Aquest apartat neix amb la intenció de desafiar-vos a descobrir la solució de diferents enigmes, problemes, raonaments, endevinalles o…
Aquí no valen ni llapissos, ni calculadores, la qüestió és pensar a l’hora que jugueu. Podreu utilitzar tots els recursos al vostre abast sense descuidar l’ajuda dels avis o àvies molt avesats aquests tipus de jocs o raonaments.
Les solucions les haureu de dir al vostre tutor, així ell o ella comprovarà que la heu descobert.
També podreu participar enviant nous enigmes des del comentaris o dient-li al tutor/a.
Per què comenceu a fer anar el vostre cervell, us proposo aquestos enigmes.
Enigma 1.
Un cotxe de color negre amb els llums apagats, entra en un carrer que no té fanals, on cap casa té els llums encesos. De sobte se li creua un gat negre. Malgrat tot, el conductor el pot esquivar. Com ho pots explicar?.
Enigma 2.
LA BOMBILLA:
Estás frente a una puerta cerrada que conduce a una habitación a oscuras en la cual hay una bombilla, pero desde donde estás no puedes ver si está encendida o apagada.
Lo que sí hay donde tu estás son tres interruptores, de los cuales sólo uno enciende la bombilla del otro lado de la habitación.
Puedes activar o desactivar los interruptores cuantas veces quieras, pero sólo puedes entrar en la habitación una sola vez.
¿Cómo harás para determinar cuál es el interruptor que enciende la bombilla?
Enigma 3.
Si estàs participant en una cursa i avances al segon, en quina posició acabaràs?
Enigma 4.
Si dic cinc per quatre vint, més dos, igual a vint-i-tres. És cert o fals?
Enigma 5.
Digues un nom, al menys, de noi que no tingui cap lletra en comú amb el nom Carles.
Enigma 6.
Divideix 30 per 0.5 i suma-li 10. Quin és el teu resultat?
Enigma 7
Entres en una habitació fosca, amb uns llumins en la mà; no hi ha electricitat, però hi ha una espelma, una recarrega de gas i un llum de petroli.
Què has d’encendre primer ?
El llumí, L’espelma, La recarrega de gas o El llum de petroli
Enigma 8.
Un granger té 17 vaques. Totes moren, menys 9.
Quantes vaques li queden ?
Enigma 9.
Quants mesos tenen 28 dies durant un període de 8 anys ?
Enigma 10.
Un vigilant nocturn mort de dia. Té dret a cobrar una pensió?
Enigma 11.
Quants animals de cada espècie pujà Moisès en la seva arca?
Enigma 12.
Endevinem els anys d’una persona i el número que calça:
Escriviu en un paper el número de sabates que calceu.
Ara multipliqueu-lo per 2.
Sumeu-hi 5.
Multipliqueu per 50 el resultat.
Sumeu-hi el nombre màgic 1753.
Ara, resteu-hi l’any que vau néixer.
Després de fer aquests càlculs, us sortirà una quantitat de quatre xifres: les dues primeres (de l’esquerra) són el número de sabates que gasteu, i les dues últimes (de la dreta) són l’edat que fareu (o ja heu fet) aquest any.
Enigma 13
Endevina el teu pes:
Escriu el teu pes.
Multiplica’l per deu.
Resta’n un múltiple de 9 que sigui inferior a 81.
Això et donarà una quantitat de tres xifres. si a les dues xifres de l’esquerra els sumes la xifres de la dreta, obtindràs el teu pes.
Enigma 14.
Endevinem nombres:
Pensa’t un nombre.
Duplica’l.
Suma-li 5.
Multiplica el resultat per 5.
Resta mentalment dues unitats a les desenes i tindràs en nombre pensat.
Enigma 15.
No soc cap paraula
ni cap prosa, ni cap vers,
però sense mi no hi hauria
res escrit, ni res imprès.
Qui sóc?
Enigma 16.
Endevinem nombres:
Pensa’t un nombre.
Multiplica’l per cinc.
Suma-li 5.
Multiplica la suma per 4.
Suma-li 5.
Ara, multiplica el resultat per 5.
Del resultat, resta’n 125.
Si treus els dos zeros finals, tindràs el nombre que havies pensat.
Enigma 17.
Les peses del botiguer
Un botiguer té una balança i quatre peses que li permeten pesar qualsevol número exacte de quilos des d’1 fins a 40 kg.
Quan pesa cadascuna?
Enigma 18.
Imagineu-vos que sou taxista. El vostre taxi és groc i negre, i té 10 anys. Després de fer 600 quilòmetres en 8 hores, el tub d’escapament es trenca, i el marcador us indica que no us queda gasolina, i això que heu omplert el dipòsit fa 6 hores. Quina edat té el taxista?
Enigma 19.
Una persona va a la font amb dues gerres, una de 7 litres i una altra d’11 litres. Com ho pot fer per recollir 6 litres?
Enigma 20.
