Monthly Archives: desembre 2008

Desembre

 

El desembre, es el mes més solidari de tots. Durant aquest mes tots els alumnes hem fet un dibuix titulat “el meu betlem solidari”, en el qual sortia el pessebre i nosaltres donant un euro a un nen pobre; aquest dibuix l’havíem dentregar juntament amb l’euro per a la vidiola de la nostra classe.El dijous dia 18 vam realitzar la campanya del compartir, que consistia en què tothom portés una bossa amb aliments per als mes necesitats.Aquest mes també ha estat carregat d’il·lusions per als més petits de l’escola, ja que el dia 17 a les 15.30 de la tarda, van venir els patges reials per recollir les cartes per als tres reis mags. Una alumna de 4t d’ESO va ser l’encarregada de llegir el pregó que estava carregat de bons desitjos per a tothom.

El dia 19, l’últim dia de classe, es va fer el betlem vivent, que és la representació del naixement de Jesús, des que l’àngel anuncia a Maria que tindra un fill, Jesús, fins que els pastorets i els àngels el van a adorar. S’ha de dir que tots els actors ho van fer molt bé!Fer l'ullet

Bon any 2009 a tots i fins al 8 de gener!

Carme,Paula i Aida

 betlem vivent

 

Durant aquest mes de desembre, a la nostra escola s’han celebrat nombroses festivitats. Com a col·legi catòlic que som, una de les principals activitats, és la representació d’un betlem vivent, consistent en representar tots els fets ocorreguts en l’època de Josep i Maria. Els actors són els alumnes de l’escola. Cada curs representa un personatge o personatges. Per exemple, un alumne i una alumna de 4t d’ESO representen Josep i Maria, respectivament; els alumnes de 3r d’ESO representen els acompanyants de Maria i dels reis mags…; així cadascú aprèn i desenvolupa el seu paper.

Un altre dels fets importants en aquestes dates, és l’arribada dels patges reials a la nostra escola. Tots els nens i nenes esperen impacients l’arribada dels tres patges que van repartint caramels muntats sobre tres cavalls espectaculars. Un cop aquests personatges arriben, reparteixen un regal per a cada nen i escolten les seves peticions escrites en cartes que alguns dies abans havien preparat amb molta il·lusió.

Com ja sabeu, a la nostra escola som molt solidaris i, com cada any, hem fet la campanya “Tots amb bossa”, una campanya en què tothom col·labora. Cadascú a la seva bossa porta aliments com per exemple, arròs, llenties, oli, sucre… i molta més varietat d’aliments per poder alegrar el Nadal als nens que, desgraciadament, no tenen tants recursos com nosaltres.I per últim, una altra de les celebracions, i és que la nostra escola en aquestes dates no para de sorprendre’ns gratament, és el sorteig d’una cistella nadalenca, una per a cada curs amb el contingut d’aliments d’alta qualitat.

Paula 

Al col·le també hi ha banda!

La mini banda que s’ha muntat al nostre col•legi està organitzada per la nostra mestra de música, la senyoreta Elena, i els que participen són els alumnes que toquen algun instrument, alguns de primària i també alguns de l’ESO.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/hBa8UojW6Ic" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Aquesta banda s’ha format amb la finalitat de donar més vida als nostres actes, ja sigui el dia del compartir o el dia del Betlem,o els dies més assenyalats al nostre col•legi. Si aquestes primeres audicions surten bé, potser acordem continuar amb la nostra bandeta endavant.

Les cançons que tocarem aquest Nadal seran: We wish you a Merry Chrismas, Adeste fideles, Gingle bells, Joia en el món, Noche de paz, Los peces en el río i la Marimorena, entre altres.

És un altra forma de començar el Nadal a l’escola, anant a la capella del col•legi i cantant nadales amb tots els éssers estimats: els nostres amics, companys, professors, professores, germanes…

Paula, Anna i Rosa

Pessebre

Pessebre_1

El dimarts dos de desembre vam baixar al vestíbul del col·legi per fer el pessebre.

Allí hi havia els mestres Pere, Anna, Montse i Carme que ja havien començat a muntar l’espai per realitzar aquesta activitat nadalenca.

Katrin i Josefí van fer el paller de les gallines i Joan i Ismael pujaven i baixaven les figures de les caixes.

Anna decorava el cel amb estrelles, Montse i Carmen decoraven el riu del pessebre i Pere arreglava els llums i comprovava si funcionaven.

Després entre tots vam posar les pedres i l’arena del desert sobre els cables de les llums.

Joan i Ismael van baixar al soterrani per buscar teules i Katrin van anar a buscar palla.

Les senyoretes van anar a buscar llenya a la vora de la carretera.
Katrin i Josefí quan estaven posant la palla i la cua es van enganxar les mans de palla.

Aquest any el pessebre està molt bé perquè hi ha moltes coses noves.

Al final, els professors van posar les figures al pessebre.

Quan vam acabar vam baixar totes les coses que van sobrar al soterrani.

Catrin, Josefi, Joan i Ismael