¿ME LO COMPRAS?

El trabajo en equipo es fundamental para conseguir buenos resultados. Estamos aprendiendo a compartir ideas, a escucharnos, a opinar y a decidir lo que nos parece más interesante.

¿Os apetece alguno de nuestros productos? Dedicad un poco de vuestro tiempo a nuestros anuncios.

Si punteáis el ratón sobre la imagen os aparecerá el proceso de elaboración de los anuncios comerciales.

LA MATÈRIA, 5è

Sabeu que no és el mateix classificar, agrupar i ordenar? nosaltres ara sí.

Hem estat experimentant amb les característiques dels materials.

Fem hipòtesis i després les comprovem. Cliqueu sobre la imatge i veureu, veureu…

NO SOM TAN DOLENTS!!! 5è

Els dolents dels contes no son tan dolents, les bruixes fan encanteris per guarir-nos del mal de panxa, els ogres estan molt sols, els dracs s’amaguen dels cavallers… Ens hem endinsat en la literatura i hem creat els nostres personatges. Treball en grup, art i literatura!!!

Cliqueu a sobre de la foto si en voleu veure més.

Taller de Cubilinks

 

Els alumnes de sisè vam realitzar un taller de matemàtiques utilitzant un material anomenat cubilinks.Els cubilinks són uns petits cubs apilables entre sí i n’hi ha de diferents colors.

Per iniciar el taller, vam dotar a cada color i peça d’un valor.

Vam demanar per grups, que representessin un determinat número. Es van poder adonar de les múltiples opcions per representar un mateix nombre. I a partir d’aquí vam començar a crear.

El següent pas, els hi vam demanar construir un sofà. Hi havia de constar totes les parts per ser vàlid. Un respatller, reposabraços, seients…i a deixar volar la imaginació….això sí, havia de tenir un valor igual per tothom.

Van sortir uns sofàs ben originals que de ben segur, algun potser apareix en la pròxima revista de decoració d’interiors sueca.

Després vam deixar volar la nostra imaginació i vam crear figures totes del mateix valor. Van apareixer persones, cotxes, lletres, números…

Vam gaudir d’allò més creant i manipulant peces i figures, tot calculant, pensant i dissenyant tot el que ens anàven demanant.

Equip de mestres de sisè

 

Ens endinsem en el món de les bandes sonores

 

Els alumnes de sisè hem viatjat allà on la imaginació els i les ha portat i hem conegut compositors i instruments que al principi ens eren d’allò més misteriosos, però que ens han acabat transportant a llocs inhòspits i ens han fet sentir emocions diverses.

Algunes ens han fet sentir perseguits per una criatura marina; altres ens han fet sentir com superherois i superheroïnes a punt de combatre al dolent; altres com bruixots i bruixes…

Hem pogut veure la importància que té la banda sonora i la música i quina capacitat té de transmetre emocions a la vegada que crea un clima adequat per cada moment.

I és així que ens hem aconseguit apropar a diferents gèneres musicals i cinèfils, que d’altra banda, potser no hauríem aprofundit d’aquesta manera.

 

Els i les mestres de sisè

Aventures a sisè: El desplegament

 

Els de sisè amb el nou mètode innovamat tenim les sessions d’aventures on treballem les matemàtiques manipulativament.

Avui ens ha tocat fer el desplegament d’unes figures geomètriques.

Hem pogut veure i comprovar que una mateixa figura la podem construir de diferents maneres. 

Hem aconseguit tots arribar a tenir la mateixa figura però alguns/nes han vist clara una primera idea d’arribar a obtenir la figura i ha estat enriquidor veure les altres maneres de fer dels companys.

 

APRENENTATGE COOPERATIU A SISÈ

 

Conscients de la importància que té aprendre a treballar junts i, amb l’objectiu de preparar els nostres nois i noies per poder dialogar i ser capaços d’oferir i rebre ajuda quan treballin en equip, a l’escola duem a terme activitats d’aprenentatge cooperatiu en les diferents àrees de forma sistemàtica.

