OBSERVEM EL PAISATGE

L’objectiu és que els nostres alumnes de segon s’adonin que cadascú de nosaltres interpreta el paisatge i els elements que el composen des d’un punt de vista diferent al del company del costat i que cada punt de vista és igual d’important.

Observarem fotografies i quadres de pintors famosos: Tom Schulten, Dalí, … i farem les nostres produccions.

Clica aquí per veure totes les nostres produccions i llegir més sobre aquest taller.

TALLER DELS PINTORS: JOAN MIRÓ

Aquest cop, els alumnes de primer  hem volgut imitar la seva tècnica a partir de diferents elements d’alguns dels seus quadres: Garden, El bello pàjaro descifrando lo desconocido a una pareja de enamorados, Mujer pájaro y estrella, Le Coq i Nocturne.

 

Clica aquí per poder llegir sobre la vida i l’obra de Joan Miró, i a més a més veure les nostres produccions.

ART POSTAL

Realització de postals pels alumnes de quart, cinquè i sisè amb el mateix tema del projecte: el paissatge.

Es una ocasió per fer intervenir l’aprenentatge de les llengües, suscitar la comunicació i l’intercanvi de les diferents cultures.

Les llengües a emprar serien l’anglès, el francès, l’italià, el català, l’occità i el castellà.

Més imatges: cicle superior, quart.

TALLER DE FOTOGRAFIA

“El fotògraf sols mostra les agulles del rellotge, però escull el moment. Jo estava allí, i així era la vida en aquell moment, tal i com la vaig veure”

 Henry Cartier Bresson

Des de  meitat del mes d’octubre, els alumnes de 3r i 4t, estem realitzant un taller de fotografia.

A la primera sessió, vam conèixer una mica de la història de la fotografia, alhora que vam poder veure algunes de les càmeres de la  senyoreta de 2n (que es qui ens fa el taller) i que ens va portar a la classe  . La seva família té càmeres de tots els tipus, la més antiga és una de manxa de principis del segle XX, aquesta càmera té un rodet una mica especial, ja que és més gran que els de 35mm o rodets que nosaltres hem pogut conèixer. També ens va portar una càmera que cabia a la butxaca del pantaló, aquesta càmera anava amb un rodet d’uns 3cm d’alçada. Una altra càmera curiosa, era una que tenia quatre objectius, i la foto sortia en quatre parts, aquesta tenia una altra curiositat per passar el rodet s’havia d’estirar d’una anella. També ens va ensenyar com es van anar tranformant les càmares analògiques fins arribar a les càmares digitals actuals, així doncs, vam poder veuere càmares compactes analògiques, reflex analògiques, digitals compactes, i fins i tot una digital reflex com la que tenen alguns dels fotògrafs. Per acabar també ens va explicar que hi ha diversos tipus de càmeres subaquàtiques i en vam poder veure un parell. En aquesta sessió, ens ho vam passar bé, ja que vam veure una petita evolució de la història.

En la segona sessió ens va proposar als nens i nenes de 3r i 4t realitzar una caixa fosca amb la que sortiriem a l’exterior a realitzar les primeres fotografies. Amb els tutors les varem pintar i posteriorment i en grupets de 5 sortiem a l’exterior per realitzar la foto. Això ho varem poder fer pocs dies, ja que la boira i el fred van arribar a Alpicat i ens faltava llum per poder captar les imatges. Degut a això, s’ha decidit deixar de fer aquesta pràctica en aquests moments i esperar a que arribi el bon temps. En la tercera sessió, vam carregar una càmara compacta analògica amb un rodet de blanc i negre i vam sortir als voltant del parc del graó a realitzar un parell de fotografies cadascú. Això sí, havíem de vigilar amb la llum del sol no fos que ens veles la imatge. I amb aquestes que va arribar el nadal i el taller es va parar.

En la darrera sessió, els nens i nenes de 4t B el que hem fet ha estat visionar les fotografies que havíem tirat amb el rodet de blanc i negre, aquest rodet s’ha dut a revelar a un laboratori tot i que les imatges no han estat positivades (per tant encara no les tenim en paper!!! Tant sols tenim els contactes); el que la senyoreta ha fet ha estat escanejar els negatius, i així els hem pogut veure a la pantalla de projecció per mitjà d’un ordenador i un canó. A mesura que anavem veient les imatges les anavem comentant i buscant les coses que hauríem de millorar. I ha estat a partir d’aquestes imatges que ens hem introduït en la teoria de la il·luminació. I amb la classe a les fosques i amb l’ajuda de tres lots, hem jugat a  buscar quina seria la il·luminació més adient per poder fotografiar a una persona.

Clica aquí per veure el desenvolupament del taller