PREINSCRIPICIONS PEL CURS 2019 – 2020

RODAJOC

Avui 5 d’abril els alumnes de 3r i 4t hem anat a l’antiga estació de tren d’Olot a fer el Rodajoc amb altres escoles d’Olot i pobles del voltant d’aquest. Hem passat tot el matí fent jocs diversos i hem conegut a nens i nenes nous.

EL SO FORT I EL SO FLUIX

COM QUE HEM APRÈS A TOCAR MÚSICA AMB LES GRAFIES DEL SO FORT I ELS SO FLUIX (CARGOLS PETITS I GRANS), APROFITEM PER DIBUIXAR-LES, APRENDRE LA CANÇÓ “EL CARGOLET QUE ANAVA A L’ESCOLA” I JUGAR AL JOC DEL DIRECTOR DEL FORT I EL FLUIX.

VOCALS I CONSONANTS

ARREL DE BUSCAR ELS EDIFICIS DEL POBLE DE RIUDAURA PEL SURO DE LA CLASSE DELS CARGOLS, ENS ADONEM QUE ESGLÉSIA TÉ LA LLETRA “E” I MIRANT L’ABECEDARI DE L’AULA, VEIEM QUE LA LLETRA “E” ENCARA NO HI HEM POSAT CAP FOTO (TENIM TOTES LES LLETRES PENJADES I A MESURA QUE VAN SORGINT NOVES PARAULES AMB EL PROJECTE, LES FOTOGRAFIEM I LES POSEM A L’ABECEDARI).

BAIXEM LA LLETRA “E” I LI POSEM UNA FOTO DE L’ESGLÉSIA DEL POBLE, MARCANT AMB VERMELL LA LLETRA. MENTRE HO ESTEM FENT, EN PAU COMENTA QUE AQUESTA LLETRA ÉS UNA VOCAL I AIXÍ COMENCEM A REPASSAR-LES TOTES. TAMBÉ ES PARLA QUE LA RESTA DE LES LLETRES SÓN CONSONANTS.

PROPOSEN DE BUSCAR LES VOCALS I CONSONANTS DELS SEUS NOMS, PER TANT CADA ALUMNE ESCRIU EL SEU NOM A L’ORDINADOR, L’IMPRIMIM I CLASSIFIQUEM LES DIFERENTS LLETRES DELS NOSTRES NOMS.

QUAN HO TENIM ACABAT, ES DECIDEIX DE POSAR TOTES LES VOCALS JUNTES I CANVIAR EL COLOR DEL PAPER PER UN DE VERD (FINS ARA TOTES LES LLETRES ESTAVEN EN PAPER BLANC).

DIBUIXEM LES NOSTRES CASES

ARREL DE LES ICONES D’UBICACIÓ QUE VAM TROBAR BUSCANT AL GOOGLE EARTH, DECIDIM BUSCAR LES NOSTRES CASES AMB EL PROGRAMA. A MESURA QUE LES ANEM BUSCANT LES ANEM IMPRIMINT. UN COP ACABEM AIXÒ, DECIDIM ANAR A FER UNA VOLTA PER RIUDAURA PER BUSCAR LES NOSTRES CASES I DIBUIXAR-LES.

A MESURA QUE TENIM ELS DIBUIXOS FETS, ENS ADONEM QUE HI HA NENS I NENES QUE NO VIUEN A RIUDAURA O NO HI PODEM ANAR A PEU, PER TANT S’ACORDA QUE PORTARAN UNA FOTO DE CASA SEVA I LA DIBUIXAREM A L’AULA.

EL SURO DE LA CLASSE DELS CARGOLS

TENIM EL SURO DE LA CLASSE DELS CARGOLS BUIT I DECIDIM FER ALGUNA COSA PER POSAR-HI. COM QUE ESTEM FENT ELS MAPES, ENTRE TOTS EN PARLEM I VOLEM FER UNA MAPA GROS DE RIUDAURA, JA QUE ESTEM TREBALLANT ELS MAPES. PRIMER FEM UN DIBUIX INDIVIDUAL I LLAVORS EN FEM UN DE GROS AMB PAPER DE MURAL.
QUAN EL TENIM FET VEIEM QUE HAURIEM DE POSAR-HI ALGUNA COSA A DINS EL MAPA I DESPRÉS DE PARLAR-HO, ENS ANEM A FER UNA SORTIDA PEL POBLE PER FER FOTOS DELS EDIFICIS MÉS IMPORTANTS I AIXÍ POSAR-LOS AL NOSTRE MAPA.
UN COP TENIM TOTES LES FOTOGRAFIES, VEIEM QUE ENCARA HO PODRÍEM FER ALGUNA COSA MÉS, PER TANT ENS DIVIDIM EN GRUPS I CADA UN ESCULL UN EDIFICI PER BUSCAR UNA MICA D’INFORMACIÓ I PODER-LA POSAR AL MAPA (EL NOM DE L’EDIFICI, QUIN ANY I QUI EL VA CONSTRUIR).

EL NOMBRE CENT

Estàvem mesurant amb el metre les caixes del dau que ens vam construir i un cop tots vam acabar, vam mirar quines mesures havíem apuntat. L’Olaia ens va explicar les mesures de la seva caixa i va escriure la paraula “CANTIMETRES”. L’Olaia ens va explicar que ella volia dir “centímetres” i vam descobrir que d’aquesta paraula en sortien dos paraules: CENT i METRES, però no sabíem com s’escrivia el número 100.

Vam anar a preguntar a les altres aules com s’escrivia i ho vam escriure a la pissarra: “CENT”. La Maria va dir que ella ho podia comprovar buscant la paraula al diccionari per veure si realment s’escrivia amb “CE”. La va trobar i ens va llegir la definició: “cent coses són deu vegades deu coses”.

Volíem comprovar si realment era veritat i vam agafar molts diccionaris i vam fer 10 pilons amb 10 diccionaris. Quan vam tenir tot els 10 grups amb 10 diccionaris a cada grup, els vam comptar tots per comprovar-ho. La Maria ens va dir que seria més ràpid comptar de 10 en 10 i vam veure que realment era veritat, n’hi havia 100.

A partir de la paraula “CENT”, vam descobrir que encara que soni com una “S”, s’escriu una “C”. Vam buscar per tota l’escola paraules que estaven escrites amb la lletra “C” i les vam classificar.

EL 3’5

A partir d’una activitat d’escriptura de la disfressa del dau, ens va sortir el número 3’5. No sabíem com s’escrivia el “3’5” i tothom va sortir a la pissarra a escriure com creia que era. La Maria va dir que s’escrivia: “3’5” i vam aprofitar que ja sabem buscar paraules al diccionari, per buscar la definició de mig.
A partir d’aquí, vam anar per l’escola a veure si trobàvem números amb comes i els vam apuntar en un full. Cadascú va sortir a explicar els números que havia trobat i ens vam fixar que hi havia números amb comes que a darrere hi tenien lletres, però no sabíem què volien dir.
Ens vam posar deures: “buscar números amb comes i lletres”. Els vam portar i anàvem apuntant on havíem trobat aquells números, ens van sortir diferents grups i vam fer una classificació: els litres i mil•lilitres, els grams i kilograms, els metres, les hores, els > < i els €. Els nens de 3r ens van explicar que aquells números amb comes es deien números decimals.
A partir dels números amb comes, en Guillem va dir que els metres servien per mesurar i vam mesurar les nostres caixes de dau. Tothom va apuntar quant mesuraven els costats del cub.

QUÈ ÉS UNA PATENT?

Mentre estàvem treballant els números romans vam buscar on més en podíem trobar. Una de les opcions va ser en els símbols de les sabatilles esportives, però després de investigar sobre diferents marques hem vist que no tenen res a veure amb els números romans. Aprofitant que un grup va trobar informació sobre l’evolució del símbol de la marca adidas en un vídeo, el vam mirar.
Entre tots vam fer text cooperatiu sobre el vídeo, una alumna va posar la paraula patent i com que no sabíem què volia dir, tots vam buscar-ne informació.

POESIA VISUAL AMB LES LLETRES

La Joana Eroles s’adona que els números romans a part de ser els números que feien servir els romans també són lletres i que les trobem en el nostre alfabet. Busquem paraules que es puguin fer i que tinguin un significat. Després les escrivim i busquem una fotografia per què tothom pugui identificar-la al veure-la.

En la paraula “ix” ens adonem que en Gerard la llegeix com a “ix” però que en Joan la llegeix com a “ics”. Ens adonem que les coses poden ser diferents segons els punts de vista de la gent que els mira.

En Jordi porta unes imatges diferents i intentem mirar què hi veiem en elles. Tobogans aquàtics, peixos, serps, claus, telecadires, cases,… són diferents coses que veiem en les obres de l’autor Joan Brossa i Cuervo. Descobrim que aquest autor crea obres amb lletres, línies i fins i tot amb l’espai. Descobrim la poesia visual, un tipus de poesia on tothom hi pot participar i pot gaudir-la.

Utilitzat el poema visual de Joan Brossa anomenat “Clau” dibuixem el que veiem. Després fem una petita explicació, en castellà, del que hem fet i vist amb els nostres companys.

Go to Top