PLANIFICACIÓ D’ ACTIVITATS RÍTMIC-MUSICAL

Les activitats afavoridores del desenvolupament de l’ expressió i comunicació rítmic-musical han de dissenyar-se a partir d’ objectius específics. Sabrieu dir-me quins són els 8-9 conceptes que heu de tenir presents per redactar els diferents objectius?

Reflexioneu amb cura les vostes aportacions. Penseu quina part del temari heu d’ anar a consultar. Empreu els conceptes adequats.

Fins demà!

11 thoughts on “PLANIFICACIÓ D’ ACTIVITATS RÍTMIC-MUSICAL

  1. josefina1

    Bé, en el moment de redactar els objectius específics d’activitats que afavoreixin el desenvolupament del llenguatge musical, hem de pensar en:

    – La relaxació.
    – el desenvolupament comunicatiu.
    – el desenvolupament verbal.
    – el desenvolupament sensorio-cognitiu.
    – el desenvolupament motor.
    – el desenvolupament socio-afectiu

    doncs amb les activitats musicals, aconseguirem tot això.

    Bona nit.

  2. OLGA FERRE CABALLE Post author

    Hola, josefina!

    Has de revisar i modificar la teva aportació.

    Bon Nadal!
    Olga.

  3. merilario

    Alhora de redactar els diferents objectius especifics del llenguatge musical ens hem de guiar una mica per tot però en especial en els diferents elements que intervenen en l’adquisició del llenguatge musical:

    – el so-silenci( diferenciar el que es el so al que es el silenci)

    – les qualitats del so:
    1- el timbre (ens indica d’on be, veu d’una persona humana, un instrument…)
    2- el to: si el so es més o menys greu.
    3- la duració: la prolongació del so si es llarg o curt.
    4- la intensitat: el volum si es fort o fluix.

    -el ritme: les pulsacions del compàs musical.

    -les cançons: les cançons desenvolupen als infants la capacitat d’escoltar i sentir.

    -les audicions musicals: per poder-se comunicar i expressar gaudin escoltant diferents tipus de música.

  4. josefina1

    Bones.
    He obert el correu perquè estava esperant que algú em faria algun comentari, doncs aquest matí, a l’aula, he estat parlant amb la Dèlia referent a aquest comentari i de seguida he vist que “la noche me habia confundido”, bé, que m’he equivocat, ho he vist de seguida, realment no sé perquè m’he anat per aquest camí.

    Bé, segona oportunitat:

    – Elements que tindrem en conte en el moment d’escriure els objectius específics per les activitats musicals:

    1. so/silenci (la successió del so/silenci ens permet distingir les qualitats del so).
    2. les qualitats del so (ens permeten diferenciar un so d’un altre), són:

    2.1. el timbre, serveix per diferenciar un instrument d’un altre.
    2.2. el to, ens indica si el so és més o menys greu.
    2.2. la duració, prolongació del so (llarg/curt).
    2.4. la intensitat, és la força en que ens arriv el so a les nostres oïdes.

    3. el ritme (són els cops de peu que fem quan seguim la música amb les cames).
    4. les cançons (la veu humana de les persones, és la preferida per l’infant, com les cançons de bressol).
    5. les audicions musicals.

    Olga, espero haver aprovat l’examen de recuperació.

    Fins demà.

  5. lluisabar

    hola Olga ,suposo que el senyor bedel et va dir la odisea que vaig passar en mig de la carretera , i vam quedar tant xops que a la tarda estava amb febre i al dia seguent no podia amb mi mateixa, be no es que hem trobi mes be , pero vaig fem.
    la resposta alhora de poder realitzar el objectius especifics hem de tenir present els elements i mecanismes que intervenen en l’adquisició del llenguatge musical
    1.-so/silenci-diferenciar el so/silenci,distinguir les QUALITATS DEL SO(timbre,to,duracio,intensitat), identificacio del soroll i aquest la seva trasformació en musica i desenvolupament de COMPRENSIO I EXPRESSIO i la seva unio.
    2.-ritme.- a traves de la pulsió compararem la DURACIO i el silenci utiilitzarem primer cicle ritmes binaris i segon cicle ritmes terciaris
    3.- CANÇONS.-obtenint la capacitat d’escoltar, repetició, acompanyament,memorització , identificació dels infants a travès de la veu humana
    4.- AUDICIONS MUSICALS.- per poder comprendre el llenguatge musical a travès de l’expressió de les emocions mitjançant l’ESCOLTA,ATENCIO,RELAXACIO educant L’OÏDA MUSICAL.

    COM VAS DEMANAR LES CAPACITATS DE PRIMER I SEGON CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL DINS LA MUSICA i jo las portava el dia 22 i no vaig poder anar cap dia , te les passo per el blocLES CAPACITATS DE PRIMER I SEGON CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL DINS LA MUSICA

    El primer cicle està establert en l’edat de 0 – 3 anys on l’infant s’inicia en la descoberta i l’ús del llenguatge musical i de mostrar interès per diferents llenguatges , expressions i formes de representació.
    Ha de comprendre les intencions i missatges adreçats per els adults i altres infants, identificant, emprant els diferents senyals comunicatives com el gest i l’entonació assolint el coneixement i la utilització de manera progressiva de les normes que regeixen els intercanvis, relats i converses a traves de l’atenció,espera, to de veu, interès, iniciativa… expressant els seus sentiments i idees, recordant – retenint i memoritzant cançons, dites senzilles, cantarelles ,jocs de falda … dins una participació activa seguint la tonada, reproduint el gest i reconeixen i participant activament en danses senzilles amb una progressiva coordinació general del cos i sentit del ritme.
    Dins el segon cicle que compren l’edat de 3 – 6 anys, han d’arribar a gaudir d’una experimentació amb el gest i el moviment, dansant, jugant a crear diferents moviments amb el cos fins poder trobar la pròpia capacitat expressiva i emocional per gaudir d’una sensibilitat i interès per l’escolta, l’observació i l’exploració de les possibilitats sonores de l’entorn potenciant una curiositat i interès davant les creacions musicals usant estratègies per escoltar i comprendre cançons tradicionals com a font de plaer i d’aprenentatge, escoltant activament creacions musicals per a la identificació, discriminació i captació de la pulsació, ritmes, estructures, qualitats dels sons, melodies i harmonies.
    Poden realitzar una progressió en el domini i us de la veu, a partir de jocs i de la cançó, així com en les habilitats i actituds necessàries per l’ús dels instruments musicals per poder compartir interpretacions, sensacions i emocions provocades per les produccions artístiques musicals, arriba’n a interpretar cançons i danses tradicionals catalanes i d’arreu del mon , representant a personatges, fets i jocs d’expressió corporal , adquirint actituds i habilitats necessàries per posicionar-se com a intèrpret, oient, compositor o director a traves de l’escolta, observació, interpretació i creació.

    GRACIES, PER LA TEVA PACIENCIA I QUE PASSIS UN BON NADAL i PROPER ANY 2011
    fins el dia 7

  6. immamarti

    Hola!!!

    Els conceptes que cal tenir en compte per a redactar els objectius específics de les activitats musicals són:

    – So/ silenci: activitats per diferenciar el so i el silenci.

    – Les qualitats del so:
    . Timbre:Distinció de veus, sons d’instruments…
    . To: greu o agut
    . Duració: llarg o curt
    . Intensitat o volum: fort o fluix
    – Ritme:experimentació amb els ritmes binari(0-3) i terciari( 3 a 6)
    – Les cançons: diferents cançons adequades a l’edat
    – les audicions musicals: escolta de diferents audicions i desperta en l’infant diferents emocions.

    apa adeu!

  7. miriamart

    Hola!!!!

