A partir d’una activitat d’escriptura de la disfressa del dau, ens va sortir el número 3’5. No sabíem com s’escrivia el “3’5” i tothom va sortir a la pissarra a escriure com creia que era. La Maria va dir que s’escrivia: “3’5” i vam aprofitar que ja sabem buscar paraules al diccionari, per buscar la definició de mig.
A partir d’aquí, vam anar per l’escola a veure si trobàvem números amb comes i els vam apuntar en un full. Cadascú va sortir a explicar els números que havia trobat i ens vam fixar que hi havia números amb comes que a darrere hi tenien lletres, però no sabíem què volien dir.
Ens vam posar deures: “buscar números amb comes i lletres”. Els vam portar i anàvem apuntant on havíem trobat aquells números, ens van sortir diferents grups i vam fer una classificació: els litres i mil•lilitres, els grams i kilograms, els metres, les hores, els > < i els €. Els nens de 3r ens van explicar que aquells números amb comes es deien números decimals.
A partir dels números amb comes, en Guillem va dir que els metres servien per mesurar i vam mesurar les nostres caixes de dau. Tothom va apuntar quant mesuraven els costats del cub.