Per iniciar-nos al desenvolupament de la comunicació i expressió rítmic-músical us convido a observar i escoltar el conte: L’ escola de música.
Ara ens toca gaudir de la música, deixar que entri en el nostre cor i compartir-ho tot plegat amb els infants.
Aquest conte musical el trobo molt adequat per començar-nos a estimar la música, els instruments, coneixer el nom dels diferents instrument, i una mica la seva història… tot el relacionat al desenvolupament ritmic-musical.Per que ens comenci arribar al cor i així transmetre tot el que sentim als nostres nens.
El conte esta molt bé per conèixer els diferents instruments que formen una orquestra, conèixer el personatge del director…
Jo crec que seria adeqüat aquest conte per infants a partir de 6 anys ja que per més petits el trobo una mica complex.
Apa fins demà!
m’agrada aquest relat , l’hem mirat les nenes de 10 anys i jo i hens ha encantat , fins i tot elles m’han explicat experiencies que tenen dins el cole i les audicions que han sentit, he acabat “cantant” amb elles diferents cançons i nadales.
la història arriba al cor, a mes a mes es molt entrentinguda per les accions que fa al realitzar el relat La importància que tè la musica dins el ser humà i com podem expressar les nostres emocions a travès d’ella
Bona nit
el conte està molt bé per donar a conèixer els instruments i quin so fan. Com també la musica ha de tenir harmonia, per captar l’atenció de
l’oien.
Hem de valorar tots els instruments i sentir la musica, per poder transmetre-ho.
Trobo un conte molt interessant, però per a infants a partir de 5 anys com a mínim. Per a mi el que menys importa és la música, doncs comença dient que era un barri on els infants solsament volien jugar a la play i solsament amb aquest tipus de jocs, i ja no feien cas als instruments.
Per a mi aquest conte fa obrir la imaginació dels infants fent cares i expressions amb elements que no tenen rés a veure amb les parts de la cara.
Però és clar, ho fa amb instruments, que d’alguna manera el que fa és promocionar i treure utilitat a aquests objectes perquè l’infant s’hi pugui familiaritzar, i com que de ben segur que en té a casa seva, potser els agafarà i els utilitzarà.
Al final del conte el barri ja no és aburrit, ja és alegre.
Tot són estratègies…
Anàlisi del conte “made in Dèlia”
• TEXT.-
Narrador:
– Narració i to de veu molt pausat amb molts silencis.
Contingut:
– Vocabulari molt ric i senzill amb molts adjectius.(molta informació a la vegada)
– Conèixer els diferents instruments i que amb més d’un instrument es pot formar una orquestra.
•IMATGE-
Inicial:
-Molt real, es presenta instrument per instrument.
Al desenllaç del conte:
-Els instruments es presenten humanitzats, diferents instruments formen la figura del cos humà.
•SONS.-
Molt real, el vent fa sonar instrument per instrument.
Aquest conte el trobo adequat per a infants a partir de P-5.
És un conte molt adequat per la societat actual, en la que els medis de comunicació i la nova tecnologia han deixat en segon terme la creativitat, la manipulació i la imaginació.
El conte “l’escola de música” el posaria com a introducció de “la setmana de la música” per Santa Cecilia a P-5
Al escoltar i veure aquest conte, i fer l’anàlisi, m’han vingut moltes idees d’activitats al cap, a mi també m’ha tocat el cor.
Apa adéu… continuarà.
Hola a totes!
Aquest conte m’ha agradat! Però es per infants a partir de 5 o 6 anys ja que nens més petits tindrien dificultat per entendre-ho.
Està molt bé perque dona a conèixer molts instruments i la seva història. També és ric perquè en la imatge que es veu s’hi pot escoltar el so real de cada instrument que hi apareix.
Adeuuu, fins demà.