Camp de les Lloses

L’alumnat de 5è hem visitat el Camp de les LLoses de Tona, poblat Iber que va  coviure amb el romans durant els anys 125  a 75 abans de Crist.

El Camp de les Lloses, oferia diversos serveis a l’exercit romà, constatats arqueològicament, fabricació i reparació d’armes i eines que utilitzaven els soldats romans per fer les Vies romanes, dirigides del procònsol Manius Sergius.

Que bé que ens ho hem passat!

Vídeo “Viatgem pel túnel del temps”

Ei famílies i amics, us convidem a mirar i gaudir de la pel·lícula ” Un viatge pel túnel del temps”.

Aquesta pel·lícula és el nostre producte final del projecte d’història que hem dut a terme durant el segon trimestre.

Per fer la pel·lícula hem utilitzat la tècnica del croma. El croma és una tècnica de postproducció i efectes visuals que consisteix en la substitució d’una font del mateix color (normalment algun dels colors primaris, en especial verd i blau) per imatges o vídeos.

Els tutors volem agrair enormement l’ajut i col·laboració de la Judit Monleon.

Esperem que us agradi tant com a nosaltres fent-la.

” Un viatge pel túnel del temps”

SANT JORDI 2022

Sense mascaretes, amb sol i mota il·lusió celebrem la Diada de Sant Jordi:

Hem anat al Flik Flak a fer un taller de pintura, hem pintat imatges de Sant Jordi sobre un plàstic.

L’Ainhoa ens ha fascinat explicant-nos el conte de  La història de l’Erika, el conte ens ha permès conèixer  les dificultats que van patir  els jueus durant la segona guerra mundial.

Pintem flors naturals amb la tècnica de l’aquarel·la.

Una mica d’història de l’aquarel·la:

• Els primers que van pintar amb aquarel·la van ser els antics egipcis , que pintaven sobre papirus.
  • Els àrabs van introduir la aquarel·la a Europa a través de la Península Ibèrica cap al segle XII.
  • La tècnica de l’aquarel·la es va desenvolupar a Europa durant els segles XVII i XVIII.

Ens ho hem passat genial!

PER FI CARNAVAL!

Tots sabem que el carnaval és una celebració pertanyent al calendari lunar. Per aquest motiu, és una festa mòbil que se celebra set setmanes després de la primera lluna plena passat el solstici d’hivern, però aquest any l’hem mogut una mica més degut a la Covid. Fa dos anys que convivim amb la Covid i, com no, també ha volgut formar part de la festa de Carnestoltes modificant el dia de la festa.

Estem satisfet d’haver pogut  tornar a celebrar la festa amb tot el poble, i per fer-ho els alumnes de 5è ens hem disfressat de faraons egipcis,  no hi ha faltat cap tipus de pedreria decorativa, volíem fer molt goig per a tots vosaltres. Els alumnes de 6è ens hem disfressat d’un estil ben diferent, però no per això menys glamorós; de hippies,  tenint molt present  un dels principals pilars del moviment: la Pau, tan necessària avui en dia.