LECTURA FAMÍLIES
Aquest divendres passat, a les lectures familiars, va venir a llegir-nos el pare d’en Blai Font. Ens va llegir alguns poemes del llibre: BIG BANG Astronomia i poesia. Va ser molt interessant i vam aprendre moltes coses sobre l’espai. Aquí en teniu un fragment.
JUGUEM AMB FORMES GEOMÈTRIQUES
POSEM EL JOC DELS BLOCS LÒGICS EN EL NOSTRE RACÓ DE FORMES GEOMÈTRIQUES.
APROFITEM MOLTES ESTONES PER JUGAR-HI PLEGATS.
L’ENZO ENS EXPLICA QUE TÉ UN JOC A CASA ,ÉS EL TANGRAM I TÉ FORMES GEOMÈTRIQUES.
A LA BIBIBLIOTECA DE L’ESCOLA TROBEM UN CONTE QUE ES DIU: TANGRAM GAT, L’EXPLIQUEM I EL POSEM EN EL NOSTRE RACÓ DE FORMES GOMÈTRIQUES.
A PARTIR DEL CONTE, TENIM UN ALTRE JOC AMB QUÈ JUGAR EN EL RACÓ.
FORMES GEOMÈTRIQUES
OBSERVANT ELS VITRALLS DE L’ESGLÈSIA, EN MAX ENS DIU QUE HI VEU FORMES GEOMÈTRIQUES.
BUSQUEM TOTS JUNTS LES FORMES GEOMÈTRIQUES DELS VITRALLS A LA PISSARRA.
OBSERVEM I RECOLLIM TOT ALLÒ QUE TÉ FORMES GEOMÈTRIQUES, I ACABEM MUNTANT UN RACÓ DINS L’AULA.
ENS N’ADONEM QUE HI HA FORMES PLANES I D’ALTRES QUE SÓN “PLENES” DE DINS.
LECTURA FAMÍLIES
Aquest divendres, a la lectura de familiars, ens van venir a llegir el pare i la mare de la Teia.
Ens van llegir tres històries del llibre: “Contes de bona nit per a nenes rebels”.
Escolteu-ne un fragment que segur que us agradarà!!
MANDAMOS UN CORREO ELECTRÓNICO A VEGETTA777
Después de redactar el texto, abrimos el correo electrónico del colegio para poder mandar un email a Samuel (Vegetta777). Aprovechamos para estudiar que apartados hay que rellenar antes de mandar el mensaje: asunto, cuerpo del mensaje, dirección de envio y como adjuntar un archivo.
Una vez enviado, colgamos en nuestra mapa conceptual todo lo que hemos hecho relacionado con el correo electrónico y volvemos a leer el texto redactado.
TORNEM A REPASSAR EL MAPA
En Magí ens explica que ell ha vist un videojoc on hi apareix una taula molt similar a la taula del mossèn. Ens comenta que en Vegetta, un youtuber, en un dels seus capítols, explica com construir un altar i a sobre d’aquest hi col·loca un “càliz”.
Decidim escriure un correu electrònic a en Vegetta 777, per preguntar-li si ens pot ajudar. Volem saber si la taula on parla el mossèn és una taula o és un altar, tal com diu en Magí. Li escrivim tots junts un correu però en castellà, ja que hem vist que aquest noi parla castellà.
REPASSEM EL MAPA
Repassant el mapa, hem vist que tenim una frase on es repeteixen dues paraules i no ens acaba d’agradar: “Hem vist una pedra que hi posava 1804, i la pedra estava davant de les escales de la taula on el mossèn parla”.
En Blai Font ens ha dit que les paraules pedra i llosa són sinònims, ho hem buscat i ens hem adonat de que no ho són. Els grans ens han explicat que aquestes dues paraules són mots que pertanyen a un mateix camp semàntic, però que no són sinònims. Hem decidit canviar la nostre frase en el mapa.
PASSAT, PASSAT PROPER, PRESENT I FUTUR
Escrivint les frases per posar al peu de les fotos de la nostra biografia, dos nens escriuen una frase molt semblant: “He anat a Portaventura” i “Vaig anar sis vegades a Portaventura”.
Ens adonem que totes dues estan escrites en passat però ens estranya que estiguin escrites tant diferent. Primer pensem que una podria ser escrita en present, però amb diferents exemples ho descartem. També pensem que podria estar escrita en futur, però veiem clar que el futur no s’escriu així, perquè són coses que passaran més endavant.
Anem a preguntar-ho als alumnes de la classe dels Gegants. Ens comenten que està ben escrit de les dues maneres, però ens expliquen que parlen de diferents passats: la frase escrita amb “Vaig anar…” parla d’un passat molt llunyà i en canvi la frase escrita amb “He anat…“ fa referència a un passat més proper al present.
Anem a la classe i ho posem en el nostre mapa i mirem si les nostres frases estan escrites en passat o en passat proper.