    Els conceptes que hem de tenir presents són:

    – So
    – Silenci
    – Timbre
    – Tó
    – Duració
    – Intensitat
    – Ritme
    – Cançons
    – L´audició

  8. deliabadi

    Hola,
    Per fí m’he decidit a escriure;

    La música és l’art que es manifesta en l’organització dels sons i els silencis en el temps. És l’art de la generació, manipulació i combinació –en simultaneïtat o en successió— dels sons, produïts per veus humanes o per instruments, a la recerca de la bellesa formal i/o de l’expressió d’emocions, o de complir certes funcions, i produint missatges dotats d’unitat, continuïtat i coherència.

    Els conceptes que hem de tenir en compte per efectuar els objectius de les activitats ritmo-musicals son:

    1.- SO/SILENCI: son dos elements bàsics. El so és la sensació percebuda per l’oïda i el silenci es l’absència del so.

    El so té quatre paràmetres fonamentals anomenats qualitats del so:

    a.- Timbre: es la qualitat que permet reconèixer la procedència del so.(diferenciar entre els diferents instruments o veus).

    b.- Durada: es el temps que duren les vibracions que produeix un so.(a més durada: sons llargs; menys durada: sons curts.

    c.- Intensitat: el la força amb la qual es produeix un so, representada per la amplitud (fort o fluix). (a més amplitud: sons forts.; menys amplitud: sons dèbils.)

    d.- To-alçada: és el resultat de la freqüència que produeix un cos sonor, que determina si el so es greu o agut( a més freqüència: sons aguts; menys freqüència: son greus).

    2.- EL RITME: es la pauta determinada en que es repeteixen els esdeveniments sonor. Hi ha diferents tipus de ritmes segons les pulsacions del compàs musical.(les pulsacions son els batecs de la música i l’utilitzem per comprar “la duració de les notes i els silencis)

    3.- LES CANÇONS: la cançó desenvolupa en l’infant la capacitat d’escoltar i de sentir.

    4.-LES AUDICIONS MUSICALS: desenvolupen la capacitat d’escolta, atenció i relaxació.

    adeu fins un altre dia

  9. martaamen

    Boneees!!!
    Els conceptes que hem de tenir presents alhora de redactar els objectius referents al llenguatge músical són:
    – El so/silenci: Hem de realitzar activitats per distingir el so del silenci.
    – Les qualitats del so són les següents:
    º El timbre:Es el que ens indica la procedència del so.(persones,instruments, sons quotidians).
    ºEl to: Agut o greu.
    ºDuració:Si és llarg o curt.
    ºIntensitat: Si és fort o fluix.
    – El ritme:Es la successió d’esdeveniments sonors que és repeteixen seguint una pauta determinada. Dels 0 als 3 anys realitzarem activitats d’experimentació amb ritme binari(cançons de falda).
    – Les cançons: Desenvolupen la capacitat d’escoltar i sentir. Les cançons cantades per persones properes (veu humana) són les preferides per als infants.
    – Audicions musicals:Permeten a l’infant expressar-se,relaxar-se,desenvolupar la capacitat d’escolta i l’atenció de l’infant.

    Apa nenes, fins demà!

  10. yaminabou

    hola
    els conceptes que hem de tenir en compte al hora de redactar objectius; són (els elements i les qualitats del so):
    – so/silenci
    timbre ( procedència del so )
    to ( agut / greu )
    duració ( llarg / curt )
    intensitat ( volum )
    – ritme
    – cançons
    – audicions musicals

  11. annacabre

    hola!!!
    Crec que els conceptes que hem de tenir en compte a l’hora de ralitzar els objectius són:

    – el so/silenci.
    – les qualitats del so:
    timbre: d’on be el so.
    to: greu, agut.
    duració: llarg, curt.
    intensitat: forta, fluixa.
    – ritme: binari, terciari…
    – cançons.
    – audicions musicals.

Deixa un comentari