EDITORIALS DE LITERATURA INFANTIL

[slideshare id=5802435&doc=selecciliteraturainfantil-101116145355-phpapp01]

Durant aquests darrers dies les alumnes han estat realitzant una recerca informativa de les editorials de literatura infantil, la llista ha estat molt llarga.

Editorials: ANAYA, BARBARA FIORE, BARCANOVA, BAULA, BLUME, BRUÍXOLA, CAMILLA, CASAL, CASTELLNOU, CEAC, COMBEL, CORIMBO, DESTINO, EDEBÉ, EVEREST, FONDO DE CULTURA ECONÒMIC, GRAÓ, INDEX, JUNVENTUD, KALANDRAKA, KOKINOS, L’ ARCA, LA CRUÏLLA, LA GALERA, LA MAGRANA, LA TUSCÀNIA, LÓGUEZ, LUMEN , McMILLAN, MOLINO, NICANITA SANTIAGO, NOGUER, ONDA, PLANETA, SANTILLANA, SERRES, SIMBOL THULE, SUSAETA, TEMPESTAT, TIMUN MAS, VICENS VIVES, VOX, ZENDRERA ZARIQUIEY, ZORRO ROJO.

Poc a poc,  aniran analitzant diferents obres i compartint la seva valoració.

Aquí teniu una mostra dels exemplars que han analitzat.

En el comentari cal que cada una de vosaltres redacteu l’ anàlisis del criteri 12 i 14.

Bona feina!

7 thoughts on “EDITORIALS DE LITERATURA INFANTIL

  1. lluisabar

    N12 l’escollit per treballar la interacio infant-adult i com poder practicar una activitat educativa on l’adult pot ajudar a l’infant.
    es un conte de narracio amb un missatge ocult, composat de poc dialeg i es apropiat per nens/es que començen a llegir. Ajuda a l’infant a resoldre conflictes interns de control de les emocions amb molta naturalitat.
    nº14 cada edat te el seu on les histories son divertides, espressades amb senzillesa, les pot parlar i comentar amb l’adult dintre d’un context narratiu descriptiu que el transporta en unio amb les il.lustracions al seu mon real poden fer una relacio accio-realitat. APROPIAT PER EDATS DE 4-6 anys.
    LA LOLA TE VERGONYA

  2. merilario

    UN DIA A LA GRANJA
    CRITERI 12: he escollit aquest conte ja que l’he vist molt adient per als infants que tractaré( 2 a 3 anys) i podem tractar diferents temàtiques com poden ser( els nombres,els colors,les onomatopeies o els sons dels animals, reconèixer els diferents animals de la granja i l’alimentació entre altres.
    També la facilitat que pot tenir l’infant en fer el trencaclosques tot solet així potenciar la seva autonomia, ja que pot relacionar el dibuix de sota amb la part de trencaclosques( important que es de 4 peces i la grandaria es adequada a la edat que tractem). També dir que els hi aportarà molts coneixements.
    CRITERI 14: per a infants de 2 a 3 anys.
    Les ilustracions son suggerents, les fotografies son per mirar i poder parlar amb l’adult. Ja el joc del trencaclosques per que l’infant s’entretingui, potenciar-li la seva autonmia i aprengui diferents coneixements.El text es mìnim apoyat per una petita narració on explica el que surt a les imatges. El llenguatge es clar, entenedor per al infant.La proporció text/imatge es adequada per la edat a tractar. Les imatges apareixen elements quotidiants on l’infant es pot identificar i altres que poden aprendre per si mai més endavant fan una sortida a una granja escola. Permeteix iniciar el desenvolupament de habilitats de lectura. Gran varietat de propostes gràfiques que augmenten l’interès per descobrir el món dels llibres.

