AVALUACIÓ DE L’EXPRESSIÓ I COMUNICACIÓ ORAL

Hola, noies!

Dies endarrere vàrem deixar la UF1. Ara teniu l’ oportunitat de mostrar la utilitat de les pautes d’ avaluació. Us deixo un audio amb una història creada per un infant.

[kml_flashembed movie="http://www.goear.com/files/external.swf?file=b1c30f1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" quality="high" width="353" height="132"" width="353" height="132" wmode="transparent" /]

Cadria que fessiu una valoració per informar a la família de l' infant. Indiqueu edat aproximada en funció de l' anàlisi realitzada.

Fins demà!

12 thoughts on “AVALUACIÓ DE L’EXPRESSIÓ I COMUNICACIÓ ORAL

  1. lluisabar

    no es just, pero vaig a dir com alumne lo que jo he assolit, hem costa molt per que es el teu fill i no estic gaire segura,(l’he tingut que escoltar unes quatre vegades per poder entendre el que deia) pero jo he sentit el seguent:
    1.- sembla que el nen esta explicant un conte que s’ho sap de memoria i esta ajudat per unes imatges i davant un micro , esta nervios pero lo explica .
    2.- es un nen el Pau aproximadament d’uns tres anys, i les meves pautes d’avaluació serien:
    – acompasar el ritme respiratori amb l’emissió dels sons
    – articular correctament els diferents sons
    – utilizar una entonacio , ritme i volum de veu adequats
    -expressar de forma entenedora fets i vivències.
    – transmetre un missatge de forma entenedora.
    amb el pares hem dirigiria:
    en Pau, te molta iniciativa i imaginació i els aconsellaria fer diverses activitats del taller del buff (els aconsellaria algunes) per que l’infant aprenguès a respirar per el nas i expulsar l’aire per la boca.
    que el parlin amb molta tranquilitat i que el deixin expressar-se sense corre i que repeteixi les accions a poc a poc fent-li una positivitat dins el seu relat (escoltar-li amb atencio) i que el infant agafi seguretat per que vagi mes poc a poc.
    intentar fer jocs de so – silenci per que s’acostumi a fer pauses.
    aconsellar-lis i donar-lis jocs per que practiquin amb Pau per que ell agafi seguretat amb els seus organs fonoarticulars , i aixi vocalitzi mes adequadament i ser mes entenedor
    i sobretot que practiquin relats i narracions en familia fent particip a Pau i els imiti alhora d’explicar i narrar un relat.
    sobretot positivar cada avanç que faci en Pau per donar-li molta seguretat alhora d’expressar-se i que parlin molt amb ell i fer-li particip de les converses , per que es trobi integrat dins l’entorn familiar i sentir-se important com a membre que comença a comunicar-se

  2. merilario

    Hola Olga, jo no se ben segur si es el teu fill o no, podria ser i et faré un petit anàlisis.
    El nen te de 2 a 3 anys i està expliant una petita història que ell mateix s’ha inventat a algú.

    INFORME:
    – Es comunica oralment.
    – Forma frases senzilles amb sentit.
    – utiliza correctament els diferents sons.
    – Anomena els noms de diferents animals.
    – Segueix un ritme al explicar el conte.
    – utilitza una entonació adequada.
    – utilitza un volum adequat.
    – s’expresa de forma entenedora al narrar el conte.
    – utilitza la imaginació
    – Te iniciativa

    Cal dir que per la edat que te aquest nen utilitza un vocabulari molt correcte i entenedor i encara que li falta fer una mica de pauses per agafar aire i poder vocalitzar mes correctament narra les històries molt be, i té molta imaginació i facilitat per comunicar-se amb els altres.

  3. yaminabou

    hola
    en Pau, construeix frases amb sentit complert amb un vocabulari adequat per la seva edat, ja que cada cop realitza frases més complexes. Com també utilitza connectors per relacionar les frases.
    també es nota que té adquirides les regles ( ex:ho explica amb passat ). la historia és objectiva ( ex: el pop és defensa amb tinta ).
    cal parlar davant el Pau de manera pausada, si pot ser les paraules sense diminutius, realitzar activitats de respiració, crear ambients perquè s’expressi i explicar-li contes, cantar cançons, …
    crec que l’edat del infant és de 3 anys aproximadament.

  4. martaamen

    Hola!!!

    Doncs en Pau:
    – Parla de manera clara.(s’enten molt bé)
    – Elabora frases complexes on hi apareixen conjuncions, nexes determinants…
    – Utilitza correctament els temps verbals.
    – En aquesta historia utilitza onomatopeies.
    – Anomena el nom dels animals.
    – Fa pauses.
    – Utilitza diminutius.

    En definitiva en Pau té gairebé 3 anys! Parla molt pausadament, però deu ser la grabació que el “talla”! També te molta imaginació i s’expressa molt i molt bé!

  5. immamarti

    Hola, jo crec que l’infant de la gravació té aproximadament cap als tres anys.
    S’entèn correctament el que diu tot i que en la gravació és nota que esta nerviós perquè sap que se’l esta gravant.
    Utilitza i vocalitza les paraules correctament.
    Fa frases complexes utilitzant els diferents elements d’una llengua verbs, noms, nexes d’unió…
    Crec que l’infant esta en un correcte desenvolupament del llenguatge oral dins la seva etapa.

