SORPRESA !!!
A 16 de desembre, l’escola juntament amb els pares i mares, va organitzar l’exposició d’un GRANNNN PESSEBRE al Centre Cívic del poble, per recollir diners per la MARATÓ de TV3. Les figures han estat fetes pels alumnes, al llarg d’aquests últims 10 anys, per commemorar els desè aniversari de l’edifici escolar.
Aquests dies nadalencs, habitants i visitants, van poder gaudir de la visita.
Tal ha estat la SORPRESA que l’Agrupació de pessebristes d’Olot i la Garrotxa ens ha entregat un premi !!!.
Gràcies a tooots !!!
SÍNTESI CATEGORIA “ELS SENYORS”
DONEM PER TANCADA LA CATEGORIA DE SENYORS. ENTRE TOTS HEM FET UN REPÀS DE TOT EL QUE HEM APRÈS I HEM FET UN RESUM, EN EL QUAL EXPOSEM QUE HEM APRÈS LA LLETRA S, ANIMALS I OBJECTES AMB LA FORMA S, HEM BUSCAT LLETRES A LES PECES DE ROBA, ENS HEM INTERESSAT PELS NOSTRES NOMS I ELS DE LES NOSTRES FAMÍLIES.
ELS COLORS
FENT UN COP D’ULL AL MAPA QUE TENIM A LA CLASSE, HAN VIST QUE HI HA UNA FOTOGRAFIA ON APAREIXEN MOLTS COLORS, AIXÍ QUE HEM PARLAT DE QUINS COLORS CONEIXEM. PER MUNTAR L’ARBRE DE NADAL DE L’ESCOLA, CADA ALUMNE HA ESCOLLIT UNA
LLETRA DE LA PARAULA “NADAL!” I L’HA DECORAT AMB EL COLOR QUE LI AGRADAVA MÉS.
TAMBÉ HEM APROFITAT I HEM ESTAT BUSCANT OBJECTES A LA CLASSE DE DIFERENTS COLORS.
BUSQUEM LLETRES I APRENEM LES DELS NOSTRES NOMS
HEM CONTINUAT BUSCANT LA LLETRA DE “SENYORS” EN LES PECES DE ROBA QUE HAN DUT TOTS DE CASA. MENTRE LES MIRAVEN, S’HAN ADONAT QUE HI HA MÉS LLETRES I HAN COMENÇAT A IDENTIFICAR LES QUE SON COM LES DELS SEUS NOMS.
A TRAVÉS D’UN MODEL, HEM ESTAT PRACTICANT L’ESCRIPTURA DELS NOSTRES NOMS.
SÍNTESI: HE VIST UNA LLUM VERDA
REPASSEM EL NOSTRE MAPA, I VEIEM QUE A LA FRASE “HE VIST UNA LLUM VERDA” HEM TREBALLAT MOLT, JA NO TENIM RES MÉS PER PLASMAR-HI.
LA PAULA PROPOSA ANAR A FER UNA ALTRE CATEGORIA, PERÒ NO PODEM COMENÇAR UNA ALTRE FRASE FINS QUE NO TANQUEM LA FRASE QUE HEM FET FINS ARA.
APROFITEM QUE EN JOB DE SISÈ ENTRA L’AULA PER DEMANAR-LI QUÈ FERIA ELL, I ENS DIU UNA SÍNTESI, LA MAJORIA NO SAP QUÈ ÉS I ENS HO EXPLICA.
DECIDIM FER LA NOSTRA SÍNTESI BUSCANT PARAULES EN EL NOSTRE MAPA QUE EXPLIQUIN QUE HEM FET.
ENS AGRUPEM PER GRUPS DE QUATRE, ENS POSEM A TREBALLAR.
EL RESULTAT SÓN QUATRE FULLS, ELS FEM PÚBLICS I EN PARLEM DE COM HO HEM FET.
ENS N’ADONEM QUE FALTEN NOMS, DATA, TÍTOL, ESTÀ ESCRIT DE DIFERENTS COLORS…
ELS QUATRE GRUPS FAN UNA MILLORA DEL SEU TREBALL I N’ESCOLLIM UN PER POSAR EN EL NOSTRE MAPA.
ESCRIVIM UNA CARTA PELS ESTUDIANTS DE MAGISTERI DE LLEIDA
ENTRE TOTS ESCRIVIM UNA CARTA PER UNS ALUMNES DE LA UNIVERSITAT DE LLEIDA ( SÓN ESTUDIANTS DE MAGISTERI QUE TREBALLEN A PARTIR DE LA METODOLOGIA ÀLBER) .
EN AQUESTA CARTA ELS HI EXPLIQUEM EL QUE ESTEM FENT A L’AULA.
REBEM UNA CARTA DE RESPOSTA PER PART DELS ALUMNES DE LA UNIVERSITAT, ON ENS PROPOSEN DIFERENTS PREGUNTES.
-QUÈ VEIEM AL DARRERE DE LES FINESTRES?
-PER QUÈ NO TROBEM ROBA ESTESA A TOTES LES FINESTRES?
-SEGONS LA ROBA QUE VEIEM, QUINES PERSONES PODEN VIURE ALLÍ?
-A TOTES LES CASES HI HA FINESTRES?
PER RESPONDRE LES PREGUNTES HEM DE SORTIR PEL POBLE A OBSERVAR.
FEM UN DIBUIX DEL QUÈ VEIEM DARRERA LA FINESTRA DE LA NOSTRA AULA.
NOMÉS TROBEM DUES CASES A RIUDAURA AMB LA ROBA ESTESA A FORA.
PORTEM FOTOS DE LA ROBA ESTESA DE CASA NOSTRA I TAMBÉ DE LA SEVA OLOR; I MUNTEM EL RACÓ DE LA ROBA ESTESA, QUE L’UTILITZEM PER CLASSIFICAR.
FEM HIPÒTESIS DE QUI POT VIURE A LA CASA SEGONS L’ESTENEDOR QUE OBSERVEM.
DIBUIXEM LES FINESTRES QUE HEM VIST A L’ESGLÉSIA DEL POBLE.
ELS HI HEM ENVIAT UNA SEGONA CARTA, ESTEM IMPACIENT PER REBRE UNA SEGONA RESPOSTA.
LOVE SOMEONE
As a final activity for the Christmas festivity, the students of 5th and 6th grade, sang us a very beautiful song. Using some pictures, we also created a PowerPoint, so now, you can enjoy their pictures and the song again and again.
TOTS JUNTS CELEBREM EL NADAL
Aquest dijous 20 de desembre hem celebrat la festa de Nadal. Hem preparat un recorregut per les famílies per diversos espais del poble, i les hem fet participar d’unes activitats molt “xules”. Cada activitat estava relacionada amb el que s’està treballant actualment en el projecte.