Hola, noies!
He trobat a la xarxa el conte dels tres porquets musicat. Us el deixo aquí perquè l’ escolteu i digueu la vostra.
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/JXoAmDDPZz4" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Hola, noies!
He trobat a la xarxa el conte dels tres porquets musicat. Us el deixo aquí perquè l’ escolteu i digueu la vostra.
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/JXoAmDDPZz4" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.
El conte crec que pels infants es entretingut ja que es musical i tot el que es música els hi encanta i els distreu. En canvi el que es el contingut del conte faria unes quantes adaptacions per als infants més petits. Pero jo crec que el conte que expliquem oralment es mes distret pel infant, més participatiu, es viu més…
es un classic de disney, com tot ho que fa fantastic, no el trobo adequat per infants d’infantil, pero segur que els hi agrada , per les animacions, accions i sobre tot la cançò que al ser molt repetida acaba agafant-se QUIN TEME AL LOBO FEROZ … podem treballar molt la rima, i la musicalitat. Penso que es per infants de 5 anys. per el seu contingut, m’agrada mes les adaptacions incorporades per nosaltres (avui no es el meu dia ja que estic una mica xafada), penso que l’educadora ha de fer viure el conte als infants i ells han de ser particips dins l’aula del moment magic de l’imaginacio compartida i fer-los protagonistes del conte, un video nomes es veu pero no fomenta la creativitat ja t’ho dona tot fet.
Crec que el conte no és per infants de primer cicle, sino per infants a partir de 5- 6 anys ja que les imatges estan molt bé però a l’hora de parlar és molt ràpid i per als infants crec que hi ha dificultat perquè o captin tot.
Podriem utilitzar les imatges però nosaltres com educadores ficar la veu i crec que quedaria molt més entenedor per als infants.
Hola, holaaa!
Aquest conte és molt distret,divertit i en tot moment mostres atenció per saber que passarà! I la canço enganxa molt!
(Ja que l’hem mirat a reunió amb els altres monitors i hem rigut molt!)
Però realment crec que aquest conte musical no és gens recomanat per a infants de primer cicle d’Educació infantil, en tot cas seria per infants que estan a finals de segon cicle.
Aquest conte s’hauria d’adaptar tant per el text com per algunes imatges que hi apareixen! (ex: aiguarras, els quadres que estan penjats a les parets de la casa del porquet gran…)
I finalment, no és el mateix un conte explicat oralment en que el nen interactua amb el narrador(és més enrriquidor per l’infant), que un video d’un conte.
Quan expliquem un conte, fem volar la imaginació de l’infant i l’adaptem al seu moment evolutiu. Això és per mi un conte.
El que hem vist sobre els tres porquets, al principi semblava un videoclip perquè la música era atractiva però quan ha sortit el llop em feia por fins i tot a mi. Aquella força que desprenia, aquella boca, aquelles dents, fa por. Si jo fos l’educadora tindria “prohibit” aquest conte i el portaria a infants que tinguessin al menys 7 anys.
Hola! Trobo que és molt animat i que aixó atraurà l´atenció dels infants. Però que no és un conte adequat per infants de primer cicle de educació infantil per les escenes del llop. Puder si per infants de 6 anys en amunt.
hola.
aquest musical del conte dels tres porquets esta molt bé es una forma diferents de presentar un conte a part que treballes la musica, també utilitza les repeticions, coses quotidianes (casa)i diàleg. però crec que li falta l’adaptació per que el puguem presentar als nostres infants ( primera etapa)
Bé, començo; Tinc moltes coses al cap per dir, a veure si em surten totes.
Anem per punts:
Les IMATGES: No les trobo adequades per a infants de segon cicle i menys per als de primer cicle, si molt m’apures, ho faria a P-5 fent moltes modificacions. El llop fa por.
Observant les imatges sense la veu, es poden veure diferents emocions :
– Por; quant el llop bufa la casa, i el porquet queda desemparat.
– Alegria; els porquets mentre fan la casa i toquen l’ instrument.
– Tristesa -Enfadat; el porquet gran es mostra molt serio.
EL TEXT: En tot moment és musical, tot entonació parlen amb cantarella.
Hi ha molta acció, tot es diàleg, no hi ha narrador.
Les repeticions hi son presents i a més hi la cançó de “quien teme al lobo feroz”.
En els moments que el llop es disfressa, els porquets son enganyats pel llop, per tant en aquest element penso que el conte te un sentit de que no ens em de fiar, que em de vigilar.
Conclusió: Penso que per a introduir a l’infant al l’expressió i comunicació ritmo-musical es una eina molt adequada, ens dona ritme, ens introdueix al mon dels instruments.
He fet una reflexió profunda del conte i he arribat a la conclusió de que:
– No el posaria a l’aula amb els infants, penso que es molt millor explicar-lo, hi ha mes complicitat amb l’infant.
– Si en algun moment volgués introduir algun element nou en el moment d’explicar el conte, el que faria es posar les Imatges en un projector (sense la veu) i jo l’aniria narrant, o bé en infants de P-5 podrien explicar el que va succeint en cada moment.
És un conte molt divertit i la cançó enganxa molt, crec que és un conte que no s’hauria d’utilitzar en infants de primer cicle i en cas de que és fes s’hauria d’adaptar.
En cas d’utilitzar-ho ho faria per infants de primària ja que en infants de segon cicle d’educació infantil com ha comentat la Josefina el llop “fa una mica de por”.