Spreaker Studio

Bona tarda,

M’ha agradat molt conèixer aquesta app. És molt fàcil i intuitiva. Tot i que m’ha portat una bona estona fer-me amb ella.

En aquesta notícia comunico que ja s’ha portat a terme el taller d’elaboració de material matemàtic que s’ha fet conjuntamente amb pares, mares i mestres.

 

Audacity

Bon dia,

La meva experiència amb l’Audacity ha estat una mica complicada. Aquest cap de setmana hem estrenat ordinador nou i tot que ha estat fàcil descarregar el programa, el LAME no ho ha estat tant, ja que els filtres i permisos no me’l deixaven descarregar. Finalment ho he aconseguit i aquí tenim la meva notícia radiofònica: és l’anunci d’un taller que farem amb els pares i mares voluntaris per elaborar material matemàtic per l’aula d’Educ Infantil 5. Tot es farà amb material que s’ha anant reciclant durant unes setmanes: taps, tubs de WC, pals, oueres, …

Creació de material

Hola de nou,

Una de les coses que més m’agrada és elaborar material per la classe. Els meus alumnes, al ser d’infantil, s’entusiasmen molt fàcilment i és molt gratificant veure com gaudeixen amb allò que els hi prepares.

Gairebé tots els recursos que utilitzem estan fets amb material reciclat, perquè per a nosaltres és molt important treballar el tema del reciclatge des de ben petits. Aprofitem taps d’ampolles, tubs de WC i de cuina, botons, agulles d’estendre, pedretes, pals, sorra de platja … i un munt de coses més. A vegades, donem un altre ús  a coses que ja tenim a l’aula, com per exemple, les peces de construcció.

Aquí en teniu la mostra!

S’ha fet amb Pixlr-o-matic.

El següent recurs el vaig preparar amb pals de fusta, donació  feta per una mare infermera:

S’ha fet amb l’editor d’imatges de windows.

Aquesta última fotografia la tinc penjada a Pinterest, red social que faig servir moltíssim per preparar recursos pel meu curs d’Infantil:

Fotografia publicada a Pinterest

Fins la propera!

Juguem amb les matemàtiques a EI 5

Hola,

Avui toca jugar una mica més! Ja sabeu que quan juguem anem aprenent un munt de coses noves i consolidant unes altres. Aquí uns deixem una mostra del que fem a la classe dels Lleons.

Ús didàctic del material multimèdia

Abans de res, vull fer referència a la realitat en la qual treballo. Estic de tutora d’Infantil a una escola concertada de barri, petita i d’una sola línia. Com a materials tecnològics disposo d’un ordinador i una PDI. Si vull una càmera de fotos l’haig de reservar prèviament indicant dia i hora (amb la qualcosa la espontaneïtat no existeix), i ni parlar-ne de tauletes, robòtica, taules de llum…

Però tot i això no em d’obligar que els nostres infants han nascut en una societat on la tecnologia digital forma part de la seva vida. Qui no té una pare/mare que no tingui mòbil? O  una tauleta digital? I quants problemes ens ocasiona als mestres que els pares no tinguin un bon criteri  i una mica de responsabilitat a l’hora de seleccionar allò que manipulen els seus fills! Els hi és igual si allò és convenient o no pel seu fill. Els hi donen el mòbil per tenir-los entretinguts i que no molestin! Després ens trobem infants que només dibuixen zombis i gent sense cap, i troben el més normal del món jugar a menjar-se’n  els uns als altres!

Per aquesta raó he volgut començar el meu article posant els peus a terra. Ja sé que no totes les famílies són iguals, però la majoria del context de la meva escola, sí.

“És necessari acompanyar els infants des de petits en el coneixement amb tecnologia digital, des d’una actitud responsable. El seu ús a infantil complementa i donación suportarla las continuas i contribuir que les infante puguin adquirir nous aprenentatges i noves formes de comunicació”.

Curset:    “Educació infantil: recursos TAC”

També vull afegir que l’enfoc que donaré al meu projecte serà, possiblement, molt diferent a la resta dels meus compays de curs, ja que els meus alumnes són nens/es de 4-5 anys. Amb aquestes edats i amb els recursos que tenim, són capaços de fer un dibuix a la PDI, però no d’editar un vídeo.