LA LLIGA DE LLIBRES JA ÉS AQUÍ!

La Lliga de Llibres d’enguany ja ha arribat. És una activitat inclosa en el nostre projecte educatiu de centre dirigida a fomentar el gust per la lectura. Va adreçada als nens i nenes de 4t.

Quin són els beneficis d’aquesta activitat per als vostres fills i filles?

• Engrescar als nois i noies en el plaer per la lectura.
  • Ajudar als alumnes a desenvolupar actituds positives per l’aprenentatge.
  • Afavorir la millorar de l’éxit educatiu.
  • Potenciar el treball en equip.
  • Reforçar l’hàbiit i el domini de la comprensió lectora.
  • Dotar de llibres la biblioteca escolar.
  • Apropar i donar a conèixer la Biblioteca Municipal.

En aquesta activitat participen moltes escoles de Viladecans i la lidera el Departament d’Educació en coordinació amb la Biblioteca Municipal.

Al llarg del curs entre tota la clase  hauran de llegir 10 llibres que tindrem a l’escola.  També els podeu trobar a la Biblioteca de Viladecans. Cada vegada que llegeixin un llibre és necessari que pensin quatre preguntes de comprensió lectora, les escriguin i les lliurin als seus tutors, la Núria i en Sergio. Si els agrada el llibre, el poden recomanar als altres.

Al mes de maig comencen les eliminatòries de la Lliga. Aleshores anirem a la Bblioteca de Viladecans per participar en el concurs, conjuntament amb una altra escola de la ciutat.

Allà els nostres alumnes, en forma d’equip, hauran de respondre oralment a 10 preguntes de comprensió lectora relacionades amb els diferents llibres que haurem anat llegint tots plegats. Si ho fan molt bé, passen a la següent  fase eliminatòria i paticipen amb una altra escola.Cal dir, però, que el més important és llegir, no guanyar o perdre.

Després, un cop acabada la Lliga, totes les escoles participants ens reunim al Parc de Can Xic i fem una festassa de comiat. Allà  gaudirem de moltes activitats relacionades amb els llibres que haurem llegit.

Tot i que a l’escola anirem llegint els llibres de la Lliga i fent el seguiment, la vostra ajuda com a famílies és clau. Necessitem que els animeu a llegir i que els hi feu preguntes per veure si han entès bé el llibre.

Pot ser un bona oportunitat per compartir moments de lectura amb els vostres fills i filles. Tots junts som un equip.

Ànims i….comencem!

kids-1550017_960_720

REUNIÓ DE PARES INICI DEL CURS DE TERCER

Us donem la benvinguda a aquest nou curs escolar i us presentem el bloc de cicle mitjà.
Demà, dilluns 2 d’octubre, us hem convocat a l’escola a les 16:45h per tal de presentar-vos l’equip de mestres dels vostres fills i de les vostres filles i el funcionament d’aquesta nova etapa.

Us hi esperem!

Tutores de tercer, Susana i Sonia