CONTE: L’ORIOL S’HA PASSAT
El divendres passat, la Laura, la Júlia i la Isabel, que han escrit una sèrie de 12 contes, van venir a explicar-nos’en tres i ens van ensenyar la maqueta de com quedarien.
Moltes gràcies per deixar-nos ser els primers en escoltar-vos!!
Aquí en teniu un fragment.
VALENTINA, LA NENA QUE VOLIA VOLAR
La Sílvia i la Marina, mares de l’Abril, ens van venir a representar un conte molt bonic. A més, el van interpretar amb música i ens van ensenyar una cançó en italià. Aquí us en deixem un petit fragment.
MAGNETISME I ELECTRICITAT
Estem treballant individualment l’Electricitat i el Magnetisme, aquests continguts ens han sortit de les frases:
“ A dalt la porta hi ha un colom blanc a sobre d’una corona de fusta o de ferro”. ( Categoria vermella)
“ He vist una olla que és on bategen les persones”. ( Categoria vermella)
“ Curtmetratge” de la categoria groga.
Cadascun de nosaltres hem triat un contingut relacionat amb el tema, n’hem buscat informació , l’hem explicat als nostres companys i hem fet alguns experiments i activitats.
INVESTIGUEM MÉS DELS OUS
CONTINUEM A LA CATEGORIA VERDA TREBALLANT ELS OUS. MENTRE FÈIEM LES CLASSIFICACIONS LA IONA HA VIST QUE HI HA UNA MARCA VERMELLA EN DOS OUS. LA MARKETA HA DIT QUE TENEN AQUESTA MARCA PERQUÈ SÓN DE COMPRA. LLAVORS HAN VOLGUT COPIAR-LES EN UN FULL A VEURE SI DEIA EL MATEIX O NO.
UN COP LES HEM COPIAT ENS HEM ADONAT QUE HI HA LLETRES I NÚMEROS BARREJATS. HEM COMPARAT LLETRA PER LLETRA I NÚMERO PER NÚMERO I NOMÉS CANVIA UNA LLETRA ENTRE LES DUES MARQUES. COM QUE NO SABEM PERQUÈ CANVIA NOMÉS UNA LLETRA NI QUÈ VOLEN DIR AQUESTES MARQUES, HEM DECIDIT ANAR A PREGUNTAR A LA CLASSE DE QUART.
EN BLAI TANÉ ENS HA DIT QUE AQUESTA MARCA NOMÉS LA TENEN ELS OUS DE COMPRA I ENS DIU DE QUINA GALLINA ÉS CADA OU I QUINA ÉS LA DATA DE “CONSUM PREFERENT”. A L’ORDINADOR HEM BUSCAT QUÈ VOL DIR “CONSUM PREFERENT” I ARA JA SABEM QUE ÉS LA DATA FINS LA QUAL ENS PODEM MENJAR L’OU SENSE QUE ENS FACI MAL LA PANXA.
ANIMALS CARNÍVORS, HERBÍVORS I OMNÍVORS
Continuem buscant i investigant l’alimentació dels animals i ara ja hem descobert els tres grups que buscàvem: carnívors, herbívors i omnívors. Ens posem deures i cadascú busca informació i la portem a l’escola.
Sortim un a un a explicar els nostres descobriments i busquem un espai a l’aula per deixar tota la informació que hem trobat. Com que volem seguir investigant sobre l’alimentació dels animals, redistribuïm l’aula en tres grups i cada grup representa o bé els carnívors, els herbívors o els omnívors. Per saber el grup que som, decorem les taules.
Activitats amb punts
Ens han vingut a visitar la Marta, l’Albert, la Wen i en Joaquim, pares i mares de la nostra aula. Com que saben que estem treballant els punts ens han preparat una activitat relacionada amb aquests.
Primer ens han explicat un conte de punts i després ens han proposat de fer una activitat de pintura sobre un mural seguint els passos que ens ha anat dient la Wen. Ens ha quedat un mural tot ben ple de punts, cercles i flors molt bonic.
Ha sigut una visita molt especial i ens ha agradat molt que vinguessin!!!
TENEMOS VISITA!!!
Ha venido a visitarnos Wen, la madre de Amèlia porque estamos trabajando la artista Yayoi Kusama y ella también pinta y nos propone hacer una sesión de puntos con acuarelas.
Nos ha explicado como trabaja, nos ha llevado alguna muestra de sus pinturas, hemos experimentado con diferentes materiales mezclados con las acuarelas y finalmente, nos ha preparado una hoja para que hiciéramos nuestra obra de arte. Y todo nos lo ha explicado en castellano!!!
Hemos aprendido mucho y nos ha encantado la visita.
VISITA A L’INSTITUT GARROTXA
YAYOI’S DOTS
Being inspired by Yayoi’s dots, in the class, they decided that they wanted to colour something using only dots, so we took pictures of them, print everyone’s picture and they covered their bodies with dots. We took advantage of the situation and we wrote the parts of the body. We also sang a song related to that.
ENGLISH DAY
We’ve been working for the English Day since the very beginning of the school year. We draw a mascot, described it and the class, we learn it’s hymn and we also listen to the goodbye song. Meanwhile, we memorize a play and we read and explain the differents activities of that day.
The day was yesterday and it was great. They enjoy the activities in the morning, we eat together with the rest of the schools and in the afternoon we represent the tale.