Fonaments de l’anàlisi dels cànons de bellesa a les xarxes social

Tipus de perfils d’Instagram

Les xarxes socials tenen una gran importància a les societats d’avui dia, el seu ús està estès per una gran part de la població. L’ús d’un producte o un servei sempre comporta uns patrons de comportament que es repeteixen en grans grups de persones. D’alguna manera, aquests usos freqüents són al producte o al servei com ho són les subcultures a la societat. Al voltant de les xarxes socials han aparegut moltes maneres d’utilització. Per la seva funció principal, la de compartir i mostrar tota mena de contingut personal o professional, les xarxes i els seus perfils evolucionen al voltant de la idea d’arribar a un públic i que aquest públic vulgui “consumir-te” més. Els perfils poden ser de dos tipus principalment, particulars i empresarials.

Els particulars són perfils d’una persona física o una organització no corporativa, com una associació o el compte d’un institut i s’acostumen a utilitzar com a eina d’interacció humana entre amics i petits cercles de persones.

Els perfils empresarials són aquells que s’encarreguen de publicitar una empresa i el seu producte o servei, van des del compte d’Instagram de la companyia Netflix (@netflix) al compte de l’última sèrie d’aquesta plataforma, per exemple, Élite (@elitenetflix).

Amb la creació d’aquestes plataformes, les xarxes socials, els perfils de tipus personal que més visualitzacions tenien, amb el pas del temps, van acumular cada vegada més seguidors i feien que més usuaris es creessin un compte a aquestes aplicacions. En aquest fenomen, tant els creadors de contingut, com se’ls coneixeria a partir d’aquell moment als propietaris d’aquests comptes, com els empresaris de les aplicacions, van veure una oportunitat de negoci enorme. Ara, aquestes persones atreien seguidors i visualitzacions que per un sistema de publicitat i marques, suposava una remuneració pels creadors de contingut, els famosos influencers. Per tant, apareixen uns nous comptes que es troben entre els particulars i els empresarials, aquelles persones que fan de la seva imatge i la seva vida un negoci.

Dins d’aquests comptes que són personals, però funcionen de manera empresarial també hi ha diferents tipus de perfils:

Aquells que el seu treball són les xarxes socials, és a dir, treballen com a creadors de continguts. Alguns exemples són Aida Domènech (@dulceida) o Paula Fernández (@paulefdz)

L’altre tipus, aquells que tenen una feina que comporta una imatge pública i veuen les xarxes com una via de publicitat i d’interacció amb els seus seguidors. Alguns exemples són Sam Smith (@samsmith) o Rosalia (@rosalia.vt).

Els tipus de perfils es poden resumir en la següent taula:

Aquesta seria més o menys la classificació referent a la manera de gestionar-se un perfil, al seu objectiu, a la seva estructura, però el que ens interessa i volem estudiar pel nostre treball és el contingut d’aquests comptes.

Diàriament, aquesta gent ens ven una imatge, un referent, de la mateixa manera que ho fan els cànons. Per aquesta mateixa raó hem escollit Instagram com el vector que transporta els cànons de bellesa i desenvolupa els complexos en els joves de l’actualitat.

Abans d’analitzar els comptes d’Instagram pel seu contingut, hem de crear un target de perfils, és a dir, necessitem saber quins tenen més influència sobre nosaltres els joves.

Quina influència tenen els diferents perfils sobre nosaltres?

El primer tipus de comptes, els perfils particulars, no ens afecten més enllà de les persones reals darrere dels comptes. Les coneixem en realitat i això ens aporta una visió més crítica sobre la seva imatge. Som més conscients de la imperfecció que a tots ens defineix. De fet, ens pot servir fins i tot com a eina per neutralitzar els cànons i els ideals. Quan coneixem la versió de diari d’una persona, veiem que no tot és perfecte. Potser té una cara que li agrada molt i està prou acceptada per la societat, però en canvi, té un complex amb les seves cames i mai les ensenya. Tots aquests comportaments ens apropen a la realitat, experiència que es mostra totalment absent en comptes d’influencers, ja que no coneixem la seva realitat, només la millor versió d’ells mateixos, perquè al final, és el seu treball. Qui no intenta tenir el millor rendiment en el seu treball? Una altra raó per la qual la influència d’aquest primer tipus de perfils no incideix tant en nosaltres és la mateixa jerarquia de la influència en les xarxes. Això vol dir que, ja que els perfils particulars estan influenciats pels dels influencers, els particulars són un reflex dels que realment incideixen la societat.

Els perfils particulars pertanyen a tots nosaltres, les persones de l’escola, del treball… Aquests perfils estan tots influenciats pels perfils dels creadors de contingut amb major exposició a les xarxes socials. Es podria dir que els perfils particulars són fotografies, copies imperfectes del paisatge original, aquells perfils que tots admirem i volem imitar.

El segon tipus de comptes empresarials, aquelles que serveixen com a eina publicitaria per una organització econòmica que busca augmentar les vendes del seu producte o servei. En aquests perfils entra en joc la publicitat. La publicitat és segurament el medi pel qual més cànons s’estableixen en la població en general. I això serà sempre així, perquè la publicitat sempre està en llocs que més veu la gent. Si en uns anys les plataformes de tràfic d’informació canvien, i en comptes de ser la televisió i les xarxes socials, tornes a ser la ràdio, els anuncis de les companyies més grans, les que tenen més diners per permetre-s’ho, serien les que més aparegueren a les pauses publicitàries. Els perfils empresarials a les xarxes socials, ens influencien en la publicitat, però no són tan importants com a models d’influència. I és que els anuncis més importants i que més difusió tenen són aquells protagonitzats per influencers, per aquells personatges que gran nombre de persones admiren i segueixen. Això no vol dir tampoc, que la resta d’actrius i actors d’anuncis no ajudin a la perpetuació dels ideals de bellesa. Però, com el seu treball es desenvolupa entorn de les xarxes socials, els seus models professionals són els mateixos influencers. Encara que els seus treballs no siguin explícitament les xarxes socials, aquestes hi juguen un gran paper en la imatge pública. Per exemple, els models de publicitats poden tenir com a referència a la supermodel Cara Delevingne, que a partir de la seva carrera com a actriu i model de gran reputació, té un perfil amb més de 44 milions de seguidors.

Com hem vist en l’anàlisi dels dos tipus de comptes anteriors, ambdós es veuen supeditats al que podem declarar com el tipus de perfil que posseeix el màxim potencial d’influència. Són aquells comptes que pertanyen a la imatge d’una única persona, però el seu compte funciona com el d’una empresa o organització, algú que vol promocionar i donar una bona imatge d’un producte o servei. La jerarquia natural de les xarxes socials situa els comptes d’influencers o creadors de contingut com els comptes més amb influx sobre la societat. De fet, el nom que reben en anglès i que nosaltres hem adoptat en forma de xenisme, “influencer“, vol dir exactament, “el qui influeix”. Hi ha molts tipus d’influencers, i moltes maneres de classificar-los, però nosaltres utilitzarem una classificació referent als cànons de bellesa.

Criteris d’anàlisi

Per tant en aquesta anàlisi de perfils ens hem centrat en els perfils d’influencers, els quals hem dividit en tres grups, dels quals hem elaborat sengles hipòtesis sobre el tipus de valors i missatges que trobarem als seus perfils. Per classificar-los hem tingut en compte tres factors:

Taula 2

El primer factor és la imatge general de l’influencer, com es comporta, quin treball té, què aporta al món de les xarxes, al món real, als joves, etc. Ho hem analitzat mitjançant una petita descripció sobre trets bàsics de la seva vida i perfil a xarxes.

El segon factor són les publicacions, que hem dividit en tres tipus:
En primer lloc, les fotografies personals. Són les fotografies que es pengen quan s’utilitza el compte com una eina d’interacció social. Són fotografies sobre la persona o l’organització a què pertany el perfil o el seu dia a dia, seran les més presents als perfils particulars, i pràcticament no hi haurà als perfils empresarials.
Alguns exemples són les següents publicacions:

Aquesta publicació és una fotografia que s’ha fet l’influncer @dulceida perquè ha anat a Madrid i ha volgut compartir el seu viatge amb els seus seguidors. El concepte de la fotografia, un viatge, el podem trobar a qualsevol compte particular.

En aquesta publicació l’Associació espanyola contra el càncer (@aecc_es) comparteix un esdeveniment de conscienciació a Madrid.

En segon lloc, distingim les fotografies publicitàries. Són aquelles que es pengen amb l’objectiu d’utilitzar les xarxes com a eina publicitària. Aquests tipus de fotografies no es trobaran en perfils particulars de persones físiques perquè no tenen productes ni serveis per oferir, tot i que podria haver-hi excepcions.
Alguns exemples són les següents publicacions:


Fotografia promocional del compte oficial de Netflix. Publiciten l’estrena de la nova temporada d’una de les seves sèries més famoses actualment, Élite.

En aquest segon exemple tenim una publicació de l’influencer @laadyyboo, que penja la fotografia per promocionar un vídeo del seu canal de YouTube patrocinat per la marca de roba Shein.

L’últim tipus de publicacions són aquelles que fan una acció social. Denuncien injustícies, expliquen i creen debat sobre temes interessants o remouen consciències. Busquen influir en l’opinió pública i en molts casos ho aconsegueixen. D’alguna manera potser més indirecta fan d’aquest món, un de millor i més empàtic i just per tots. Un exemple d’una publicació que va acabar com un gran moviment és una reivindicació en l’àmbit escolar sobre la inflexibilitat de la societat respecte al gènere imposat a la roba. El dia 27 d’Octubre l’usuari de la xarxa social Tik Tok, Mikel Gómez (@mikelgmz), va decidir anar a classe amb faldilla i aquell fet quotidià va suposar tot un escàndol a la seva escola. Fins al punt que el van treure de classe per preguntar-li sobre la seva identitat de gènere. La publicació es va tornar viral i en senyal de protesta i reivindicació el 4 de Novembre milers d’alumnes de tota Espanya, d’ambdós gèneres, van portar faldilla a l’escola reivindicant l’exclusió dels gèneres a la roba. Els següents enllaços pertanyen a les publicacions que relaten els fets.

La publicació que relata l’experiència per part de @mikelgmz: https://vm.tiktok.com/ZS45rLpR/

Publicació del missatge que reivindica @mikelgmz: https://vm.tiktok.com/ZS45rggu/

Fragment de reportatge a la televisió pública sobre la reivindicació a totes les escoles: https://vm.tiktok.com/ZS45eH4R/

Recopilatori de diverses publicacions a Tik Tok d’usuaris que es van sumar a la causa: https://vm.tiktok.com/ZS451yqj/

Les següents publicacions són exemples de publicacions d’acció social.

En aquesta publicació la cantant barbadiana, Rihanna, defensa el moviment contra la discriminació de les persones negres, Black Lives Matter que va tenir una de les seves onades més importants el maig del 2020.

En la imatge es veu una publicació de l’influencer Paule Fernandez acompanyada d’un text en el qual reflexiona sobre la discriminació corporal en contraposició a l’orgull que té ella de ser com és.

En aquest tipus de publicacions,, l’impacte no és sempre positiu per la societat perquè aquesta categoria de publicacions implica l’opinió personal o d’un col·lectiu que no sempre és la més positiva. Com a exemple, la següent imatge en la qual el compte @feministailustrada, fa una publicació trans-excloent. La trans-exclusió és un moviment de pensament derivat del feminisme que argumenta que les dones trans no poden pertànyer a la lluita feminista per no ser dones biològiques. Aquest moviment també entra dins de les publicacions d’acció social tot i estar en contra de la llibertat de les dones trans. Aquestes publicacions són accions socials encara que no vetllin per tots drets humans.

