Davant d’alguns d’aquests indicadors convé que indaguem si el nostre/a fill/a pot estar patint assetjament escolar:
– Aspecte trist i deprimit.
– Resistència a l’hora d’assistir a l’escola.
– Caiguda inexplicable del rendiment escolar.
– Mals de cap, d’estómac o altres indisposicions inexplicables.
– Interrupcions freqüents del son, dormir més hores de l’habitual o altres canvis en les pautes del son.
– Intent d’evitar els companys i actes socials a l’escola.
– Reticència a quedar-se al menjador escolar.
– No gaudir de l’estona d’esbarjo.
– Evita les activitats de temps lliure com excursions o colònies.
– Pèrdua d’interès per activitats que abans li agradaven.
– No vol parlar del que li passa a l’escola.
Sovint es cau en l’error de categoritzar als/les nens/es objectes d’assetjament com a persones passives, tímides, físicament o psicològicament més dèbils. Aquesta descripció correspon als anomenats objectes passius. També hi ha, però, els anomenats objectes provocadors o instigadors que es caracteritzen per cridar l’atenció constantment, per buscar l’enfrontament amb l’objectiu d’aconseguir represàlies i estímul.