GRUPS D’APRENENTATGE

És una metodologia on s’organitzen els alumnes en petits grups heterogenis. Cada setmana es proposen quatre activitats diferents, dissenyades i  plantejades perquè els nens i nenes les puguin dur a terme autònomament, respectant així el ritme d’aprenentatge de cada alumne i la mestra pugui fer una atenció més individualitzada en aquella proposta que més ho requereixi, així com també a aquells alumnes que ho necessitin.

Cada grup al llarg de la setmana passa per les quatre propostes:

  • Proposta 1 on els nens i nenes amb les seves accions desenvolupen el raonament i llenguatge lògico-matemàtic.

A través de la interacció constant amb els objectes van adquirint un concepte de quantitat que parteix de l’observació i interacció amb l’entorn.

 A partir de jocs i l’ús de materials manipulables; on els puguin relacionar, classificar, ordenar, agrupar i establir correspondències.

  • Proposta 2. On s’ofereixen propostes de consciència fonològica que permetran als nens i nenes adquirir un coneixement i domini més ampli de la llengua.

Els infants van prenent consciència de com parlen, descobreixen la relació entre lletres i sons en contextos significatius i funcionals, a través de jocs i activitats de llenguatge.

  • Proposta 3. Jocs motrius

Varietat de propostes que permeten desenvolupar diferents habilitats: coordinació òculo-manual, exercitar musculatura de dits i mans, desenvolupar més o menys pressió en els diferents estris…petits aprenentatges que donaran lloc a d’altres com és  l’escriptura.

  • Proposta 4 Grafisme

Oferir activitats on l’infant vagi adquirint les habilitats manuals necessàries per arribar a dominar el traç. Un traç que de mica en mica anirà dotant de significats per representar formes, objectes, lletres, nombres o qualsevol altre element.

Podeu veure les diferents propostes clicant la imatge