  3. deliabadi

    CRITERI -12:
    He escollit el conte per tres motius:
     Per l’editorial.
     Per les il•lustracions.
     Per l’argument.
    Editorial.
    • No l’havia sentida mai i vaig dir “jo ja busco… la del Fondo de Cultura econòmica.” I així ho vaig fer,… però em vaig sorprendre quant me’n vaig adonar que d’aquesta editorial hi ha molts però que molts llibres per a infants a partir de 4 anys en endavant.
    Il•lustracions i Argument.
    • La protagonista , l’Olivia es una mica desordenada i fa l’impossible per aconseguir el seu objectiu, fer una banda de música. Utilitza tots els recursos que te al seu abast, fa el possible per aconseguir-ho, i quant ja ho aconseguit prefereix anar amb la família.
    • L’argument es molt adient per a infants a partir de 5 anys donat que l’infant es pot sentir identificar. Tracta molt directament el tema de l’ordre.
    • Al llarg de la lectura del conte s’hi troben hi ha molta acció, molts diàlegs i sincronitzats amb les il•lustracions corresponents.
    CRITERI – 14
    Per a infants a partir de 5 anys.

  4. yaminabou

    l’ovella Carlota
    Editorial SÍMBOL
    CRITERI 12: Criteris subjectius
    l’escollit per la tècnica de dibuix; es molt real. Només amb els dibuixos vots deduir la historia, hi ha molt diàleg; el diàleg i els dibuixos tenen una coherència.
    Com també transmet valors positius pel infant com per exemple: amistat, cooperació i ajuda entre tots, no fixar-se només amb l’aspecte exterior.
    També es pot treballar els nombres, gènere, sinònims, …
    Personalment, crec que es un llibre molt complert i l’adult el pot “exprimir” i realitzar moltes activitats on intervenen tots els àmbits de desenvolupament.

    CRITERI 14: cada edat té el seu
    De 3 a 5 anys; es una historia divertida expressada de manera senzilla i a la vegada aporta nou vocabulari per l’infant.

  5. immamarti

    Adaptació de l’aneguet lleig:
    editorial cruïlla.
    CRITERI 12: He escollit aquest conte perquè el trobo molt adequat perquè podem treballar emocions de tristesa quan l’aneguet esta sol i l’alegria quan fa amics.
    Crec que és un conte molt interessant per treballar amb els infants per la comprensió que tots necessitem amics.
    L’aneguet mentre es va desenvolupant el conte fa que ens l’estimem, ens desperta afectivitat i crec que és molt important treballar totes aquestes emocions amb els infants.
    CRITERI 14: De 3 a 5 anys.
    Tot i que és un conte que l’educador/a pot explicar a partir dels 2 anys.

  6. martaamen

    Quina son!
    Editorial: Timun Mas

    Criteri 12:He escollit aquest conte perquè és molt breu però explica amb claretat algunes rutines que cal realitzar per agafar l’hàbit d’anar a dormir.
    L’es imatges són molt entenedores i ajuden molt a comprendre el que s’explica al llarg del conte.
    Aquest conte permet a l’adult que entre ell i l’infant hi hagi feedback!
    Criteri 14:Infants partir de 3 anys (3 a 5 anys).

  7. josefina1

    CONTE: Mira qui parla!A la selva
    Editorial Susaeta.

    CRITERI 12: He escollit aquest conte per diferents motius, principalment:
    1.- atractiu a primera vista.
    2.- imatges molt clares.
    3.- prement l’animal que volem, setim el seu crit.
    El conte dóna molt de si, podem trebalar els animals (on viuen, que mengen, etc.), el zoologic (quins animals hi viuen, com viuen, que fan, etc), i la relació amb les persones que els cuiden. A més, segurament alguns d’ells han anat d’excurssió al zoologic,i els que no, problement hi aniran amb l’escola, i això és molt enriquidor pels infants.
    Escollir un conte d’animals, amb sons, i que algun dia ho poguin tocar i veure, és un acert segur.

    CRITERI 14: És adequat per a infants de 2 anys pels dibuixos, pàgines gruixudes, sorolls, i cantos arrodonits, però es pot treballar tots els aspectes anomenats en infants de 3 anys.

Deixa un comentari