  6. deliabadi

    Quina passada, l’he hagut d’escoltar sis vegades (ho sento molt fluixet).
    Per tal d’efectuar les pautes d’avaluació del llenguatge verbal d’en Pau he tingut en compte els diferents aspectes lingüístics que l’infant ha desenvolupat en la seva història relatada.
    He observat
    PAUTA A NIVELL FÒNIC SI NO OCAS.
    • Utilitza un volum adequat quan parla ——
    • Articula correctament els son (veure pauta annexa) –
    PAUTA A NIVELL SEMANTIC SI NO OCAS.
    • Utilitza diminutius o augmentatius ——
    • Utilitza correctament els temps verbals
    • Utilitza pronoms clítics
    PAUTA A NIVELL SINTÀCTIC SI NO OCAS.
    • Fa relacions cronològiques —–
    • Fa relacions causals —–
    PAUTA A NIVELL PRAGMÀTIC SI NO OCAS.
    • Utilitza frases complexes —–
    • Realitza explicacions d’una història inventada —–
    Bé, desprès d’efectuar l’anàlisi penso que:
    Es tracta d’un infant de 4 a 5 anys.
    En Pau s’explica amb molta naturalitat,” però com a tothom”, el micròfon impressiona.
    Li he notat que quant diu de: – I se’l va voler menjar i de sobte d’aquí un ratet – m’ha costat entendre’l. Penso que enganxa el “SOBTEDAQUI”.
    Li manca educació respiratòria per tal d’efectuar les pauses adequades.
    M’ha encantat les habilitats socials que te, tot dient: “Adéu i Gracies” (per cert gràcies a qui?)
    Els consells que els hi donaria es :
    Que continuessin així, motivant-lo a que s’expressi amb naturalitat.
    Que efectuessin exercicis d’educació respiratoria, per tal d’afavorir tant els moviments respiratoris (espiracio nasal i bucal) a diferents velocitats.

  7. merilario

    Olga, encara que estic dacord amb tot el que posat a la meva avaluació m’he adonat que vaig fer una petita errada en l’edat del nen ja que crec que ha de ser una mica més gran sobretot en la forma que parla tan entenedora i també per què utilitza els dimunutius, augmentatius… per tant et dic que el nen ja te cap als 5 anys.

  8. josefina1

    Acabo d’escoltar el Pau. Deu ser el gran perquè s’expresa molt bé per tenir 5 anys, i seria un fenómeno si solsament en tingués 3.

    – s’expresa amb frases senzilles amb sentit complet.
    – en les seves frases inclou adjectius.
    – entona adequadament les frases en cada context.
    – fa frases molt llargues, el que denota un bon desenvolupament del llenguatge.
    – sequència correctament amb sentit tot el conte, del principi al final.

    CONCLUSIÓ:

    El Pau,que poc li deu faltar pels 6 anys, és un infant que est roba en la etapa del llenguatge combinatori cap al llenguatge adult. Parla molt bé per l’edat que té, parlar clar, s’expresa molt clar, doncs mentre escoltava el conte jo m’ho anava imaginant, i a més em suposo que el conte que explicava se’l savia força bé, per què s’expresava amb molta facilitat. És un xicot que va per feina, amb el ritme que ho explica, i és molt educat, doncs acaba dient gràcies -això ha sigut un detall molt bonic-.

    Jo, en aquest cas no gosaria a donar cap consell als pares, segurament ells ens en donarien a nosaltres.

    Felicitat Pau per haver-ho fet tant bé i gràcies per haber-nos explicat un conte, a mi m’ha agradat molt.

  9. immamarti

    hola!! Com ja vaig dir a l’aula torno a fer aquest comentari ja que el vaig fer ràpid i sense mirar els apunts.

    Crec que l’infant és troba en l’edat de 5 anys.
    L’infant fa frases complexes i les uneix,utilitza paraules per relaciona les diferents parts de l’oració( nexes d’unió,preposicions…) mostra un domini dels fonemes, té un vocabulari ampli i s’expressa sense dificultats.
    Als pares els diria que l’infant té un correcte desenvolupament en l’expressió oral, i que caldria treballar el fet de no anar tant ràpid a l’hora d’explicar, ensenyar-li a fer pauses quan parla, això és treballaria amb naturalitat durant els dialegs que és tenen amb l’infant, animant-lo a que ens expliqui històries… i així de poc en poc anar-ho treballant en la vida quotidiana.

  10. miriamart

    Hola!!

    Per mi en Pau està explicant una história que ell mateix s´ha inventant i on a anat improvissant i on se li entent perfectament.

    – Realitza les pauses adequades.
    – Se li enten quan parle.
    – Realitza les entonacions adequades.
    – Descriu les situacions.
    – Fà servir onomatopeies peró sense la entonació adequada.
    – – És creatiu.

  11. annacabre

    Crec que el Pau és un infant d’ entre 5-6anys aproximadament,es a dir que es troba dins l’etapa del llenguatge combinatori.
    El seu llenguatge és bastant complert i té un desenvolupament adequat a la seva edat degut a la longitud de les seves frases.
    Fa pauses durant la seva narració utilitzant els connectors i nexes d’unió adequats, i també alguna onomatopeia com “pi pam pum”.
    m’ agradat molt la manera com ho explica i la “soltura” que té, també m’ha fet molta gràcia quan a dit gràcies al acabar.

  12. martaamen

    Bones!
    En el meu comentari anterior he fet una petita errada en l’edat de l’infant crec que en Pau té uns 5 anys per la seva manera de parlar tant entenedora, ja que s’enten sense dificultats. Estic d’acord amb tot el comentari que vaig fer, menys amb l’edat que hi vaig posar!

    Adeuuu!

Deixa un comentari