Daily Archives: 25 maig 2011

ELS INDIANOS

p1000518El taller de la Montse al principi va ser divertit. Havíem de fer una fitxa dels indianos (Bacardí,…) Molta gent quan acabava feip1000524a un mural sobre el que li havia tocat. A mi em va tocar el Bacardí, un fabricant d’alcohol. Després ho havíem acabat tot i llavors, vam anar a informàtica. Allà vam fer unes altres fitxes però a l’ordinador.

Va estar bé..

Bé, això és tot ..!!

Dites

En el taller de dites, Ep1000526l professor que era el Juanjo ens va donar un full amb moltes dites i ens va dir que escollíssim una i que l’escrivíssim en un paper que ens va donar a cada un.

Quan vam acabar dep1000527scriure ens va dir que els costats del full els retalléssim fent formes i després quan ho vam acabar, ho vam fer en català i ho vam enganxar al passadís.

Taller d’anglès

El taller d’anglès el vam fer amb la Marta, la mestra d’anglès.

Al principi vam relacionar unes fotografies amb la descripció de l’animal. També vam fer grups amb les fotografies sobre les seves característiques (el seu hàbitat (terrestre, aquàtic…) com naixien (vivípars, ovípars… ).

Va ser molt divertit !

imagen-007imagen-005

Taller de matemàtiques

p1000513

El taller de matemàtiques el vam fer amb el Joan, el mestre de 6è B.

Ens va ensenyar a llegir coordenades, a partir dels 4 punts cardinals que són: Nord, Sud, Est i Oest.

Heu jugat mai a “enfonsar vaixells”? Per jugar a aquest joc també es fan sevir les coordenades. Encara que amb els vaixells de veritat també s’utilitza aquest mètode. El fan servir per localitzar-se des de qualsevol punt del planeta Terra.

p1000512

Primer, vam fer una petita pràctica amb una quadrícula i després ja ho vam fer amb un mapamundi. El joc es tractava de mirar les coordenades d’algun país i les buscàvem al Google Earth. Si eren correctes , el Google ens portava a aquell país que havíem intentat trobar. Sinó quèiem a l’aigua o a un altre país equivocat.

Finalment vam buscar Cuba, ja que era el tema de la Setmana Cultural.

TALLER DE FRUITES CUBANES

-opinió: : deixem clar que ens ha agradat molt.

Ens ha agradat molt perquè és un taller que tastes coses noves com: el mango, el coco, la papaia, el charoni , la uchuva, el maracuià, el tamarindo i les bananitp1000515as.

Després, amb tot aquest seguit de fruites, una a una, vam fer batuts. Van portar una màquina, les dipositaves dins i hi posaves sucre moreno i llet. Van quedar uns batuts boníssims.

També vam dir que la pinya, una fruita molt coneguda a Espanya, és també típica cubana.p1000517

Ahhh! Un detall va ser que mentre ens bevíem els batuts, sonava una música cubana, i alguns nens i nenes es van posar a ballar.

GUANTANAMERAA,GUAJIRA GUANTANAMERAAA!!¡¡

VISCA CUBA!!¡¡

El taller de pintura

Aquest taller fet per la Sònia es tractava de pintar o cotxes o palmeres de Cuba.

La Sònia ens ha ensenyat que a Cuba el cotxes, com diem nosaltres, no es diuen cotxes, es diuen o bé carros o almendros.

Al final alguns van acabar o pintant cotxes o palmeres. La majoria de pintures van ser de palmeres en una platja, però a part d’això tots el dibuixos van quedar molt bé.

p1000508p1000509

Concert de Luc Barreto

El dijous passat, després del pati, vam tenir l’honor de veure el concert de Luc Barreto amb el seu company tocant la guitarra. Vam anar els nens imagen-004de 5è i 6è juntament amb els nostres tutors.

Ens van tocar un seguit de cançons que ens van arribar al cor, però després quan van acabar les cançons, a l’hora de fer les preguntes, un company nostre de l’altra classe va preguntar si podien tocar “Guantanamera” i ‘’ Bésame mucho ’’. Del “Guantanamera” només ens sabíem la tornada, però del “Bésame mucho”, coimagen-015m que l’havíem practicat a classe de música, amb la nostra respectiva professora de música, el vam cantar tots els nens i nenes de 6è.

Ens va agradar molt i sempre esperarem amb molta il·lusió que tornin aquesta escola.

CIRCUIT DE BICICLETES

La guàrdia urbana de Barcelona organitza unes activitats per a les escoles de Barcelona. A cada curs es fa una activitat diferent adequada a l’edat.

L’activitat de 5é és anar en bicicleta per un circuit, que està al Castell de Montjuïc, en concret al fossat, aquest circuit té semàfors, senyals verticals i horitzontals, carreteres, rotondes… perquè representen una ciutat, amb aquesta activitat creuen que els nens i les nenes han de començar a saber circular per les carreteres i pels carrers, també s’aprenen les normes de tràfic.

El 28 d’abril les dues classes de 5è vam anar a aquest circuit.

Les bicicletes, que no eren de muntanya ni tenien suspensió, eren de la nostra alçada, quan les vam agafar els guàrdies ens van dir que ens poséssim una bossa al cap per higiene, després ens vam posar un casc i pel cos una armilla reflectant.

Abans de circular pel circuit els guàrdies ens van explicar el significat dels diferents senyals, el primer que ens van dir era que hi ha dos tipus de senyals, els horitzontals (ratlles pintades al terra) i els verticals, d’aquests ens van dir que segons la forma i el color indiquen coses diferent:

  • Prohibició: cercle blanc i vora vermella
  • Obligació: cercle blau
  • Perill: triangle blau i vora vermella
  • Informació: rectangle blau
  • Senyals especials: STOP i cediu el pas.

Amb el senyal d’STOP passa una cosa molt curiosa, del dret en català vol dir : Sempre Tens Obligació de Parar;

i de l’inrevés en castellà: Para O Tortazo Seguro

En el cas de no respectar els senyals o bé fer alguna acció malament els guàrdies ens posaven una multa: havíem de deixar la bicicleta al pàrquing i anar a parlar amb ells, ens explicaven en que ens havíem equivocat, sobretot ens saltàvem el senyal d’STOP o anàvem massa ràpid.

A molts de nosaltres no ens va agradar perquè les bicicletes eren bastant dolentes i no et deixaven anar ràpid, també perquè els guàrdies eren molt estrictes i et renyaven a la primera. Tot i així ens ho vam passar força bé i vam aprendre coses sobre els senyals de tràfic.

A d’altres ens va agradar perquè no tenim bicicleta i poder anar una estona amb els nostres companys i companyes és un fet especial.

Abans de marxar ens van donar, bé a les mestres, uns carnets de conductors/es de bicicletes, també ens van dir que els caps de setmana podem anar amb la família.

Les nostres mestres es van oblidar la càmera de fotos, per això hem fet uns dibuixos dels senyals de tràfic, aquí teniu una mostra.

bicicletainformaciobicicletaobligaciobicicletastopbicicletaparking