Tirallonga de monsíl·labs

Per la setmana cultural,vam fer sis tallers, però a nosaltres ens ha agradat molt el taller de TIRALLONGA DE MONOSÍL•LABS.
Primer vam llegir un poema de Pere Quart amb aquest títol i que està tot fet amb paraules de una sola síl•laba. Si no els coneixeu aquí podeu veure una bonica versió audiovisual que hem trobat al youtube.

La Montse ens va ensenyar unes imatges amb un text a sota però nosaltres teníem que inventar una petita frase més llarga de la que havia escrit la professora Montse i feta només amb paraules que havien de tenir una sola síl•laba, és a dir, monosíl•labs.
A continuació ens va donar repartir unes revistes. Allà havíem de buscar unes fotos i després les teníem que enganxar-les, buscar una frase (feta, és clar, només amb monosíl•labs), escriure-la i decorar-la,amb retoladors o ceres.

Aquí teniu alguns exemple que ens van sortir:
• Els nois són en un parc i tots són drets.
• La Mar veu el Marc i riu un xic perquè el peu té un poc de groc. La Mar no té el pèl ros i el Marc res de groc. Els dos són molt alts i la Mar li treu un pam.
• Tot el camp és un clam, som la gent blau…
• Ei, que tal, Jan? Molt bé, i tu?
• Vull un joc per a nens. Val, en tinc un de vuit €.
• És molt xic, té dos ulls molt grans i té dents.
• És un vell molt lleig. Té el nas gran i roig. No té pèl al cap i és gras.
• Hi ha un pont molt llarg i gran, i el cel és blau com el mar.
• El vuit li diu al dos que sembla un cuc.
• El Pol és un mag vell, boig i calb que té el nas roig per què no té fam.

Aquest taller ens ha agradat molt !!!!!!!!

L’auca d’en Pere Calders

Dins de la Setmana Cultural d’enguany hem fet un taller que es titulava “L’auca d’en Pere Calders”. Es tractava de fer rodolins sobre la seva vida per formar una auca.

Ens va donar un full que explicava la vida d’en Pere Calders, però en resum, i nosaltres havíem de pensar rodolins que explicaven algun fet sobre la seva vida. Quan ja teníem un rodoli pensat, ens donava un full en brut i l’escrivíem. Si l’escrivíem amb faltes el Juan ens ajudava a corregir-ho, i ens donava una cartolina i havíem d’escriure el rodoli i dibuixar alguna cosa sobre ell.

Després en Juan va escollir uns quants rodolins, els més originals i més ben dibuixats, que conformaven aquesta auca amb la vida d’en Pere Calders. L’últim dia de la setmana en Juan va penjar al passadís alguns dels rodolins que em fet i montà una auca.

Per si no podeu passar per l’escola a mirar-la, aquí us la pengem també, així podeu llegir-la, imprimir-la, etc.

 

 

 

Contes Imaginaris

En la setmana cultural hi havia un taller que es deia “Contes Imaginaris”, amb la professora Marta. Primer ens va ensenyar el conte titulat “Raspall” escrit pel famós Pere Calders.  Tracta d’una família de rics en que el gos del nen petit va mossegar el barret d’una senyora, llavors la família va dir que no volien el gos, i li van regalar el gos, a la filla de la jardinera. El nen no tenia amb qui jugar i va anar a les golfes a veure  si trobava alguna cosa per a distreure’s. Va trobar una pilota, però es va adonar que no tenia el mateix tacte que el del seu gos Turc. Després va trobar un raspall, el va agafar, i es va adonar que era tant suau com en Turc. El va substituir com si fos el seu gos. Quan va anar a dormir, se’l va emportar, i va sentir la seva calentor com si el raspall fos un ésser viu. El raspall es va començar a moure i a saltar com a un boig. El nen espantat va sentir el crit del seu pare i llavors el raspall va corre i va mossegar al lladre que estava lluitant contra el seu pare.

Pere Calders, escrivia contes absurds, que són uns relats explicats en una vida urbana normal, com qualsevol, i en mig del conte passava una cosa estranya i diferent, encara que els personatges feien com si no passés res.

Després ens va llegir uns quants contes del llibre “Quaranta contes molt breus”. A continuació ens vam dividir en grups de tres o quatre persones i ens havíem d’inventar un conte absurd, com els d’en Pere Calders. Vam començar a rumiar sobre quin títol posaríem i de que tractaria el conte. Quan vam anar acabant, li vam anar llegint a la Marta els contes, i si li agradava i no teníem faltes, ho passava al ordinador. I després els va anant penjant al mural del passadís.

Aquí podeu veure una selecció dels contes que s’han anat creant en aquest taller tan divertit i creatiu.

 

 

UN DIA D’ESCALADA

El dimarts passat els alumnes de cinquè vam anar a fer una activitat d’escalada.
Vam sortir de cole i vam anar caminant fins a Montjuic, darrera del Poble Espanyol. Va ser una bona caminada.
Allà hi ha un poliesportiu que es fa servir per fer activitats d’escalada.
Quan vam arribar vam esmorzar i després ens vam organitzar en els quatre grups que havia preparat el Dani, el mestre d’Educació Física.
Cada grup va començar per una activitat i després d’una estona anàvem canviant d’activitat.
Hi havia un circuït d’aventures, amb tirolines, ponts penjats, etc.
També hi havia una paret molt i molt alta que havíem d’escalar enganxats a una corda.
Al costat hi havia un altre lloc en que escalavem sense corda, a veure qui ho feia més ràpid.
I finalment havia un altre lloc en que teníem que passar per una corda horitzontal, i també ens ensenyaven a fer el nus típic de l’escalada.
Vam passar un matí molt divertit. Això d’escalar és molt interessant.

Aquí podeu veure un parell de fotos de l’activitat, si voleu veure més, feu clic AQUÍ

Enxaneta

El divendres a la tarda, dia 25 de novembre, vam anar a l’aula d’anglès, on estava col·locada una  televisió especial per veure-hi un documental dels castellers en 3D ( amb les ulleres).

Aquest dia es celebra a tot el món el DiaInternacional contra la violència de gènere. Aquest documental intenta transmetre un missatge de respecte i convivència. Als castells tothom pot participar sense cap mena de diferències, ni de gènere, ni d’edat, ni de procedència.

Al  inici del documental, parlàvem una mica, però després ens vam quedar bocabadats amb les espectaculars imatges del documental.

El documental es titulava ENXANETA i tractava dels castellers. Deia que era molt difícil mantenir l’equilibri,  i que un 50% dels castells  que feien es queien. També parlaven que s’havien d’esforçar molt per tenir dures les cames, els braços i les mans, i per això feien unes quantes flexions cada dia. Els nens petits que havien de pujar a dalt del castell, a vegades dubta

ven si seguint pujant o no , si veien que el castell tremolava, es baixaven del castell, i si no seguien endavant per competir.

El documental era molt espectacular i explicava coses molt interessants.

Impressionistes al Caixafòrum

El dia abans el Juan ens va comunicar que aniríem al Caixafòrum a fer un taller sobre els impressionistes. El dia següent al arribar a l’escola en Juan va portar una motxilla per portar l’esmorzar de tots i anàvem fent torn per portar-la. Mentre fèiem camí cadascú parlava amb el seu company o amb el de davant per distreure’ns. Com que vam arribar d’hora vam aprofitar per esmorzar al costat del Caixafòrum. Quan vam arribar ens va rebre una noia que es deia Míriam i ens va explicar una mica que era el impressionisme, a quina època històrica corresponia, etc. També ens va fer algunes preguntes i vam començar la visita al museu. Vam veure quadres de impressionisme i es vam fixar que la majoria eren francesos i que si te’ls miraves de prop veies traços curts i de diferents colors però si t’allunyaves veies un paisatge,un retrat,…

Després vam veure un quadres de dones realistes i ens havíem de fixar en que feien les dones i com eren. I després  ho vam posar al carro. La nostra guia ens va donar disfresses i un nen feia de pintor realista i l’altre feia de pintor impressionista. L’impressionista havia de fer parar quan volia i la gent es quedava quieta i no cali que tots estiguessin de cara, en canvi el pintor realista els havia de posar de tal manera que sortissin tots ben posats i de cara. Després ens vam acomiadar de la Míriam i vam fer camí de tornada cap a l’escola.

Va ser una visita molt interessant, vam aprendre coses noves.

Hem anat a explicar contes a segon

Aquest any, per celebrar la castanyada, hem anat a explicar contes als companys i companyes de segon.

Vam anar a la biblioteca a agafar llibres sobre la tardor. Cadascú va triar un conte i l’havíem de preparar i assajar.

El divendres de la castanyada vam pujar a les classes de segon i vam fer parelles, un de gran amb un de petit. Vam fer dos grups i un grup es quedava a la classe de segon i l’altre grup baixava a la classe de cinquè. Cada parella a l’entrar a classe ens podíem seure a les cadires o al terra. Vam llegir els contes, els vam interpretar, vam fer dibuixos, vam deixar que els petits ens llegissin un trosset del conte, vam intercanviar els llibres i moltes més activitats al voltant del conte.

Per nosaltres, va ser molt divertit compartir aquest moment amb els petits. I tenim la impressió que ells i elles també s’ho van passar molt bé. Estaven molt atents a la lectura, reien quan els hi fèiem brometes amb els contes,  estaven intrigats, etc.

UN DIA AL ZOO DE BARCELONA

El divendres, 14 d’octubre vam anar al zoo tot el dia. Hi vam anar per fer un taller sobre els invertebrats.

Quan vam arribar al zoo havíem de fer una fitxa de buscar animals en un mapa. Després vam anar a veure l’espectacle dels dofins. Ens va agradar molt perquè els dofins donaven tombarelles a l’aire.

Abans d’entrar al taller, vam veure uns quants animals com els hipopòtams, les girafes, zebres, elefants, paons, cangurs, micos, llops, llúdrigues, hienes, etc.

Al principi del taller, ens van passar un vídeo sobre la metamorfosi de la papallona. Després, ens van donar un quadern per omplir-lo amb informació. Ens van ensenyar unes capses on hi havia animals invertebrats. També hi havia microscopis per mirar insectes.

Quan vam acabar el taller vam anar a veure les cabretes i les vam tocar. També hi havia vaques, porcs, ases i cavalls. Al costat de les cabretes hi havia conills i peixos. Vam jugar una estona al parc i ens vam anar a dinar. Després de dinar vam anar a jugar a un altre parc molt més gran que l’altre i amb un tobogan molt llarg.

Després vam agafar el metro i ens vam tornar a l’escola.

Ha estat molt divertit i hem après més coses dels invertebrats!