LA KORA
Mentre observem el mapa buscant conceptes que tinguin a veure amb la música, en Gerard ens parla d’un instrument africà que ell coneix, i que es diu kora. Després de buscar informació, descobrim que és un instrument de corda pinçada que es coneix com l’ ”Arpa africana”. És un instrument que es toca a Senegal i també als països veïns.
Podeu escoltar que bonica que sona en aquest vídeo:
FEM L’ALTAR
Avui han vingut el pare de la Berta i el pare d’en Blai Font a ajudar-nos a construir el nostre altar amb fusta.
Hem creat la nostre empresa D&D company, cada grup ha estat el responsable de fer una part del projecte: uns han mesurat, uns altres han tallat, uns polit i per últim un grup ha muntat.
Ens hem adonat del que costa construir alguna cosa però que és molt divertit. Per fi hem acabat el nostre projecte, feia molts dies que hi estàvem treballant.
ENS VISITEN A L’ESCOLA EN GUSTAU I LA MIREIA
L’Ada i en Blai Tané ens han dit que el seu pare i la seva mare respectivament ens podrien venir a ajudar a medir l’altar.
En Gustau ens va ensenyar a mesurar amb un metre la nostre maqueta i a fer un esbós amb les mesures preses.
Amb la Mireia vam anar a l’església a mesurar les mides reals de l’altar, ja que hem vist que si el volem fer-lo per la maqueta, aquest haurà d’estar fet a escala. La Mireia ens ha ensenyat com ho havíem de fer. Ara ja tenim les mides reals i les hem de passar a escala per poder-lo dibuixar en el paper.
Després de les dues visites hem provat de fer el nostre primer plànol a escala 1/10. Per ser el primer ens ha sortit força bé.
A continuació veureu les fotografies de les dues visites i alguns plànols que vam fer
VOLEM CONSTRUÏR EL NOSTRE ALTAR PER LA MAQUETA DE L’ESCOLA
Ara ja tenim clar que aquella taula on el mossèn parla és un altar i volem construir-ne un per la nostre església. Abans però hem fet un esbós de com volem que sigui. Cadascú ha fet el seu disseny i després hem votat el que més ens ha agradat. Hem decidit de fer el sobre d’en Magí, el peu de la Joana i la base d’en Biel.
A continuació teniu una mostra d’alguns dels nostres esbossos i els dels tres guanyadors.
FEM DE MESTRES DE MATEMÀTIQUES
Ens hem distribuït per grups i preparem l’explicació i activitats matemàtiques, relacionades amb els continguts de cicle superior, pels nostres companys. Cal dir que les mestres ens ho revisen i ens assessoren abans de presentar-ho. Som quatre grups i estem treballant els següents continguts.
Grup 1. Numeració : Operacions i problemes.
Grup 2. Mesura : Unitats de Longitud.
Grup 3. El Perímetre.
Grup 4. Angles i Polígons.
Cada grup presenta els continguts i seguidament reparteix unes activitats relacionades amb el que s’ha explicat. Nosaltres les fem i si tenim algun dubte ho preguntem als companys que les han preparat, si no tenim temps d’acabar-les a l’aula les fem de deures pel dia que hem pactat . Llavors les corregim tots junts i si cal, aclarim dubtes.
A PART DE LLETRES, TAMBÉ HI HA NÚMEROS
EN ELS DIES QUE HEM ESTAT BUSCANT LES LLETRES A LES PECES DE ROBA, TAMBÉ ENS HEM ADONAT QUE HI APAREIXEN NÚMEROS, AIXÍ QUE AMB UN JOC DE PECES DE FUSTA DE COLORS QUE TENIM, ELS HEM DIBUIXAT PER PODER PENJAR-LOS AL MAPA. HA QUEDAT MOLT BONIC I AMB MOLTS COLORS!
LES NOSTRES INICIALS
CARTA DELS AMICS DE LLEIDA
AQUESTS DIES HEM REBUT RESPOSTA A LA CARTA QUE VAM ENVIAR ALS NOSTRES AMICS DE LA UNIVERSITAT DE LLEIDA, EN LA QUAL ELS VAM EXPLICAR QUÈ ESTÀVEM FENT A LA CLASSE.
ENS HAN RESPOST QUE UN D’ELLS TÉ LA LLETRA “S” DE “SENYORS” AL SEU NOM I QUE A VEGADES A LA SEVA ROBA HI APAREIX AQUESTA LLETRA. HEM DECIDIT ANAR A ON TENIM LA ROBA PERDUDA DE L’ESCOLA I BUSCAR-LA EN LES DIFERENTS PECES… I N’HEM TROBAT MOLTES! LES HEM PENJAT A L’AULA.
TAMBÉ ENS HAN ENVIAT UNA FOTO DELS ARBRES QUE TENEN A FORA LA UNIVERSITAT , QUE S’HAN ADONAT QUE LES FULLES ESTAN CANVIANT DE COLOR I ENS HAN DEMANAT SI ELS HI PODÍEM ENSENYAR COM SÓN ELS ARBRES DEL PATI DE L’ESCOLA.