Com has transferit els teus coneixements al desenvolupament de l’estratègia digital de centre?
• Descripció de les tasques desenvolupades a nivell de centre:
Tema 1:
Necessitem un protocol de publicació a xarxes socials que unifiqui criteris per a tot el Centre respectant les normatives vigents. Per això, vam elaborar una infografia en la qual quedin clars els criteris per publicar a xarxes socials i que faciliti la feina als company i companyes que tenen menys habilitats digitals.
Tema 2:
El curs 22/23 es va realitzar una formació sobre competència digital docent (B1) on es va presentar la normativa sobre propietat intel·lectual.
Es considera que cal aprofundir sobre aquest aspecte tot donant-li més visualització i per mostrar-ho als docents nous que arriben al centre.
Tema 3:
El google Classroom és una eina molt útil per a l’aprenentatge de l’alumnat, així com en el desenvolupament del treball cooperatiu i per projectes. Millora la independència de l’alumnat en els seus aprenentatges.
Tot aprofitant la iniciativa de l’aula d’acollida s’obrirà un Google Classroom a tot l’alumnat de 5è a l’hora de Digital i es farà una tasca senzilla per aprendre a editar un document i enviar-lo al seu docent.
Tema 4:
Cal realitzar un escrutini per saber quina és la competència digital de l’alumnat. Per això es realitzarà un google forms per preguntar als nens i les nenes quines de les eines les saben utilitzar o les han sentit mai.
A partir d’aquí es recolliran les dades i es realitza un anàlisi d’elles.
Tema 5:
Per tal de facilitar a tot el Claustre la realització de material digital que sigui accessible per a tot l’alumnat proposem dues actuacions:
La primera es una enquesta per a l’elecció de la presentació de documents en format paper o digital per a l’alumnat com a línea de centre
La segona consisteix en el coneixement de les diferents apps per al treball del DUA en format digital i la realització de la dinàmica “Crispeta” per elegir un de cada per a realitzar en l’alumnat a nivell de tota l’escola.
Tema 6:
Per millorar i conèixer les bones pràctiques digitals es realitzarà en l’alumnat de CS de 5è el treball de la lectura i anàlisi del significat del Decàleg de Bones Pràctiques Digitals publicat per l’Hospital Sant Joan de Déu.
Tot seguit, es seleccionaran uns alumnes d’aquests i alguns d’Aula d’Acollida de la mateixa classe per fer la presentació en vídeo.
• Evidències de les tasques desenvolupades a nivell de centre:
Tema 1:
Tema 2:
Tema 3:
Tema 4:
Resultats extrets de l’enquesta:
Tema 5:
Infantil: ENQUESTA INFANTIL
Primària: ENQUESTA PRIMÀRIA
Genial·ly per al claustre:
https://view.genial.ly/6618f9cb4f82e1001462fdc0/presentation-accessibilitat
Tema 6: