “submapa”, en una frase que deia: Allà al Senegal, tenen els cotxes amb la tecnologia menys avançada que aquí. L‘Arnau ens ha dit que al Japó la tecnologia encara és més avançada que aquí però que és un país on hi ha molta contaminació. Ens posem a parlar del cicle de l’aire i d’aquí ens sorgeixen dubtes sobre la creació de la terra.
Ens distribuïm en quatre grups de treball i ens posem a investigar sobre la creació de la terra a través de la tècnica de la cascada. Llavors dels quatre grups anteriors en fem dos. Aprofitem la visita de la Glòria Jové per ensenyar-li la nostra recerca. La Glòria ens ha engrescat a buscar diferents teories sobre la creació de la terra: Víkings, Vasco de Gama, Cristòfol Colón i la teoria del Japó.
Hem demanat l’ajuda de la Sandra, la mare de l’Elsa per poder lligar totes les nostres idees; ja que ella coneix molt bé el tema que tractem. Al final, hem arribat a la prehistòria i ens ha ensenyat unes troballes que va fer molt a prop d’aquí.

BOOKTUBERS

Noves recomanacions dels booktubers de l’escola.

ANIMALS

AFTER THE BODY PARTS, WE HAD NO TOPIC TO DEAL WITH, SO WE TRAVELED FROM THE SNAIL’S CLASS TO THE HORSES’ CLASS TO LOOK AT THE MAP. THEY LOOKED AT A CATEGORY THAT SAID: WORDS, AND ONE BOY SAID “WE CAN WORK THIS BECAUSE I KNOW ONE WORD: RHYNO”. AFTER THAT A GIRL SAID “I ALSO KNOW A WORD: DOLPHIN” AND ANOTHER GIRL SAID, THESE ARE ALL ANIMALS, SO WE COULD STUDY THE ANIMALS. AND THAT IS THE REASON WHY, NOW, WITH OUR LITTLEST STUDENTS, WE ARE STUDYING THE NAME OF SOME ANIMALS.
THEY DECIDED THAT WE COULD LEARN THIS BY LOOKING AT THE INTERNET THE NAME OF THE ANIMALS, SO WE SURFED THE NET.
THEN THEY SAID THAT WE COULD ALSO SING A SONG. WE FOUND 3 SONGS AT THE BEGINNING, AND THEY CHOOSE 1.
FINALLY, THEY DECIDED THAT WE COULD ALSO PLAY A GAME, SO THEY MAKE UP ONE. THE GAME IS FOR THE WHOLE GROUP. THEY ARE DIVIDED INTO PAIRS, AND EVERY MEMBER OF THE PAIR IS THE SAME ANIMAL, BUT ONE HAS A MASK, WITHOUT HOLES, AND THE OTHER HASN’T GOT ONE (THEY DREW THE MASKS IN GROUPS). THE OBJECTIVE IS THAT THE STUDENT WITH THE MASK NEED TO FIND THEIR MATE, BUT HOW CAN THEY DO THAT? THE ONE WITH THE MASK, WILL SAY ALOUD THE NAME OF THE ANIMAL, AND THE MATE WILL REPEAT IT, SO THE FIRST ONE COULD WALK TO THEM BY USING THE SOUND OF THEIR VOICE. THIS SEEMS EASY, BUT IT IS NOT AS EASY IF THEY ARE 5 ANIMALS TALKING AT THE SAME TIME… IT WAS A GREAT TIME!!

 

ROUTINES

After the description of objects, we had a reading about one a child that introduced himself and described his favorite toy. Then we realized that we didn’t know exactly how to introduce ourself, so we started our own introduction by naming all our hobbies and writing them down in a paper using the structure “I LIKE…(ing)”. They related this with the routines, and that was the topic that we started to deal. This time, they decided to make invent some games to practice with the vocabulary and expressions learnt, so in groups they created 3 games that were about a daily routine.

LA CANCIÓN DEL DADO

A raíz del disfraz de carnaval y de la frase que tenemos en el mapa: “Hi havia un, dos o tres micròfons”, de la categoría de “l’escenari”, nos hemos inventado la canción del dado. Teníamos muchas ganas de inventarnos la letra, escribirla y grabarla con los micrófonos.

Os dejamos la grabación de la canción del dado para que la escuchéis.

 

EXPOSICIÓ DE DAUS I DISFRESSA

Com que estem treballant els daus i hem vist que molts nens n’han vist de diferents de la definició que ens diu el diccionari, en Pep proposa de fer una exposició de daus.  Anem portant diferents daus que tenim a casa i els classifiquem en tres grups: originals, mig i evolucionats.

Escrivim la definició perquè tothom pugui entendre la classificació que hem fet. Els daus originals són els que ens diu el diccionari, ja que són cubs blancs amb punts negres. Els mig són cubs amb punts però no només blancs, ja que poden ser de diferents colors. Els evolucionats són daus que poden ser cubs o d’altres formes geomètriques, amb números, dibuixos, sumes, restes… són els més moderns.

A partir de l’exposició de daus, i aprofitant que s’acostava el carnestoltes, vam decidir que aniríem disfressats de dau. Cadascú va decidir si volia anar de dau original, mig o evolucionat.

ELS RASTRES

ARREL DE LA CARTA QUE VAM REBRE DE LA GLÒRIA JOVÉ (DE LA UNIVERSITAT DE LLEIDA), ON SORTIEN UNS RASTRES D’ANIMALS QUE VIUEN A L’ÀFRICA, ENS VAM PREGUNTAR COM DEIXAVEN AQUESTS RASTRES. I DESPRÉS DE PARLAR-NE UNA MICA ENTRE TOTS, VAM DESCOBRIR QUE HO FEIEN AMB LES POTES QUE SÓN PARTS DEL COS, COM ELS NOSTRES PEUS I LES NOSTRES MANS. LLAVORS VAM PARLAR DE QUINA MANERA PODRÍEM DEIXAR RASTRES NOSALTRES. VAM DECIDIR PROVAR AL SORRAL PERQUÈ L’ELOI VA COMENTAR QUE QUAN HI JUGUEN DEIXEN MOLTES PETJADES. I DESPRÉS AMB PINTURA VAM FER UN RASTRE PER ENTRAR I SORTIR DE LA CLASSE. ENS HO VAM PASSAR D’ALLÒ MÉS BÉ!!

Go to Top