A partir de la caixa que estem construint, tots agafem l’esbós que hem fet i tothom diu els elements de la natura que han posat. Anem apuntant totes les paraules que van sortint a la pissarra.
Un cop tenim totes les paraules escrites a la pissarra els hi preguntem: “Podríem categoritzar-les d’alguna manera?” Comencem a classificar les paraules i ens surten diferents categories i les marquem amb diferents colors. Plasmen en un full les diferents categories que ens han sortit i ho expliquem als companys.
Tots coincidim en una de les categories i és la dels animals. Llegim la llista dels animals i els hi preguntem: “De la categoria dels animals, podem fer més categories?” i sorgeixen diferents idees com:
– Animals amb pèl i animals sense pèl
– Animals grans i animals petits
– Animals salvatges i animals domèstics
– Animals que mengen carn i animals que no en mengen
A partir de l’última idea, els alumnes comenten que hi ha animals que no mengen carn, però si que mengen altres coses. Diuen que hi ha animals carnívors, herbívors i “orbívors”. Com que tenim dubtes, alguns nens comencen a buscar al diccionari les definicions de carnívor i herbívor i els altres van a buscar a veure si realment es diuen “orbívors”. Descobrim que es diuen omnívors. Com que encara tenim més ganes de seguir descobrint més coses, seguim buscant informació de l’alimentació dels animals.