Featured post

LA CULTURA A VILADECANS

Aquest trimestre engeguem un nou projecte d’escola relacionat amb el nostre poble.
Celebrem que fa 1.000 anys que apareix el nom de Viladecans en un document escrit.
Nosaltres investigarem que és la cultura i quines activitats es realitzen a Viladecans relacionades amb el moviment cultural. També farem les nostres pròpies fotos.
En primer lloc hem fet una sortida a la Biblioteca i a l’Àtrium.
A la Biblioteca ens van rebre la Mònica i la Mercé. Ens van ensenyar totes les instalacions i ens van explicar quan es va construir la biblioteca i qui la va projectar.
També ens van ensenyar on podem trobar informació local i cultural tant a la secció d’adults coms de nens.
Com ens portàrem força bé ens van obsequiar amb molta informació i amb un llibre recull de contes i activitats.

Després, una bona estona al parc de Can Xic ja que feia molt bon dia. En acabar l’esmorçar ja estàvem a punt per anar a l’Àtrium.

Ens esperava una sorpresa ja que estudiants de l’Institu Torre Roja ens van mostrar els racons més amagats del teatre. Anaven disfressats i representaven les parts importants del teatre (la butaca, el teló, la butaqueta, el focus, el director d’escena, els actors…). Ens ho van fer passar molt bé i esperem ens facin arribar les fotos que ens van fer. Felicitem als actors i als seus mestres.

biblioteca-0081biblioteca-0091biblioteca-010biblioteca-013biblioteca-012biblioteca-014biblioteca-022biblioteca-023biblioteca-024biblioteca-0171biblioteca-037biblioteca-039

Featured post

LES MOTOS

imagen-026Els nens i nenes de quart hem fet el primer trimestre un projecte per conèixer més coses sobre les motos. Aquest n’és el resultat de la nostra feina.

-Primer vàrem fer una conversa sobre que sabíem de les motos i què volíem aprendre.

-Després vam buscar informació a internet sobre:

.Qui i quan es van inventar les motos;

.Com són, quines parts tenen i com funcionen.

-Vam visitar la Comissaria de Mossos d’Esquadra per conèixer:

.Quines són les normes per conduir una moto.

.Quines mesures de protecció hem d’utilitzar per conduir o pujar a una moto.

-A tutoria treballàrem les normes d’educació viària i a la classe d’Educació Física hem portat diferents vehicles com la bici, el patinet, els patins per practicar les senyals de trànsit que hem après.

-També us recomanem els jocs del jclic

.Lèxic de les motos (llengua)

.Educació Vial (socials)

.Els senyals de circulació(socials)

LES ESTRELLES DEL FUTBOL

El curs ha començat i nous alumnes són a la classe de QUART. Ja tenim nom, “Les estrelles del futbol”. Aquest nom és una barreja entre els més votats-les estrelles i el futbol-, com hi havia empat finalment hem optat per un poti-poti que ens faciliti una mica la feina ja que el tema del futbol és molt ampli. Poc a poc us aportarem les dades de la nostra investigació. De moment, estem conversant sobre les coses que sabem de les grans estrelles del futbol (Messi, Ronaldo…) i les coses que volem aprendre (estudis, condicions, físiques, sous…).

També s’ha triat el pintor que treballarem aquest curs, Salvador Dalí, un pintor de Catalunya de qui coneixerem la vida i l’obra a més d’atrevir-nos a pintar algun dels seus quadres.

L’eix transversal de tota l’escola estarà relacionat amb els oficis així que podrem comptar amb la intervenció de pares, mares, germans etc. que ens puguin explicar com és la seva feina; fins i tot, aprendrem coses dels oficis dels nostres avis o de les noves professions. Així que animeu-vos, us esperem a l’aula de quart.