intervencio-oral-malalties.doc
CMC. Per als alumnes de 1r. batxillerat C: al document word adjunt teniu el guió de la vostra intervenció oral i els webs que heu de consultar. Recordeu que fareu les intervencions el dimarts 24 de març!
http://www.cellsalive.com/
biologia cel·lular, animacions
Per als alumnes de 1r. Batxillerat C: aquí teniu el guió de treball amb els enllaços als videos que heu de visualitzar per la preparació de les activitats. A treballar força!
evolucio-vs-disseny-inteligent.doc
El passat 22 de gener els alumnes de 1r de Batxillerat van visitar el Servei de Microscòpia de la UAB. Al llarg de la visita van poder fer observacions al microscopi electrònic de transmissió i també en el d’escombratge o “scanning”.
Aquí teniu algunes de les presentacions dels treballs sobre les diferents respostes energètiques i problemes ambientals que han elaborat i exposat oralment els alumnes de 1r de batxillerat C.
[slideshare id=900760&doc=energia-solar-1231416100883941-1&w=425]
[slideshare id=900784&doc=energia-elica-1231416407099797-1&w=425]
[slideshare id=900799&doc=lenergia-de-biomassa-1231417103190476-1&w=425]
[slideshare id=900804&doc=efecte-hivernacle-1231417453083169-1&w=425]
Fem sabonets amb sabó reciclat
http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/tvc/mediterrania/001_71372.rm
“Mediterrània” dedica el capítol a les marees rojes produïdes pel plàncton i a l’estudi de les espècies vegetals i animals que el formen.
A la meitat o al final de la primavera és força corrent l’aparició de taques vermelloses al mar. Es tracta d’unes bandes allargassades, paral·leles a la costa, conegudes amb el nom de marea roja o purga de mar. La seva consistència és gelatinosa, deguda a la presència de milions de petits organismes. Aquest conjunt d’organismes conformen el plàncton, la base de la vida marina.
El fitoplàncton és el plàncton vegetal i està format per algues microscòpiques. El zooplàncton, o plàncton animal, s’alimenta del fitoplàncton i està format per animals unicel·lulars i pluricel·lulars, com ara petits crustacis o larves de diferents espècies de peixos.
El reportatge mostra les investigacions dutes a terme pel Centre Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) en aigües balears. Després d’extreure mostres de plàncton de l’aigua, s’analitzen al laboratori per determinar les espècies i el nombre d’animals que el formen.
El plàncton viu gràcies a la llum solar, que subministra energia, i als nutrients minerals continguts a l’aigua, que proporcionen matèria. L’existència de plàncton comporta la presència de fauna marina. És el cas de les aigües del Xile mediterrani, on s’obtenen grans captures de pesca.
Qüestionari sobre el video En els límits de la ciència Alumnes 1r.Batx C. Recordeu que la visualització del programa i la realització del qüestionari és un treball optatiu que complementarà la vostra nota del trimestre.
http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/tvc/qkicom/923137.rm