COMPETÈNCIES BÀSIQUES

COMPETÈNCIA LINGÜÍSTICA I ADIOVISUAL

És important saber comunicar oralment (conversar, escoltar i expressar-se) per escrit i amb llenguatge audiovisual, amb el propi cos i fer l’ús adequat de diferents suports i tipus de text.

Conceptes

Procediments

Actituds

Coneixement de diferents tipus de codis (verbal i no verbal) Ex : Senyals de tràfic.

Coneixement de diferents tipus de textos.

Expressar correctament les observacions, les opinions, els pensaments, les vivències i argumentacions.

Acceptació i realització de crítiques constructives. Posar-se en el lloc de l’altre de manera empàtica.

Respectar opinions diferents a les pròpies amb sensibilitat i esperit crític.

Treball en grup de manera cooperativa.

COMPETÈNCIA ARTÍSTICA I CULTURAL

Saber crear amb paraules, amb el propi cos, amb tota mena de materials i suports i eines tecnològiques tant individualment com col·lectiva les representacions i anàlisi de la realitat que facilitin l’actuació de la persona per viure i conviure en societat.

Conceptes

Procediments

Actituds

Coneixement de diferents codis artístics.

Coneixement de les obres i manifestacions més destacades del patrimoni cultural, de manera especial el de la cultura tradicional i així identificar la importància expressiva i comunicativa que els factors estètics han tingut i tenen a la vida quotidiana de la persona i de les societats.

Habilitats de pensament, elaborar idees, regular sentiments propis i aliens, trobar formes i vies de comprensió i expressió; planificar, avaluar i ajustar els processos creatius necessaris per aconseguir uns resultats.

Estimar la creativitat implícita en l’expressió d’idees, experiències o sentiments a través de diferents mitjans artístics, valorar el diàleg intercultural i la defensa de la llibertat d’expressió en un marc de respecte i empatia per les persones.

COMPETÈNCIA TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ I COMPETÈNCIA DIGITAL.

Són diferents habilitats que va des de l’accés a la informació fins a la seva transmissió usant diferents suports i tecnologies de la informació i comunicació com element essencial per informar-se.

Conceptes

Procediments

Actituds

Coneixement de les diferents necessitats i la seva localització, en aquest cas via Internet.

Coneixement de més eines de suport per tal d’assolir els objectius.

Cerca, captació, registre i processament de la informació.

Ús de destreses relacionades amb el raonament (organitzar, relacionar, analitzar, sintetitzar, fer inferències, deduir)

Ús reflexiu de les tecnologies. Autonomia, eficàcia, responsabilitat, reflexió, capacitat crítica i respectar les normes establertes.

COMPETÈNCIA MATEMÀTICA.

És l’habilitat per comprendre, utilitzar i relacionar els números, les seves operacions bàsiques, els símbols i les formes d’expressió i raonament matemàtic per solucionar problemes en situacions quotidianes, en el coneixement científic i en el món laboral i social.

Conceptes

Procediment

Actitud

Coneixement dels elements matemàtics bàsics, en aquest cas, mesures, símbols, elements geomètrics…) situacions reals o simulades de la vida quotidiana.

Maneig dels elements matemàtics bàsics, en situacions reals o simulades de la vida quotidiana.

Anàlisi i interpretació i expressió clares i precises de la informació, dades i argumentació.

Aplicació d’alguns algoritmes de càlcul o elements de la lògica.

Seguretat i confiança vers la informació i les situacions (problemes, incògnites…) relacionada amb elements i suports matemàtics. Respecte i gust per la certesa i recerca per mitjà del raonament.

COMPETÈNCIA D’AUTONOMIA I INICIATIVA PERSONAL

Implica ser capaç d’imaginar, emprendre, desenvolupar i avaluar accions o projectes individuals o col·lectius amb creativitat, confiança, responsabilitat i sentit crític.

Conceptes

Procediments

Actituds

Coneixement de les possibilitats que ofereixen els diferents contextos i les possibilitats de canvi.

Coneixements en planificació

Coneixements de diferents formes de treball (cooperatiu, en col·laboració)

Anàlisi i critica de les situacions.

Càlcul de riscos

Afrontament de diferents tipus de problemes.

Proposta d’objectius.

Planificació de les accions.

Organització del temps i tasques. Inici de les accions planificades

Avaluació i autoavaluació

Extracció de conclusions.

Replantejaments. Propostes de millora.

Responsabilitat personal i social.

Motivació. Perseverança. El coneixement d’un mateix. L’autoestima. L’autocrítica. El control emocional. Actitud positiva davant dels canvis. Cooperació. Empatia. Assertivitat. Creativitat. Confiança. Sentit crític.

COMPETÈNCIA SOCIAL I CIUTADANA.

Suposa comprendre la realitat social que es viu, afrontar la convivència i els conflictes emprant el judici ètic basat en el valor i les pràctiques democràtiques i exercir la ciutadania, actuant amb criteri propi i mantenint una actitud constructiva, solidària, responsable davant el compliment dels drets i obligacions cívics.

Conceptes

Procediments

Actituds

Coneixement dels trets i valors d’una societat democràtica.

Coneixement dels drets humans.

Coneixement d’un mateix.

Presa de decisions.

Capacitat de comunicació i expressió de les pròpies idees.

Escoltar les idees dels altres.

Anàlisi i reflexió crítica.

Pràctica del diàleg i la negociació per arribar a acords com la forma de resoldre els conflictes tant en l’àmbit individual com social.

Construcció, acceptació i pràctica de normes de convivència d’acord amb els valors democràtics.

Exercici dels drets i deures, llibertats i responsabilitats.

Defensa dels drets dels altres.

Consciència de com és un mateix.

Autovaloració.

Cooperació. Responsabilitat de les eleccions i les decisions adoptades.

Democràcia.

Tolerància.

Solidaritat.

Compromís.

Empatia.

Valoració de les diferencies.

Reconeixement del de la igualtat dels drets entre els diferents col·lectius en particular entre homes i dones.

Consciència i valoració dels valors de l’entorn.

COMPETÈNCIA EN EL CONEIXEMENT I LA INTERACCIÓ AMB EL MÓN FÍSIC.

Suposa el desenvolupament del pensament científic i tècnic per interpretar la informació que es rep i per predir i prendre decisions amb iniciativa i autonomia en un món canviant.

Conceptes

Procediments

Actituds

Coneixement de la influència de l’home en l’entorn natura i social)

Coneixement dels hàbits de consum responsables.

Coneixement de la diferència entre els supòsits científics i altres tipus de coneixement no científic.

Realitzar observacions directes i indirectes.

Plantejar i contrastar solucions temptatives o hipòtesis.

Identificar el coneixement disponible i comunicar conclusions.

Actitud crítica en l’observació de la realitat.

Consum racional i responsable.

Ús responsables dels recursos naturals.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *