Un dels moments més esperats per als infants és quan arriba el rei Carnestoltes, al segon trimestre del curs, amb ell comença una setmana de gresca i xerinola. Unes setmanes que es viuen amb intensitat i il•lusió per part de l’equip educatiu i els alumnes.
És una festa diferent i única a les altres festivitats de l’any. On allò estrafolari, lúdic i transgressors prenen possessió. Tot es capgira, es dramatitzen situacions, es fan coses “prohibides”, es fa volar la imaginació convertir-se’n en allò que sempre s’ha desitjat, com per exemple: un heroi o ,fins i tot, un dimoni. L’humor és el plat fort de cada dia, una oportunitat d’unió escolar i de relacions interpersonals, reforçant el paper socilaitzador de l’escola. A la vegada, ens ho passem molt bé creant ambients d’aprenentatge positius, motivadors i engrescadors pels alumnes.
Les propostes TIC que es plantejaran a continuació en la seqüenciació del projecte globalitzador poden ser adaptades al nivell i necessitats dels nostres alumnes.
L’objectiu principal del projecte és apropar i familiaritzar als alumnes al seu entorn. Amb el fi d’identificar festes, tradicions, històries o llegendes de l’entorn proper, de Catalunya. Interès per participar en activitats socials i culturals i per conèixer manifestacions pròpies de les cultures de companys i companyes de classe.
S’han escollit activitats on els alumnes gaudeixin mentre les fan.
Aquesta pàgina del bloc, conjuntament amb les tres darreres, pretenen oferir propostes flexibles per aplicar-les a l’aula, per tal d’atendre la diversitat de la classe.
La metodologia utilitzada, és flexible i personalitzada a cada situació.
La mestra tindrà un paper actiu i participatiu, deixant espai perquè cada nen explori i descobreixi lliurement.
Per avaluar el projecte, podem fer servir qualsevol activitat, cal definir els criteris i indicadors d’informació segons el nivell d’edat.
EL CARNESTOLTES