La salut i la malaltia

intervencio-oral-malalties.doc

CMC. Per als alumnes de 1r. batxillerat C: al document word adjunt teniu el guió de la vostra intervenció oral i els webs que heu de consultar. Recordeu que fareu les intervencions el dimarts 24 de març!

Cells-alive

http://www.cellsalive.com/

biologia cel·lular, animacions

Cicle cel·lular

http://www.biologia.arizona.edu/cEll/tutor/mitosis/mitosis.html

empaquetament de l’ADN, cicle celular, mitosi

La teoria de l’Evolució i la teoria del Disseny intel·ligent

Per als alumnes de 1r. Batxillerat C: aquí teniu el guió de treball amb els enllaços als videos que heu de visualitzar per la preparació de les activitats. A treballar força!

evolucio-vs-disseny-inteligent.doc

Visita al Servei de Microscòpia Electrònica de la UAB

El passat 22 de gener els alumnes de 1r de Batxillerat van visitar el Servei de Microscòpia de la UAB. Al llarg de la visita van poder fer observacions al microscopi electrònic de transmissió i també en el  d’escombratge o “scanning”.

Clica a sobre per veure l’àlbum Visita al Servei de microscopia de la UAB

RESPOSTES AMBIENTALS

Aquí teniu algunes de les presentacions dels treballs sobre les diferents respostes energètiques i problemes ambientals que han elaborat i exposat oralment els alumnes de 1r de batxillerat C.

[slideshare id=900760&doc=energia-solar-1231416100883941-1&w=425]

[slideshare id=900784&doc=energia-elica-1231416407099797-1&w=425]

[slideshare id=900799&doc=lenergia-de-biomassa-1231417103190476-1&w=425]

[slideshare id=900804&doc=efecte-hivernacle-1231417453083169-1&w=425]

Fem sabonets

Fem sabonets amb sabó reciclat

Sabonets

View SlideShare presentation or Upload your own.

Marea roja

http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/tvc/mediterrania/001_71372.rm

“Mediterrània” dedica el capítol a les marees rojes produïdes pel plàncton i a l’estudi de les espècies vegetals i animals que el formen.

A la meitat o al final de la primavera és força corrent l’aparició de taques vermelloses al mar. Es tracta d’unes bandes allargassades, paral·leles a la costa, conegudes amb el nom de marea roja o purga de mar. La seva consistència és gelatinosa, deguda a la presència de milions de petits organismes. Aquest conjunt d’organismes conformen el plàncton, la base de la vida marina.

El fitoplàncton és el plàncton vegetal i està format per algues microscòpiques. El zooplàncton, o plàncton animal, s’alimenta del fitoplàncton i està format per animals unicel·lulars i pluricel·lulars, com ara petits crustacis o larves de diferents espècies de peixos.

El reportatge mostra les investigacions dutes a terme pel Centre Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) en aigües balears. Després d’extreure mostres de plàncton de l’aigua, s’analitzen al laboratori per determinar les espècies i el nombre d’animals que el formen.

El plàncton viu gràcies a la llum solar, que subministra energia, i als nutrients minerals continguts a l’aigua, que proporcionen matèria. L’existència de plàncton comporta la presència de fauna marina. És el cas de les aigües del Xile mediterrani, on s’obtenen grans captures de pesca.

Visionat “En els límits de la ciència”

Qüestionari sobre el video En els límits de la ciència Alumnes 1r.Batx C. Recordeu que la visualització del programa i la realització del qüestionari és un treball optatiu que complementarà la vostra nota del trimestre.

http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/tvc/qkicom/923137.rm

Els fongs

http://phobos.xtec.cat/nferrer7/