Si el gall d’indi de Mr. Jones fica un ou al jardí de Mr. Brown, Qui és l’amo legal de l’ou?
Enigma 21.
Es tenen 9 boles de billar, una d’elles és defectuosa i pesa més que les altres. Amb una balança, sense fer servir peses, troba la bola defectuosa amb tan sols dues pesades.
Enigma 22.
Vols coure un ou exactament durant 10 minuts. Com ho podries fer per controlar el temps si només tens dos rellotges de sorra, un que mesura 4 minuts i l’altre 7?
Enigma 23.
Escriu un símbol matemàtic conegut entre 2 i 3 que expressi un nombre major que 2 i menor que 3
Enigma 24.
Amb quatre 9 i les operacions que calguin t’ha de donar 100.
Lo dels enigmes és molt bona idea, i com que els pengem nosaltres ….. bé doncs intenteu descobrir la solució !!!
Els enigmes cada vegada m’intrigen més !!!! (encara que em costa trobar la solució) ara us en dire un:
Una família amb 8 persones, volen fer-se patates per sopar.
La mare va cap al rebost a buscar patates, però només hi ha 7 patates. Com ho fan per poder sopar tots ?
Penseu, que és facilet !!!
Un altre, a veure si el sabeu!!!
Passa un cotxe, per un carrer fosc sense llums, ell tampoc porta les llums obertes del cotxe. De repent,veu un gat negre. Com ho fa per esquivar-lo ?
Je, je, je, je a veure qui se’l sap?
Jo em sé l’enigma nº20 !!! l’amo legal de l’ou és el gall indi !!!
El enigma 4 és així:
5 x 4,20 = 21 + 2 = 23
Quina cosa és la que:
-Hi ha persones que hi tenen accés i hi ha qui no.
-Algunes persones poden posar-hi coses increïbles.
-Quanta més gent l’utilitza, es fa més gran.
-Quan has començat a jugar amb ell, es molt dificil deixar-ho.
-Fa temps, la gent ho considerava molt important, però ara la majoria ho utilitza per diversió.
-Les conseqüències d’una ximpleria poden durar fins a 9 mesos o més.
-Si hi jugues massa, et pots tornar cec.
-El que utilitzes es només una petita part visible d’un sistema molt complicat.
-Hi ha gent que creu que sap com moure’s per dins, però no sap com interaccionar.
-No té cervell ni consciència i pot cometre una i altra vegada els mateixos errors, així que necessita el teu cervell i si ho utilitzes molt, veuràs que et costa pensar coherentment.
-Pot propagar virus.
Pot ser de carn, de cabells o de vies, de 4 lletres.
Pot ser de carn, de cabells o de vies, de 4 lletres.
Pot ser de carn, de cabells o de vies, de 4 lletres.
El peix que no diu mai res, de 7 lletres.
Roba als pirotècnics, de 6 lletres.
QUE FAN EL 3 I EL 3 GIRATS
Juan, Ricardo y Alex cenan durante tres días una hamburguesa cada uno. Para ello disponen de una plancha en la que caben sólo dos hamburguesas. Cada lado de la hamburguesa tarda 3 minutos en hacerse. El primer y el segundo día cocinan Juan y Ricardo y ambos invierten 12 minutos en hacer las 3 hamburguesas. Ponen 2 hamburguesas en la plancha y las hacen por los dos lados, total 6 minutos. Luego ponen la tercera hamburguesa y la hacen por los dos lados, con lo que tardan 6 minutos más y un total de 12 minutos. El tercer día cocina Alex y sólo tarda 9 minutos en hacer las 3 hamburguesas. ¿Cómo puede lograrlo?
A veure si algú ho encerta!! Fins demà!!
Tengo tantas hermanas como hermanos, pero mis hermanos tienen la mitad de hermanos que de hermanas. ¿Cuántos somos?
LA BOMBILLA:
Estás frente a una puerta cerrada que conduce a una habitación a oscuras en la cual hay una bombilla, pero desde donde estás no puedes ver si está encendida o apagada.
Lo que sí hay donde tu estás son cuatro interruptores, de los cuales sólo uno enciende la bombilla del otro lado de la habitación.
Puedes activar o desactivar los interruptores cuantas veces quieras, pero sólo puedes entrar en la habitación una sola vez.
¿Cómo harás para determinar cuál es el interruptor que enciende la bombilla?
Una senyora diu a la seva amiga: “fa dos dies el meu fill tenia set anys, però l’any vinent farà nou” .
Com és això possible?
De l’enigma de la bombilla:
Des del pis de baix obre dos bombetes, al cap de 3 minuts tanques una i als 5 minuts tanques l’altre. Quan puges a dalt la bombeta que estigui més calenta, serà la que hauràs deixat cinc minuts oberta, la de 3 serà la menys calenta i la que estigui freda serà la última.
Visca el Barça i Catalunya! Tinc 11 anys.
Cinc per quatre vint més dos vint-i-tres.
Explica-ho?