El tercer factor, l’IASC (Índex d’Acceptació Social del Cos). L’IASC correspon a com d’acceptat està el seu cos en la nostra societat seguint una taula amb la qual tractarem de quantificar, no la bellesa, sinó l’acceptació per part de la societat. Per quantificar aquesta acceptació hem creat un valor per aquest treball, l’IASC, l’Índex d’Acceptació Social del Cos, el qual mitjançant uns criteris explicats posteriorment, assigna un número de més acceptació corporal o menys per part de la societat. L’índex és directament proporcional a l’acceptació, per tant com més alt és l’Índex d’un individu més s’apropa el seu cos als cànons de bellesa del moment, per tant, més acceptat és. L’IASC no sempre es mesura igual, depèn de la cultura i del moment històric, per tant abans d’aplicar-lo s’han de definir els cànons estètics del context en què es mesura.

Abans d’aplicar els IASCs, com hem dit abans, s’han d’establir els criteris tenint en compte quins aspectes físics són més acceptats en la nostra societat. Si els criteris es determinen correctament, establiran correctament les relacions entre les persones, és a dir, aquelles persones que siguin més acceptades rebran més puntuació en un IASC correctament dissenyat. La comprovació que l’índex funciona amb precisió la demostra la semblança amb la puntuació assignada als personatges públics a les nostres enquestes. Per consultar-ho, podeu anar a l’apartat: Anàlisi de les enquestes.

Per l’aplicació de l’IASC a la societat actual del blog, que es la cultura occidental de l’anys2020, hem pres les següents decisions.

Per començar, hem realitzat dues taules amb criteris lleugerament diferents pels dos sexes. Només tenit en compte la morfologia biològica, i no pel gènere amb el qual s’identifica la persona. Per exemple, un dels criteris de les dones són els pits, però en els homes l’hem substituït per l’abdomen, cada sexe s’avalua per aquelles parts del cos que tenen els cànons imposats més fortament. 

Una altra diferència entre sexes és l’alçada que en els homes el canon estipula una alçada major. En referent a les dones, analitzarem l’alçada amb una mitjana d’1,60 metres i en referen als homes amb una mitjana d’1,80 metres.

Una vegada s’estableixen les diferències més importants, es disposen la resta de criteris i se’ls hi assignen valors de l’1 al 5.

Criteris de l’IASC per les dones

Assignació de valors segons determinats criteris, suposant com a 5 el valor de més acceptació possible i 1 el de menys acceptació possible:

Alçada (1,60m)

5. Entre 0 i 5 cm per sobre o per sota del que és considerat perfecte.

4. Entre 5,1 i 10 cm per sobre o per sota del que és considerat perfecte.

3. Entre 10,1 i 15 cm per sobre o per sota del que és considerat perfecte.

2. Entre 15,1 i 20 cm per sobre o per sota del que és considerat perfecte.

1. Més de 20 cm per sobre o per sota del que és considerat perfecte.

Color de pell

  • 5. Morè neutre.
  • 4. Pal·lidesa, morè radical (sempre que sigui de raça blanca).
  • 3. Races més acceptades que la negra (Asiàtic/Llatinoamericà).
  • 2. Raça negra.
  • 1. Tota mena  de malalties dermatològiques i cutànies

Pits

  • 5. Pits rodons o pits perfectes.
  • 4. Pits cònics.
  • 3. Pits prims.
  • 2. Pits asimètrics.
  • 1. Pits en forma de gota o forma omega.

Forma del cos

  • 5. Dona amb forma de rellotge de sorra amb una aparença prima i una alçada acceptada.
  • 4. Dona amb una aparença acceptada amb relació al pes, però la forma no acceptada.
  • 3. Dona amb una aparença menys acceptada amb relació al pes i forma no acceptada
  • 2. Dona amb una aparença no acceptada amb relació al pes, però forma acceptada.
  • 1. Dona alta amb una talla petita sense corbes, dona baixa amb cos amb forma de poma.

