Sortida a Can Caballé 1r

Els/les alumnes de 1r ens vam convertir en cavallers per un dia. El dilluns 17 de maig vam visitar la casa de Can Caballé a Vilobí d´Onyar. Acompanyats per cavallers vam fer-nos un escut de fusta molt bonic.  Cadascú va triar el seu dibuix pintant-lo amb pintura.També com a bons cavallers practicàrem el tir amb arc, que va ser molt interessant. Després d´un bon àpat a la tarda continuàrem fent un jocs “cavallerescos”. Va ser un dia rodó  i el temps, tot i que no va fer massa sol, ens va acompanyar.

Clica damunt la imatge per veure les fotos.

Sortida al Cim d’Àligues de 1r

Els nens i nenes de la classe dels Lloros i de la classe de les Àguiles hem fet una sortida al Cim d’Àligues, hem après molt sobre les aus rapinyaires i les hem pogut observar de ben a prop.

Teníem moltes ganes de poder sortir, hem gaudit molt!

Cliqueu damunt la imatge per veure més fotos.

Bosses d’olor a 1r

Última activitat de les Jornades per a la sostenibilitat. Ara que ja hem parlat dels beneficis i propietats de les plantes aromàtiques dels nostre entorn hem utilitzat el romaní i l’espígol per fer unes bosses d’olor ben aromàtiques que si les posem dins l’armari ben segur que ens deixaran la roba ben perfumada.

Plantada de plantes aromàtiques a 1r

Continuem amb les Jornades per a Sostenibilitat. Una altra de les activitats que hem realitzat per potenciar el coneixement de l’entorn proper és una plantada d’aromàtiques a l’hort de l’escola: romaní , farigola, sàlvia, julivert …són plantes que ens poden ser molt útils si en coneixem les seves propietats i usos. Amb la col·laboració de l’Ajuntament i l’ajut dels jardiners ara tenim un hort preciós. Ha sigut una activitat en xarxa molt bonica,agraïda i enriquidora per a tots i totes.

Cliqueu damunt la imatge per veure més fotos.

Lloros i Àguiles construïm un hotel d’insectes

Una de les activitats que hem portat a terme dins les Jornades de la Sostenibilitat els nens i nenes de 1r és la construcció d’un hotel d’insectes. Entre tots hem buscat informació de com fer l’hotel i quin elements i material els hi agradaria trobar als insectes que tenim al nostre entorn. En Xavi, el conserge, ens ha fet l’hotel amb fustes reutilitzades seguint el nostre disseny i nosaltres em anat al parc a buscar els elements que necessitàvem. Entre tots l’hem acabat i ja el tenim instal·lat a l’hort de plantes aromàtiques de l’escola. Ara a veure si els agrada als hostes! N’anirem fent seguiment.

Per veure més fotos cliqueu damunt la imatge.

Taller d’insectes reciclats a 1r

Hem començat les jornades de la sostenibilitat. A partir dels envasos i plàstics que els infants han portat de casa i després de parlar de la importància de reduir, reutilitzar i reciclar l’us envasos i plàstics els nens i nenes s’ho ha passat d’allò bé creant els seus insectes.

ÀMBIT ARTÍSTIC

Seguim treballant l’aparell locomotor.

Ara toca aprendre els ossos del cos i per fer-ho, ens ajudem de la música.

La cançó de l’esquelet ens ajuda a localitzar alguns músculs amb “La cançó de l’esquelet” i per treballar el ritme fem servir una altra que ens agrada molt, la de “Els esquelets”. Posem ritme i després melodia… Resultat: Una bona estona!

Treballem el Sistema Solar!

Aquest trimestre a 3r estem treballant el planeta Terra, però per poder ubicar-lo hem començat descobrint el Sistema Solar d’una manera ben original!

Per entendre les proporcions entre els planetes ho hem fet utilitzant fruites. Havíem de descobrir quina fruita era cada planeta sabent els diàmetres de cada planeta: com més gran sigui el diàmetre més gran serà el planeta. D’aquesta manera anant de més gran a més petit hem descobert quin planeta era cada fruita.

Després només ens quedava ordenar els planetes de més proper a més llunyà del Sol i ja tenim el nostre Sistema Solar fruiter!

Aquí podeu veure el resultat: