ENTREVISTA A MERCÈ SEGURA I RIERA

(ÀVIA DE LA CLASSE DE 4tB DE L’ESCOLA FERRAN SUNYER)

NASCUDA EL 4 D’AGOST DEL 1928

DE PROFESSIÓ ESMALTADORA I PINTORA.

– A quina edat vas començar a pintar i a fer esmalts? Als 14 anys pintava i als 15, feia esmalts. De totes maneres quan tenia 5 anys em van regalar una capsa d’aquarel·les.

– A quina escola vas fer els estudis artístics? A l’escola Massana, que és on hi havia l’antic hospital de la Santa Creu i Sant Pau.

– Per què vas escollir aquests estudis? Perquè m’agradava molt i jo sempre badava amb els paisatges.

– Vas treballar d’això? Sí, durant més de 10 anys a la joieria Sunyer esmaltant joies i de pintora ho faig per afició. De més gran he donat classes.

– Has fet alguna exposició? Ui, sí! Algunes.

– Quantes n’has fet? Aproximadament unes 10 individuals i unes 16 col·lectives.

– A on? Principalment a la Selva del Camp (Baix Camp) i a Barcelona: a l’Ajuntament de Sant Martí, al Centre Cívic Guinardó, a l’Ateneu Montserrat d’Hostafrancs i a alguns llocs més.

– Què acostumes a pintar? Paisatge al natural i alguns bodegons.

– De petita t’agradava dibuixar? Sí, moltes vegades anava amb el meu tiet a pintar.

– Quin tipus de pintura fas servir? Pintures a l’oli.

– I… Quins altres tipus n’hi ha? Aquarel·la, guaix, tempera, pastel, acrílica…

– Que aconsellaries a un nen o nena que volgués dedicar-se a això? Que observi molt i que faci molts apunts.

Adéu i moltes gràcies per tot!

cambiar-tamanoesmalt-rseguracambiar-tamanopintura-rsegura

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *