Els contes encadentats són contes de fórmula dirigits a infants de 3 a 5 anys d’edat amb essència formal. Per poder crear un conte encadenat cal que seguim els següents consells: fer servir repeticions, elements quotidians i animals humanitzats.
[slideshare id=5966618&doc=conteencadenat-101129085633-phpapp02]
[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=12cc98b" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]
hola,
Ho fem fantàstic, som les millors.
Una pregunteta,
Que puc fer per veure el conte? em surt error.
Una altra cosa:
Els hi he explicat el conte al meus fills i els hi ha encantat el dibuixos, pero… el text no n’han fet gaire cas. La Íntia només deia la granota Mota “croak – croak”.
Bé us proposo fer una segona part, peró amb música Jejeejee.
Apa adeu, fins no se quan em podrè conectar.
Crec que ens ha quedat molt i molt be!!! jo me liat pero són coses del directe…je,je…
Ha estat divertit i jo personalment m’ho he passat molt bé fent el conte i treballant-lo a l’aula!!!
Venga bona nit i fins demà!
Nenes, que bé que ho fem això, si algú ens vol llogar, això solsament és una mostra, i el preu és molt assequible…
Fora conyes, penso que amb aquesta nova experiència la nostra professora, la Olga, ens ha obert una porta més de les que ens obra tot sovint, que resulta que tenim tancades al nostre cap.
Fins demà. Bona nit.
Ei!!! que way ens ha quedat, som unes cracs.Fora de la conya de l’entonació amb barceloní crec que en el meu tros hem falta una mica més de ritme i donar més animació als personatges amb la veu, però ben segur que ho milloraré.
Dir que el conte encadenat el vaig ensenyar als meus nens i els hi va encantar. El Ferran ( 2 anys i 10 mesos)li vaig llegir mentre li ensenyava els dibuixos i li va agradar moltissim. No feia més que tocar els dibuixos en especial la marieta que la volia agafar i al acabar d’explicar-li el conte en demanava més, per tant li vaig tornar a explicar un altre cop i al tercer cop ja va voler ser ell el que ho expliqués i així ho vam fer. Tan sols amb els dibuixos ja explicava el conte i dir que tota la tarda volia el conte inclus se’l volia emportar a l’habitació al hora d’anar a dormir, com veieu li va encantar i el va entendre ja que els dibuixos parlen per si sols i fan que l’infant relacioni el conte ell sol.
la nena en canvi ja es més gran, 9 anys i a part de llegir-lo ella sola hem va dir que li va agradar molt, va analitzar l’escrit posant nota a cadascuna per tipus de lletra i context i també per dibuix.
la veritat, que ha quedat fantàstic tenim que fer una segona part , pero com diu la Deli musical i jo m’ofereixo a fer el CROAK,CROAk, de la granota que es el to que millor se’n dona jejeje.
m’encantat i totes estan fantàstiques ha sigut molt divertit
hola
el conte ha quedat molt bé.
he explicat el conte a un infant de 6 anys i posteriorment me’l explicava amb l’ajuda de les imatges i m’ha demanat que fem un altre conte amb la granota Mota, l’Ona, Martí i un cavall ja que diu que un pingüí a de estar al pol nord; en general li ha encantat i el gran ( de 8 anys )diu que es perfecte i a més a més té rima. m’ha dit que aquest conte té de tot cançó. així que nenes grans a per la segona part.
bye
torna a ser jo jejeje, be acabo d’explicar el conte a dues nenes de 10 anys la LAURA i la SONIA , els he fet de dues maneres: primera els he deixat llegir el conte, i l’han ensenyat i explicat al meu marit han estat tots tres molt entretinguts fen les veus. Però la LAURA s’ha adonat del pingÜì i molt discretament ha anat a dir-me que fa un pingüi que menja peix, pero rapidament li he comentat que els peixos aquestos eran amics seus, m’ha mirat rient i ha continuat.
segona.- les he portat a l’ordinador i mentres passava les imatges les he fet escoltar el conte i s’ha liat amb la cançò.. la volien aprendre i fins que l’han après incluït el meu home m’he tingut que sentir una i altre vegada, volen la continuació cosa que m’ha sorprès molt, ja que pensava que al ser tant grans no fariem cas (son bones veïnes), hem passat tres hores fantàstiques, i les il·lustracions els han encantat i dissabte volen que fem un dibuix en collage, be no tinc mes que dir nomès que SOM LES MILLORS
Veig que no he comentat la meva experiència amb les meves peques. Doncs bé, del conte ni cas, sols volien veure les imatges i quan llegia em deien:- va,va,gira la pàgina, i ho volien tocar tot, a la gran (8 anys), el millor dibuix el de la Miriam, i la petita (5 anys)el de la Merixell. O sigui que prevalen les imatges sobre el conte.
Jo crec que ho hem fetolt bé! Hi ha dialeg, hi ha activitats de la vida quotidiana, hi ha cançó, rima…a més és curtet i les imatges van coordiades amb el text i són molt atractives.
Holaaa,boneees!
Dons en general els hi ha agradat a tots 5(nens i nenes de l’esplai)!!!
A la primera que li vaig explicar, la Jana té 6 anys i em va di que li va agradar tot, però cada cop que tocava mirar el dibuix, després d’haber llegit el text em mirava i feia un petit somriure!
Després els hi vaig explicar al Pol,al Biel, a la Julia i a en Sergi aquests infants tenen 4 anys! I a ells també els hi va agradar tot el conte. Però el que més, va ser la granota Mota(personatge), les onomatopeies, la cançó i totes les imatges quan tocava mirar la imatge tots passaven el dit suaument per sobre.
Jajaja… Si ho em fet molt bé nenes!!!
Hola!!! fins ara no he pogut entrar al bloc perquè no hem deixava.
Vaig explicar el conte a una nena de 5 anys i el que més li va cridar l´atenció eren els dubuixos. Mentre li anava explicatnt anava tocant-los i anomenave els animals; la granota, el pingüi…li va agradar molt.
El conte de la granota Mota el vaig explicar i ensenyar a un grup d’infants de 5 anys aproximadament.
A l’hora d’explicar-ho van estar molt atents i les imatges els hi van agradar molt, en lo que més es van sorprendre i volien tocar va ser amb la marieta, la flor amb el brillantet, també també amb l’esmorzar que compartia el pingüí perquè volien saber que era.
La cançó no l’havien escoltat mai, però tot i això els I va agradar molt.
A tots els hi va agradar molt el conte, fins i tot quan sortia d ela piscina dos de les nenes a les quals els hi havia explicat me’l van tornar a demanar per tornar-lo a veure i tocar les imatges, i a les mares que també el van poder veure els hi va agradar.
Al arribar a casa vaig poder aprofitar per explicar-li al meu cosí que té la mateixa edat que els nens de la piscina.
El que més va tocar va ser la marieta i la flor amb el brillant i llac amb els peixos, també em va preguntar perquè hi havia palla sota la gallina.
Durant la explicació del conte va estar força atent, li va agradar molt sobretot les imatges.
Hem va fer molta gràcia quan li vaig preguntar el que més li havia agradat, i com que sabia que abans els hi havia explicat a dos companyes de la seva classe, que segons ell “son les seves novies”, abans de contesta’m em preguntava que havien dit elles.