Guia didàctica

Títol de la Programació: Coneixem millor l’aigua

Nivell educatiu: 3r de Primària

Objectius Didàctics:

Reconèixer les propietats i les característiques principals de l’aigua.

Experimentar els canvis d’estat i la seva reversibilitat.

Observar i saber descriure el cicle de l’aigua.

Reconèixer els usos socials de l’aigua i valorar-ne l’ús responsable.

Continguts:

L’aigua: les característiques de l’aigua, els estats de l’aigua, el cicle integral de l’aigua de l’aigua.

La gestió de l’aigua: plantes potabilitzadores, plantes depuradores…

Competències:

Competència en el coneixement i interacció amb el medi.

Competència en comunicació lingüística.

Competència en el tractament de la informació i competència digital.

Competència d’autonomia i iniciativa personal.

Competència d’aprendre a aprendre

Criteris d’avaluació:

Reconeixement de les diferents propietats de l’aigua.

Identificació dels diferents estats de l’aigua i la seva relació amb el cicle de l’aigua.

Analisi  els usos que fem les persones  de l’aigua i les conseqüències que se’n deriven.

Activitats:

Comencem amb una conversa inicial de grup per saber els coneixements previs dels alumnes i dibuixem també el que sabem de l’aigua, quin camí deu fer per arribar a casa nostra…. i ens plantegem diferents hipòtesis.

Després fem uns experiments per veure  com canvia l’aigua i després veiem un power point  i un video a la PDI sobre el mateix, per acabar d’identificar amb el nom aquests canvis, això facilita el reconeixement i la satisfacció personal de cadascú del que ha aprés.

Fem tots junts un mapa conceptual  a la PDI sobre els diferents estats de l’aigua amb el popplet, per veure com funciona.

Un cop tenim clar quins són els estats de l’aigua, veiem un altre video a la PDI sobre les característiques de l’aigua i el cicle natural  i urbà de l’aigua,

Després cadascú plasma en un dibuix individualment el que ha vist i ho comentem entre tots. També comparem els dibuixos fets en un principi i els d’ara.

Per acabar cadascú  es crea un mapa conceptual amb el popplet amb les paraules clau, i inserint imatges, sobre el cicle integral de l’aigua.

 

Per veure la unitat didàctica cliqueu aquí.

Educació Inclusiva:

L’ús de la PDI per visualitzar videos o imatges sempre facilita l’aprenentatge, és més motivador i capta més l’atenció dels alumnes amb més dificultats, els continguts són més visuals i fàcils de comprendre.

L’ús de l’ordinador personal permet que cadascú vagi al seu ritme, i no permet fer comparacions que podem portar fustracions a alguns alumnes davant dels aprenentatges, a la vegada que facilita l’ampliació dels coneixements i continguts pels que ho necessitem.

El treball en petit grup també és una mesura per atendre a la diversitat amb més facilitat, ja que tenen el recolçament dels companys i estan en una situació d’aprenentatge entre iguals.

Les fitxes  i treballs adaptades per fer en una atenció més individualitzada amb una mestra de reforç és una altra de les mesures per atendre a la diversitat.