Avui volem compartir una activitat on hem gaudit de crear petites narracions posant a sobre de la taula la creativitat, les opinions i l’humor de tots els membres de cada equip cooperatiu.

Han aparegut a la classe uns ninots de playmobil que s’han convertit en els personatges protagonistes de les diferents narracions. Després de triar-los i dotar-los de nom, biografia i familia ha començat l’acció.

Cada membre del grup ha agafat un color diferent i, per torns, han anat desfilant una història on cada playmobil tenia alguna cosa a dir. Allà on ho deixava el company, un altre membre de l’equip continuava la narració escoltant les aportacions dels altres. Aquesta técnica té el nom de “foli giratori” i ens ha permès crear diferents textos d’una  forma divertida i col·laborativa.

Finalment ha arribat el moment de compartir les aventures de cada família amb la resta de la classe i hem descobert com, treballant junts, hem millorat la nostra escriptura i gaudit de l’oportunitat de crear entre tots divertits textos narratius.

 Equip de mestres de sisè

EXPERIMENTEM AMB EL MAKEY MAKEY!

Prenent consciència de que vivim en una era cada vegada més digitalitzada, és de gran importància aprofitar aquest fet i donar-li una volta a la manera d’ensenyar!

Els nens i nenes de sisè durant els racons STEAM a final del primer trimestre hem estat experimentant i programant amb el Makey Makey i l’Scratch!

A partir d’una placa mare i uns quants cables de colors pintorescos, hem conegut conceptes com la conductivitat elèctrica i el significat del terme aïllant. Hem descobert que nosaltres som conductors de l’electricitat i no només nosaltres, molts objectes del nostre entorn que no ens hauríem arribat a imaginar!

Després d’assignar els cables a una funció determinada com clicar l’espai en el teclat o les fletxes de direcció, i de personalitzar la nostra història i personatges codificant amb el programa SCRATCH, hem pogut donar vida a aquelles històries que havíem creat.

Hem marcat gols i ens hem aplaudit, hem descobert l’impostor i l’hem enviat ben lluny o hem ballat com mai amb la nostra millor amiga al ritme d’una cançó d’allò més engrescadora. Aquestes són només unes quantes de les històries que els nens i nenes han pensat, han anat provant de codificar-les i finalment les han pogut crear.

No només hem pogut descobrir quin tipus de materials són capaços de transmetre l’electricitat, ni de programar uns personatges i unes accions, hem deixat volar la creativitat per plasmar en escena allò que hem imaginat.

 

Equip de mestres de sisè

 

DONEM VIDA A LES LLETRES

Els nois i noies de sisè ens hem proposat fer saltar les lletres del paper. Sovint les veiem ben endreçades caminant pels nostres llibres i fulls però ara volem que surtin, que els hi toqui el sol i tinguin vida.

 

Amb aquest objectiu ens endinsem en el complex món del volum, pensant com aconseguir que qualsevol lletra que hem triat sigui capaç d’aguantar-se sense caure en una taula davant nostre. I, a més, volem que a dins hi puguin descansar els nostres llapis de colors. 

 

Les caixes i els cartrons comencen a rodar per la classe, retallem per un costat, arrodonim per l’altre, ara no s’assembla gens al que volia fer, ara acabo d’aconseguir fer la corba de dalt, ara se m’ha trencat, ara vull saber com has fet aquest palet… i després de moltes voltes, retalls i per què no dir-ho, moments on semblava impossible trobar la forma que es volia, ja tenim a sobre de la taula la nostra lletra ben orgullosa de les seves corbes.

 

Ara només ens queda donar-li una mica d’alegria i el millor espai per fer-ho és el pati. Aprofitem el sol i l’aire lliure per triar els colors que donaran a les nostres creacions un aspecte ben personal i comencem a enganxar paperets per fer les composicions que més ens agraden. 

 

Els dits es comencen a empastifar i la paciència de vegades fuig del nostre costat però poc a poc veiem com som capaços de crear, de traspassar aquella imatge, que fa unes setmanes només estava en el nostre cap, al món real.