Thug: L’odi que dónes, és una representació de l’actualitat del racisme als Estats Units, va ser publicat l’any 2017. Creada per l’Autora Angie Thomas, creadora d’altres llibres com blackout i concrete rose, entre altres, aquest està caracteritzat per la seva temàtica enfocada en la llibertat d’expressió i la rebel·lió contra les injustícies.
En aquesta obra literària, trobaràs uns personatges molt humans amb emocions i sentiments que quasi podràs arribar a sentir, des de les interaccions fins als gestos, tots estan redactats de manera que no se’t faci pesat, de fet tindre’s ganes de saber més d’ells, tot i que no tots siguin carismàtics, de segur que trobes un amb el qual pots arribar a empatitzar.
Un exemple seria la situació que te la nostra protagonista l’Starr, la qual es troba en una situació molt angoixant, ha vist com moria el seu amic, ha escoltat comentaris sobre la mort del seu amic que intenten justificar i aprofitar-se’n de la seva mort, i el pitjor sent culpabilitat perquè no va poder fer res, mentres intenta viure la seva vida d’adolescent sense que la mort del Khalil el canvi, però desgraciadament ella sap que mai tornarà a ser el mateix. També hi ha algunes subtrames molt interessants durant aquest 2 capítol, com la relació de l’Starr amb el seu nòvio, i el problema del DeVante amb la banda del King.
Aquest llibre és un clar reflexa de la situació actual de les autoritats als Estats Units, que més que fer sensació de protecció i seguretat, causant per i intranquil·litat a les minories, sent aquesta la raó de la cancel·lació d’aquest llibre.
Els Aspectes lingüístics són dels millors que he llegit, sentin-se lleugera i en cap cas pesada, tenint un ritme que sap quan ha d’avançar i quan ha de tomar-se el seu temps. Es nota que l’autora va cercar i estudiar la manera de parlar de la joventut, aconseguint que els comentaris que fa la protagonista siguin creïbles, i de debò sents que aquest llibre l’ha escrit una persona de la nostra edat, una altra cosa ha destacar, són els missatges de whatsapp amb els quals ho han clavat, ja que amb només canviar la tipologia, captes que és un missatge.
En la meva opinió l’odi que donés és un llibre que sap el que ha de dir i no te por ha dir-ho és un llibre amb caràcter com la seva protagonista, demostrant que hi han causes que realment important i per les quals s’ha de lluitar, perquè com diu l’Starr “Sí ningú es queixa tot seguirà igual, i si vols canviar alguna cosa has de queixar-te i lluitar”
Amb aquest llibre he après que la situació que hi ha als Estats Units és molt dolenta, i que per culpa d’aquesta mateixa moltes minories no tenen les oportunitats que tenen els natius, com educació de qualitat, i el més trist és que aquest llibre és del 2017 i encara segueix passant, demostrant que les minories ètnies desgraciadament no importen a l’Estat, quan això no hauria de ser així.
No podria estar més d’acord amb tu. Una de les coses que més m’està agradant de la novel·la escrita per Angie Thomas és el llenguatge que utilitza, i que utilitza molt bé, com sempre hem dit en aquestes entrades del bloc d’aquesta constel·lació dins del marc de la matèria de Constel·lacions Literàries. És un llenguatge molt natural, que s’apropa molt al que fan servir els joves d’avui en dia. I, a més a més, pots reconèixer al personatge que està parlant, només per la seva forma de fer-ho! És una cosa meravellosa, molt difícil d’aconseguir en una novel·la com aquesta.
M’està agradant molt aquest llibre i tinc moltes ganes de continuar llegint-lo.