Greix corporal

  • 5. Poc greix corporal (el mínim per a poder realitzar les funcions vitals)
  • 4. Punt intermedi
  • 3. Punt mitjà en què la persona té greix corporal però dintre d’allò sa.
  • 2. Punt intermig
  • 1. Molt greix corporal (Índex que declari obesitat i/o sobrepès).

Faccions del rostre

Sostracció d’un punt del total sobre 5 fins a 0 en els següents casos:
– Nas (Resta un punt quan és d’una forma no acceptada o gran).
– Boca (Resta un punt quan té una forma no acceptada, o dents uniformes).
– Ulls (resta un punt quan no tenen una forma dones).
– Front (resta un punt un front gran o un massa petit).
– Pòmuls (resta un punt uns pòmuls no marcats).

Model de taula per les dones:

L’IASC té una representació numèrica de l’1 al 5, però podríem entendre que aquests són els graus d’acceptació expressats amb llenguatge:

IASC (Entenent que a partir de cada X,5 tendeix al nombre següent)

  1. Cos no acceptat per la societat.
  2. Cos dèbilment acceptat per la societat.
  3. Cos mitjanament acceptat per la societat (característiques considerades “boniques” i “lletges”).
  4. Cos bastant acceptat per la societat.
  5. Cos perfectament acceptat per la societat.

Criteris de l’IASC pels homes

Assignació de valors segons determinats criteris, suposant com a 5 el valor de més acceptació possible i 1 de menys acceptació possible:

Alçada (1,80m)

  • 5. Entre 0 i 5 cm per sobre o per sota del que és considerat perfecte.
  • 4. Entre 5,1 i 10 cm per sobre o per sota del que és considerat perfecte.
  • 3. Entre 10,1 i 15 cm per sobre o per sota del que és considerat perfecte.
  • 2. Entre 15,1 i 20 cm per sobre o per sota del que és considerat perfecte.
  • 1. Més de 20,1 cm per sobre o per sota del que és considerat perfecte.

Color de pell

  • 5. Morè neutre.
  • 4. Pal·lidesa, morè radical (sempre que sigui de raça blanca).
  • 3. Races més acceptades que la negra (Asiàtic/Llatinoamericà).
  • 2. Negre.
  • 1. Tota mena  de malalties dermatològiques i cutànies

Abdomen

  • 5. Abdominals marcats, “musculat” (Six Pack)
  • 4. Abdominals no marcats, abdomen pla i entrenat.
  • 3. Abdomen no entrenat (Fofisà)
  • 2. Panxa lleugerament voluptuosa
  • 1. Panxa voluptuosa.

Forma del cos

  • 5. Espatlles amples, cintura i malucs estrets (triangle invertit) i/o rectes i alçada acceptada
  • 4. Forma semblant al rellotge de sorra i alçada acceptada
  • 3. Persona prima no tonificada amb alçada acceptada i no acceptada
  • 2. Forma ovalada (forma d’ou) alçada no acceptada
  • 1. Figura rodona (forma de poma) alçada no acceptada

Greix corporal

  • 5. Poc greix acumulat en forma de múscul i /o tonificat.
  • 4. Poc greix, però no tonificat.
  • 3. Molt poc o gens de greix (ex: que se’t marquin molt els ossos).
  • 2. Tenir greix però dintre d’allò sa.
  • 1. Molt greix corporal generant així sobrepès i/o obesitat.

Faccions del rostre

Sostracció d’un punt del total sobre 5 en els següents casos:

– Orelles: grans i/o a la mateixa alçada que el rostre (“de soplillo”).
– Pèl: Alopècia o pèl “pobre”.
– Celles: celles fines o massa poblades.
– Front: front gran avançament del front (avançament supraorbitari).
– Mandíbula: mandíbula poc marcada i /o papada.

