Orientació al pati

Avuí els nenes i les nenes de 5è hem fet per grups una activitat d’orientació. Primerament a l’aula ens han explicat diverses maneres d’orientar-se, com la molsa, les estrelles, el tronc d’un arbre, la trajectòria del sol… i, per suposat, la brúixola. Ens han explicat què és i com funciona la brúixola i, tot seguit, hem baixat al pati a posar en pràctica aquests coneixements. Ens hem dividit en grups i cada grup havia de fer el trajecte que li marcava al mapa, tenint en compte que calia anotar per una banda el punt cardinal cap al qual ens dirigíem i, per altra banda, els metres que recorríem (tenint en compte que unes dues passes eren un metre). Un cop fet açò, hem pujat a la classe per a fer una brúixola casera amb una agulla, un iman, un suro, aigua i una safata. Finalment, i per acabar, ens han donat uns caramels que estavem boníssims!
En definitiva, que hem aprés coses noves i ens hem divertit molt!

Hem vist el sol

Avui al matí els nens i les nenes de 5è hem fet una activitat molt interessant sobre el sol. Primerament hem parlat una mica sobre què sabíem, com de gran era en respecte a la Terra, els ºC que allí fa… i hem vist algunes imatges i vídeos del Sol a l’aula de música. Quan hem acabat, hem anat al pati i cada nen i nena ha pogut mirar pel telescopi el sol, però el sol de feia sis minuts perquè, tal i com ens han dit, és el temps que triga la llum del sol en arribar a la Terra.
Aquí teniu una imatge del sol que hem vist i del telescopi que hem utilitzat:

sol

telescopi

Aquí teniu altres fotografies interessants de l’activitat i les de cada nen i nena quan mirava pel telescopi:

Els animals vertebrats i invertebrats.

Els i les alumnes de 5è hem treballat en coneixement del medi natural, social i cultural els animals vertebrats i invertebrats. Per aquest mateix motiu, aquesta setmana hem estat fent uns murals sobre els mateixos: la meitat de la classe ha fet el dels animals vertebrats i l’altra meitat ha fet el dels animals invertebrats. Ens hem esforçat molt per tal que quedaren macos. Aquí teniu el resultat final. Què dieu, us agraden?

p040211_1321_011

AGENDA

informacion1 Us volem informar que a la part superior del bloc podeu trobar una pestanya titulada “AGENDA”. Ahí podeu veure els dies que els i les alumnes de 5è i 6è tenen un examen i de quina àrea és. Però no sols estan posats els examens, sinó que també estan posades les sortides que s’hi fan, les colònies, les activitats complementàries…

Periòdic del dia en què vam nèixer

Aquesta tarda hem estat fullejant i treballant una mica el periòdic. Tot seguit, i un cop acabada la tasca corresponent, hem vist quines notícies hi havia al món el dia del nostre naixement. Per això, volem publicar l’enllaç on ho hem consultat per si teniu curiositat per saber-ho vosaltres també. Esperem que us agradi. Fins aviat!
http://hemeroteca.lavanguardia.es/edition.html?bd=01&bm=02&by=1881&x=44&y=12

bebe-llorando1

El dia de la pau i la no violència (30 de gener)

Els nens i les nenes de 5è hem estat treballant la pau i per això hem fet una paloma de la pau gran i a dintre hem enganxat unes palomes més petites. A dintre hem ficat la paraula pau en diferents idiomes, hem posat què és per a nosaltres la pau i hem firmat el mural. A dalt hem posat aquesta frase: LA PAU NO ÉS NOMÉS L’ABSÈNCIA DE GUERRA. LA PAU COM A VALOR HUMÀ S’APRÈN I ES POSA EN PRÀCTICA DIA A DIA.

28012011220

Els nens i les nenes de 6è també hem treballat el dia de la pau que és el 30 de gener. Per això, i a l’igual que els nostres companys i companyes de 5è, hem escrit la paraula pau en diferents idiomes i què és per a nosaltres la pau en una paloma petita. Tot seguit, les hem penjades en el passadís. Mireu com ha quedat aquesta feina que hem fet:

28012011224