Com implantar la cooperació a la universitat, a la societat, en família, a l’escola i a l’institut des dels 3 fins als 18 anys.
Més interessant en primària, E.S.O i BXT,CFGM i també a la universitat.
El protocol és el dels jocs EDU.Curts
1.- E- Estudi del grup classe
2.- D- Disseny
3.- U- Unitat Didàctica combinant uns rols i tasques seqüenciades (curts):
Plantejament dels principis de l’aprenentatge PaRED, els de la programació i la planificació de la gestió curricular CERADAI i els del desenvolupament de la gestió de la dinàmica de grups COOPERAS:
C.- Constitutir els grups
O.- Organitzar els grups dins de l’aula.
O.- Orientar cada grup a assolir la gestió dels rols BOL.dai: Buscar,Ordenar i Limitar per direcció, actes i intendència.
P.- Projecte d’aprenentatge sigui per Treball per projectes, Aprennetatge Basat en Problemes, etc.
E.- Estratègies dels grups per a la construcció d’equips.
R.- Recursos que hem de construir o reutilitzar.
A.- Avaluació per puntuacions Cobol i Tríbol.
S.- Satisfaccions diferenciades, rellevants, amb evidències d’estima i de familiaritat entre el sistema Tríbol i altres formes d’ensenyament-aprenentatge.
En l’àmbit de l’escolarització cada grup d’alumnes, 25 EP, 30 ESO o 35 BAT-CFGS pot esdevenir un Club de Tríbol entre 8 a 12 equips de Tríbol. Dins d’un mateix centre educatiu pot haver una federació de Clubs i entre centres educatius una confederació de federacions de clubs.
Els centres educatius i el professorat tindran el suport tècnic, social i jurídic de CERADAI de Catalunya per a dur a terme el desplegament del joc. Contactem-nos: info@cooperis.cat .