El treball en valors és una de les parts més importants de l’Educació Física, pensar, compartir i resoldre problemes de manera conjunta és imprescindible per superar reptes; per tot això i molt més tots els grups de primària comencen la seva programació d’Educació Física amb una unitat didàctica de jocs i/o reptes cooperatius.
La solidaritat, el diàleg, la tolerància, el respecte, la superació personal, la responsabilitat… Tots aquests valors es treballen durant el primer mes i això ajuda perquè el grup posi els pilars necessaris per fer un bon curs.
Els objectius dels jocs que proposem al nostre alumnat són comuns a tots, no hi ha guanyadors ni vençuts. “Si superem el repte guanyem tots, si no el superem necessitem pensar com fer-ho”.
Com podem fer-ho per girar un matalàs que tenim a sota dels nostres peus sense tocar a terra?
Aquest pot ser un exemple de repte, però com aquest n’hem fet més de 10, alguns més fàcils, d’altres més complicats, però tots compartint idees i amb el protagonisme de tots els membres del grup, amb rialles i satisfacció màxima cada vegada que s’aconsegueix l’objectiu.