 

Model de taula pels homes:

L’IASC té una representació numèrica de l’1 al 5, però podríem entendre que aquests són els graus d’acceptació expressats amb llenguatge:

IASC (Entenent que a partir de cada x,5 tendeix al nombre següent).

  1. Cos no acceptat per la societat.
  2. Cos dèbilment acceptat per la societat.
  3. Cos mitjanament acceptat per la societat (característiques considerades “boniques” i “lletges”).
  4. Cos bastant acceptat per la societat.
  5. Cos perfectament acceptat per la societat.

Per últim, el quart factor és l’anàlisi de la proporció matemàtica. Com hem esmentat prèviament al bloc, hi ha una part de la bellesa amb bases científiques i matemàtiques. El número auri o el número Phi. Es troba present a molts dels edificis o obres pictòriques considerats com els més bells de la història, podríem posar com a exemple el Partenó o La Gioconda. Per tant, de la mateixa manera que es pot aplicar a edificis, s’aplica als cossos humans. Per analitzar la proporció àuria d’una persona es comprova la cara per una banda i el cos per l’altre.

Per aplicar aquestes lleis de la bellesa numèrica a la cara farem dues comprovacions, una és l’aplicació de la màscara de la bellesa de Dimitrios, de Stephen Marquardt que està creada a partir de proporcions àurees. Veurem en quina mesura, la màscara encaixa amb la cara del subjecte a analitzar. La segona comprovació la farem a partir d’una sèries de càlculs que relacionen la proporció àuria amb la cara. Són els següents:

1. L’amplada dels ulls ha de ser un 30% l’amplada de la cara al nivell dels ulls.
2. Una llargada de la barbeta que sigui el 20% de l’alçada de la cara.
3. Una distància des del centre de l’ull fins al final de la cella que sigui un 10% de l’alçada de la cara.
4. Una alçada del globus ocular visible que sigui un 7,14% de l’alçada de la cara.
5. Una amplada de la pupil·la que sigui un 7,14% de la distància entre els pòmuls.
6. Una distància entre els ulls i la boca que sigui un 36% de la longitud de la cara.
7. Una distància entre els ulls que sigui el 46% de l’amplada de la cara.

Equació de la perfecció física del cos proporcional:

((B-W)BW0,5)+ ((H-W)HW0,5)/((H-W)HW0,5)

L’equació té tres variables que corresponen a Bust, Waist i Hips, de l’anglès que volen dir bust, cintura i maluc respectivament.

B = Contorn del pit en el punt en el qual aquest és més prominent

W = Contorn més estret de la cintura

H = Contorn del maluc

Hipòtesis

influencers normatius:

Són aquells influencers que entren molt bé en els cànons de bellesa i tenen una vida que sembla perfecta. No representen uns valors profunds, no acostumen a parlar sobre temes complexos com els cànons, les injustícies socials… I si parlen d’ells, ho fan de forma superficial i sense indagar al tema. Però abunden en el seu discurs temes banals com la moda i el maquillatge, que encara que tenen importància, un perfil centrat només en aquests temes afavoreix el desenvolupament de complexos, inseguretats i d’una mentalitat materialista i superficial. Les publicacions que abunden al seu compte són d’ells mateixos amb aspecte impol·lut, productes com roba, maquillatge i una vida que vendre (viatges, restaurants…)

En el primer factor, la figura general, seran persones dedicades principalment a la moda, el maquillatge o la roba, entre altres professions.
Respecte al segon factor, les publicacions, la majoria seran d’ells mateixos, com a producte per “vendre”, encara que també poden tenir publicacions amb un objectiu publicitari. Esperem trobar-nos poques publicacions reivindicatives o de defensa dels drets humans, encara que pot haver-hi, perquè és una gran estratègia de màrqueting per donar una bona imatge de l’influencer.
Referent al tercer factor,  l’Índex d’acceptació social del cos, trobarem un IASC alt. Pel que fa al quart factor, esperem que els resultats dels càlculs matemàtics s’aproximin a la proporció.

