PROCEDIMENT
SESSIONS
Primer cal fer una avaluació inicial per tal de saber quins són els coneixements previs que recorden de l’any passat, doncs no és un tema nou, és una ampliació.
Començarem la classe fent una pluja d’idees del que sabem i recordem.
*Coneixem i calculem el perímetre.
– Dibuixar diferents polígons a la pissarra.
– En grups de dos i amb l’ajuda d’un cordill mesurar cada una de les figures i després el company mesurarà el tros de cordill.
– Fem el mateix amb diferents objectes dels nostre entorn: rajola del terra, suro, finestra, porta, taula, armari…
– Entra tots deduïm que és el perímetre.
DEURES: Mesurar el perímetre de 3 objectes de casa i dibuixar en un foli 3 polígons diferents que mesurin cadascú 12cm
*Determinem el valor d’una superfície contant quadrats.
– Comencem pels exercicis del llibre.
– Contem les rajoles que té la classe.
– Dibuixem superfícies amb paper quadriculat.
– Cada quadradet serà igual a 1 cm
– Mesurem figures i apliquem les fórmules conegudes.
A = c · c A = b·a/2 A = a· b A = dM ·dm/2
DEURES: Fer fotocopia donada
*Tècniques de triangulització.
– Corregir tots junts els deures i recordem conceptes.
– Dibuixem un quadrat rectangle, trapezi, rombe…
– Fem tècniques de triangulització de manera que només caldrà saber una formula, la del triangle i seguidament multiplicar pel número de triangles que hem aconseguit fer en el polígon.
DEURES: Exercicis del llibre.
*Triangulització (continuació) (aula d’informàtica)
– Corregim exercicis tots junts.
– Observem amb un foli que si primer el triangulitzem i calculem la superfície dels dos triangles que se han format, sumem les dues dades i per altra banda calculem la superfície del rectangle. El resultat és el mateix.
– Treballem en grups de dos, amb el programa Cabri-geomètre i apliquem el que hem après.
*Treballem la simetria (aula d’informàtica)
-Aquestes activitats els permet treballar en grup, així com reflexionar de la seva importància. A més de desenvolupar la creativitat permet personalitzar els treballs.
– Cenefas simétricas
http://www.genmagic.net/habilidades/simetc.swf
*Treballem les tel·lesacions (aula de plàstica)
– La mostra a treballar la tenim a la pissarra digital.
– Pels que acabin aviat, treballar http://www.genmagic.net/mates2/toval1c.swf
*Repàs (aula d’informàtica)
– Amb el programa Cabri-geòmetre treballem tot el que hem après.
– Construirem primer un triangle i diferenciarem el perímetre i l’àrea. A continuació dibuixarem un polígon de 7 o 8 costats i el triangularitzarem, d’aquesta manera calcularem l’àrea.
AVALUACIÓ
– Utilitzaré el procediment de l’observació directa i aniré anotant en el quadern de seguiment quina és l’eficàcia d’una determinada activitat, si porta o no als objectius pretesos.
– Algunes coses les valoraré de forma objectiva, per exemple el grau de domini de l’escaire i el cartabó o del compàs.
– La habilitat per utilitzar el ratolí alhora de fer triangles i altres figures geomètriques.
– Per finalitzar una part important de l’avaluació són les actituds, els valors i les normes vers als companys i els adults.