[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=426d558" width="353" height="132" wmode="transparent" /]
Saber com escollir recursos de la literatura infantil és un dels objectius a assolir com a tècnics d’ educació infantil, ja fa uns dies hem iniciat a introduir-nos en el tema. La maleta del conte s’ usa en moltes escoles infantils per facilitar i compartir els recursos de l’ escola amb els infants i les seves famílies. Seguint els criteris de selecció presentats i comentats a l’ aula, les alumnes han iniciat l’ anàlisi de la literatura infantil. Us mostro una anàlisi de les realitzades i us proposo que aporteu les millores que considereu escaients.
Cada nova pràctica és una oportunitat per millorar. Ànims, anem molt bé!!!

Crec que ha fet un bon estudi del conte i hi ha poques coses a millorar.
El punt 1 informació y formació on hauria de haver dit de quina manera s’ha format i s’ha informat per elegir qualsevol conte(temàtiques, les editorials…)
el punt 12 dels criteris subjectius a part de dir que entre tots hem elegit aquest llibre hauria d’haver dit per que ella l’ha elegit(se la de fer seu per poder-lo transmetre als altres).
al punt 13 els destinataris sempre hem de valorar el moment evolutiu de l’infant( els seus gustos, el seu historial lector…)
el punt 14 cada edat… li faltava un resum general de tots els punts anteriors per verificar-ho.
També cal dir que la LLuisa ha fet un molt bon estudi i he après molt d’ella.
Bones, en primer lloc he de dir que he hagut d’escoltar al menys 3 ó 4 vegades l’explicació de la Lluisa, anant endavant i endarrera, primer perquè alguna cosa no la sentia bé, i desprès perquè algunes expressions no sé que volen dir.
Punt 1.- No entenc una paraula que ella diu, però tot i així no expressa el que ens va dir l’Olga. Haviem de parlar de la recerca d’informació que hem fet per escollir aquest llibre. Bé, crec que aquest punt totes el varem fer malament.
Punt 4.- Crec que està bé, però no entenc que són els elements psicològics.
Punt 11.- No l’entenc.
Punt 12.- Aquest punt està incomplert,habiem d’explicar els motius perquè aquest llibre ens l’hem fet proper.
M’ha costat bastant fer aquesta crítica. En primer lloc perquè potser encara no en sabem massa com per corretgir a una altre que està al nostre nivell.
Bona nit
Jose
hola, hem primer lloc hem tinc que treure la patata de la boca , encara que no era conscient que era gravada en el moment de fer la meva exposició, si no hagues estat una mica mes comprensible alhora de fer-la.
el punt nº1 tenia que haver dit el següent: autor – anonim , idioma – català, categoria- infantil , elements sonors, enquadernació – plastificada, fulles – grosses i facils de manipular, editorial
punt nº12 . el llibre el trobo adequat dins el seguiment de l’infant lector i participatiu amb l’adult i per tratar temes com el gelors, lloc on ocupa dins la familia i la importància de la familia dins el seu entorn, llibre que l’estriat en conjunt amb l’equip d’educadores per la seva temàtica i la facilitat que podem tractar el tema infantil i aconsellar als pares que vulguin accedir dins el mon dels seus fills i aconseguir un fi.
punt nº 13 el destinataris han d’estar dins un historial lectiu amb interacció amb els adults per poder apreciar la tematica exposada i amb facilitat comunicativa amb l’adult per establir una comunicació a travès de la lectura, i en un moment desenvopatiu adequat per poder entendre el missatge del llibre.
punt nº 14 edat entre 18 i 3 anys es un moment on l’infant on l’atrauen les ilustracions coloristes i aportadores d’informació per poder establir una iteracció entre l’adult i el per que? etapa molt important dins la seva evolució lingüistica, i les ilustracions han de conectar amb el mon real per poder desenvolupar una iteracció ment – realitat i connectar-se amb l’entorn. la enquadernació es de cartó resistent i tapes de plàstic facils de manipular i de poc pes amb les pagines facils de manipular amb la inclussió de sons corresponents amb el protagonista.
espero poder fer mes fitxes i adquirir millors coneixements ja que m’he trobat molt perduda.
per facilitar que son els elements psicologics m’he adreçat a la pagina del llibre numero 29 on explica que son . Vaig fer servir aquesta informació per poder saber com explicar-me dins la fitxa , ja que no sabia com fer-la.
hola
els punts que crec que s’han de millorar són:
1: informació i formació; quina formació té, quin procés ha seguit per seleccionar, si s’ha informat per editorial, autor, …
12: criteris subjectius; falta dir que li ha aportat amb ella aquest conte dels altres, és a dir perquè l’ha escollit.
13: destinataris; no s’ha de dir l’edat,el moment evolutiu del infant, els interessos dels infants i el nivell de comprensió (si l’infant ho entendrà)
14: cada edat té el seu; dir quina edat es.
bona tarda
bye
Ufff!!!
els punts que crec que caldria millorar són:
El punt 1 hauriem de dir quin procès selecció hem fet, com hem triat el conte i d’on…
punt 12 hauriem de dir perque hem escollit aquest conte i mostrar-nos convençuts de la nostra tria
bè acabo de llegir millores , com ja he aportat la meva , m’agradaria expressar que lo de la maleta esta molt be , pero tothom fa el mateix i a mi m’agradaria integrar un component bàsic en la vida actual i depen de la ratio i el compots familiar dintre l’aula he pensat fer un dia del pares i els avis on l’infant pugui veure que llegien els seus pares i els avis, i escoltar rondalles dels temps avantpassats i anècdotes per trobar-se integrat dins el nucli familiar . Compartir un espai familiar dins l’aula el trobo fascinant i impliquem als pares i mares i avis a ser particips de la evolucio del seu fill i els ensenyem com educadors com fem el tracte cara la infancia per que tothom aprenen per la imitacio i es agradable aportar quelcom a la societat actual tant falta de comunicacio, sempre hi ha temps i sino poden fer pares adoptius es fer i crear la figura lectora adulta no fer pastetes amb els papis i avis , aixi ensenyem a compartir , col.laborar i cooperar , estan en una edat dificil pero si ho veuem com algo habitual seria fantastic
Els punts que penso que s’haurien de millorar:
En el punt 1: Explicar el proces de selecció del conte (perque l’ha escollit, on)
En el punt 4: jo ho hagués dit la part final del punt 5 dels ambients (es a dir “introduir a l’infant com a protagonista dins del relat per poder trobar-se identificat dins a la familia, quant es perd, busca a l’avi…
En el punt 7: es parla del llenguatge que es molt sensill, hi ha sinónims i ha canvis de gènere i nombre?
En el punt 12: Dir el per que l’ha escollit .
En el punt 13: Explicar el moment evolutiu en que es troben els infants que va destinat aquest conte per tal de saber els seus coneixements i interessos i no l’edat
punt nº 14: Dir l’edat dels destinataris.
Apa i ja esta… m’ha costat molt realitzar les propostes de millora.
Ei bones!
El punts que caldria millorar són:
Punt 1:S’hauria d’explicar d’on l’hem tret i quin procés em fet servir per utilitzar-lo.
Punt 12:En aquest punt cal dir que pensem nosaltres sobre el conte que hem escollit.
Punt 14: En aquest punt cal informar de l’edat de l’infant al qual va dirigit aquest conte.