Alguns exemples d’influencers normatius són: @dulceida (2,8 M), @danielillescas (1 M), @mariapombo (1,6 M).

Influencers body positive acceptats:

Són un grup d’influencers que s’han classificat com a body positive per la seva condició física, però que realment no són activistes. Si parlen del moviment, ho fan escassament i superficialment. Dintre que els seus cossos no estan normalitzats, són considerats els més bells segons de l’establert.

En el primer factor, la figura general, no té un perfil limitat, poden ser influencers o estar dedicats a altres treballs que impliquin tenir una imatge personal.
Respecte al segon factor, les publicacions, per la seva condició d’influencers, haurien de predominar-hi publicacions personals i publicitàries. Per altra banda, per ser considerats body positive, també hi haurà publicacions d’acció social. Però, pel fet de ser influencers acceptats, concebran la lluita d’una manera més aliena, i per tant, els temes estaran tractats amb menys profunditat.
Referent al tercer factor, l’Índex d’acceptació social del cos, trobarem un IASC menys alt que els influencers normatius, tot i que serà prou alt, fet que els fa estar acceptats. Pel que fa al quart factor, esperem trobar una similitud entre els influencers i el que dicta la proporció àuria, però no tan exacta com la dels influencers normatius.

Alguns exemples d’influencers body positive acceptats són @barbieferreira (2,4 M), @hunterschafer (2,2 M).

Influencers body positive no acceptats per la societat:

Són influencers que fan un gran treball i recerca en l’activisme, però perquè la seva condició física no és bella vista pels ulls de la societat, no estan tan popularitzats. Els seus cossos no estan normalitzats, però a més dintre del body positive són els cossos menys representats, a la vegada que comuns.

En el primer factor, la figura general, igual que els acceptats, no té un perfil limitat, poden ser influencers o estar dedicats a la imatge personal.
Respecte al segon factor, les publicacions, per la seva condició d’influencers, haurien de predominar-hi de personals i publicitàries. Al contrari dels influencers acceptats, ja siguin o no body positive, hi haurà moltes publicacions d’acció social, denunciant i reivindicant tot tipus d’injustícies socials. Al no ser acceptats pels cànons de bellesa, es veuen molt més dedicats a la lluita contra la injustícia.
Referent al tercer factor, l’Índex d’acceptació social del cos, trobarem el IASC més baix de tots els influencers. Pel que fa al quart factor, esperem trobar cossos i cares amb poca relació amb la proporció àuria

Alguns exemples d’influencers body positive no acceptats són @paulefdz (24,3 k), @samsmith (15,1 M), @karinairby (1,1 M).

Seguint aquests criteris hem fet les següents anàlisis. Estan dividits en tres subapartats segons el tipus d’influencer normatiu, body positive acceptat i body positive no acceptat.

Anàlisi influencer normatius: https://blocs.xtec.cat/cosperfecte/part-practica/3-1-analisi-dels-cànons-de-bellesa-a-les-xarxes-social/3-1-1-analisi-dels-influencers-normatius/

Anàlisi influencer body positive acceptats: https://blocs.xtec.cat/cosperfecte/part-practica/3-1-analisi-dels-cànons-de-bellesa-a-les-xarxes-social/3-1-2-analisi-dels-influencers-body-positive-acceptats-per-la-societat/

Anàlisi influencer body positive no acceptats: https://blocs.xtec.cat/cosperfecte/part-practica/3-1-analisi-dels-cànons-de-bellesa-a-les-xarxes-social/3-1-3-analisi-influencers-no-acceptats-per-la-societat/

Per acabar de finalitzar cada apartat, hem fet una conclusió per cadascun a part de la general, en aquest enllaç pots llegir les conclusions específiques i generals: https://blocs.xtec.cat/cosperfecte/5-conclusions/